voorbeeld van de website bekijken

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Weisbeek
    unknown unknown

voorbeeld van de website bekijken

Bericht door Weisbeek »

Hallo,

Ik wil de website die ik tot nu toe heb gemaakt even bekijken.
Maar als ik op de knop "bekijken" druk kom ik niet in het
browservenster maar in het kladbokvenster terecht, waar de codes in staan.

Wat doe ik fout cq wat moet ik doen?

Alvast bedankt voor de oplossing

m.vr.gr.

Chris Weisbeek
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Blijkbaar weet je browser niet waarmee een html dokument moet worden opengemaakt op de lokale schijf. Zoek het desbetreffende html dokument op, doe dan rechter muisklik en kies dan 'openen met' en zoek dan in de lijst met software naar je browser en laat windows dit onthouden. Voortaan zullen dan al je lokale html bestanden met je browser worden geopend in plaats van het kladblok.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Re: voorbeeld van de website bekijken

Bericht door nirwana »

Weisbeek schreef:m.vr.gr.

Chris Weisbeek
Dit is de eerste keer dat ik iemand online tegenkom met dezelfde achternaam als mijzelf.

Met vriendelijke groet,

Martijn Weisbeek
Weisbeek
    unknown unknown

Bericht door Weisbeek »

Beste Frederik,

Bedankt voor jouw hulp. Jouw advies opgevolgt.
Maar hoe laat ik Windows weten dit te onthouden.
Wellicht een stomme vraag, maar ik ben (nog) niet zo'n expert.

Martijn,
I.v.m. het maken van een stamboom van de fam. Weisbeek ben ik via Google al vaak jouw naam tegengekomen. Maar voorzover ik nu kan nagaan geen familie.

m.vr.gr.
Chris Weisbeek, Veendam
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Weisbeek schreef:Bedankt voor jouw hulp. Jouw advies opgevolgt.
Maar hoe laat ik Windows weten dit te onthouden.
Wellicht een stomme vraag, maar ik ben (nog) niet zo'n expert.
Als je nog eens dat Openen Met...-menu opent dan zie je onderaan ook Programma kiezen... staan. Als je die selecteert dan krijg je een nieuw venster te zien. Daarin staan alle geregistreerde programma's en daaruit kun je dan kiezen voor Firefox. Vervolgens moet je "Dit type bestand altijd met dit programma openen" nog even aanvinken en dan op OK klikken. Daarmee wordt Firefox met dit type bestanden geassocieerd en wordt deze instelling binnen Windows vastgehouden.
Weisbeek schreef:Martijn,
I.v.m. het maken van een stamboom van de fam. Weisbeek ben ik via Google al vaak jouw naam tegengekomen. Maar voorzover ik nu kan nagaan geen familie.

m.vr.gr.
Chris Weisbeek, Veendam
Hmm, ik zou haast denken van wel, aangezien ik in Veendam geboren ben. Inmiddels ben ik afgezakt naar Deventer, maar de meeste familie woont nog wel in het noorden des lands.
En dat je mijn naam veel online tegenkomt dat kan best eens kloppen. Mijn excuses voor de vervuiling van de Google-index met mijn naam.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie