download in NVU

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
gerben3
    unknown unknown

download in NVU

Bericht door gerben3 »

Hoe geef ik aan dat ik een document kan laten downloadenin NVU.
Als ik een koppeling aanmaak naar een word document dan kan ik Word docuemt helemaal wijzigen in de browser. Dat wil ik niet. Daardoor moet ik de documenten eerst omzetten naar PDF.

De bedoeling is juist dat gebruikers dat Word docuemt lokaal (Als download) invullen en dan via de mail terugsturen.
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Gerben, als je een koppeling maakt in het Nvu document en je upload beide bestanden naar de server, dus het html document alsmede het word document, en mensen klikken op die link, dan krijgen ze (in FF) de downloadmanger en kunnen ze kiezen voor: openen met en/of opslaan op harde schijf.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Gerben, als je een koppeling maakt in het Nvu document en je upload beide bestanden naar de server, dus het html document alsmede het word document, en mensen klikken op die link, dan krijgen ze (in FF) de downloadmanger en kunnen ze kiezen voor: openen met en/of opslaan op harde schijf.
Ja, en in IE zal die ongetwijfeld direct het document in de browser laden (lang leve ActiveX) en dat is hier blijkbaar niet de bedoeling.

Echter, de gebruikte browser en het besturingssysteem bepalen wat er met het bestand gedaan wordt. http://webtips.dan.info/force.html geeft al aan dat je als website-maker niet kunt bepalen wat er met zo'n bestand gedaan wordt. Of je moet al de beschikking hebben over een scripttaal op de webserver (zoals PHP, ASP, etc). Dan kun je de HTTP-headers beinvloeden en zo een andere ContentType opgeven, zoals beschreven in http://actionscript.org/forums/showthread.php3?t=89784
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
gerben3
    unknown unknown

Bericht door gerben3 »

Dus als ik het goed begrijp kan ik het niet bepalen. Niet iedereen gebruikt FF. Dan laat ik de downloads alleen maar als PDF zien en zal ik in de website dus met een mail script aan de slag moeten.
Z_God
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Als eerste: MS Word bestanden online zetten is uiteraard sowieso evil :P
Je wil daarom waarschijnlijk inderdaad PDF aanbieden. In veel gevallen worden deze overigens ook gewoon geëmbed in je browser.

Als je je webserver configureert om als mimetype application/octet-stream mee te sturen zoals nirwana ook zegt, zal het in iedere browser alleen te downloaden zijn (maar ik begrijp ook niet waarom je dat zou willen).

nirwana schreef:Ja, en in IE zal die ongetwijfeld direct het document in de browser laden (lang leve ActiveX) en dat is hier blijkbaar niet de bedoeling.
Mozilla doet dat ook met de juiste plug-in & Konqueror zal KWord's kpart laden. Dit werkt in iedere browser in principe hetzelfde.
Plaats reactie