Nogmaals een formulier maken (wijzigen) met NVU

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Fred
    unknown unknown
Contacteer:

Nogmaals een formulier maken (wijzigen) met NVU

Bericht door Fred »

Mijn provider heeft het volgende formscript:

http://wsgate.net/formmail/howto.html

Dit formulier wil ik graag aanpassen. Hoe doe ik dat met NVU?

Ik wil zowel de teksten, als de velden aanpassen.

Met vr. groet,

Fred
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Je plaatst deze gegevens in de <body> van je html dokument. In Nvu klik je dus onderaan in het programma op bron, dan zie je de html structuur en daar plaats je het ergens tussen. Je kan er een nieuwe pagina voor gebruiken, maar in een bestaande pagina kan natuurlijk ook.
Fred
    unknown unknown
Contacteer:

formulier nogmaals

Bericht door Fred »

Dank je wel Frederik,

Dat lukt nog wel. Maar de vraag was, hoe ik nu dit formulier in NVU kan aanpassen. Ik bedoel dus niet in de bron, maar wanneer ik het tabblad normaal aanklik, komt daar het formulier te staan.

Hoe kan ik nu bijvoorbeeld meer of grotere velden maken, dat is toch de bedoeling van NVU, (WYSIWYG)?

Dank je voor de hulp,

Fred
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ja, dat is wel de bedoeling van WYSIWYG, maar dat geldt nu weer net niet voor formulieren. Alles wat je veranderen wilt: afmetingen van de invoervelden, of meerdere velden, geef je aan in de bron van de pagina en niet in de normale modus. dit omdat een formulier eigenlijk geen html is, maar een script. Zo heb je CGI-script, PHP-script, Java-script enz.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ja, WYSIWYG is inderdaad de bedoeling bij Nvu. Frederik dacht vermoedelijk dat je al problemen had met de code in Nvu te krijgen, maar dat was je dus blijkbaar al wel gelukt.
Vervolgens klik je met de rechtermuisknop op zo'n Formulierveld en dan kies je voor "Formulierveld eigenschappen". Dan krijg je een nieuw veld te zien met de eigenschappen. Wijzig de veldnaam alsjeblieft niet, want dan werkt het script van je provider waarschijnlijk niet meer. Maar wel kun je klikken op de knop "Meer eigenschappen". Daarin staat ook de Veldlengte. Vul je daar bijvoorbeeld 50 in, dan wordt het veld standaard 50 karakters lang. Dat betekent niet dat je dan ook maximaal 50 karakters kunt invoeren. Daarvoor is namelijk de eigenschap Maximumlengte bedoeld. Je kunt daar zelfs een sneltoets mee aan de tekstvelden toekennen. Zo kun je dus elk veld van het formulier aanpassen. Ook kun je door de velden te verslepen ze op een andere plaats zetten en je kunt natuurlijk de Engelse omschrijvingen aanpassen naar het Nederlands. Ik hoop dat het je met deze uitleg wel gaat lukken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Je kunt anders ook nog met google zoeken in Nederlandse pagina's met de zoekterm 'formmail invoegen' kom je genoeg nederlandse pagina's tegen waar het haar fijn wordt uitgelegd.
Fred
    unknown unknown
Contacteer:

dank jullie wel

Bericht door Fred »

Frederik en Martijn,

Dank voor jullie uitleg, mijn vrouw moet het weekend werken, heb het rijk alleen, dus met jullie uitleg en zeker die van Martijn ook, vermaak ik mij wel!

Dank,

Saludos,

Fred
Plaats reactie