pagina ontworpen met nvu/css verschijnt "onjuist"

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
beginner
    unknown unknown

pagina ontworpen met nvu/css verschijnt "onjuist"

Bericht door beginner »

Als nieuweling in HTML & CSS ontwierp ik met NVU een pagina met drie DIV's op basis van CSS.(Hoofding - Blok met links en Content) Als ik de pagina bekijk in Internet Explorer 6 staan de blokken anders gepositioneerd op het scherm dan in NVU. Het Doctype is gedefinieerd als HTML.04 Transitional. Heeft iemand idee wat er aan de hand kan zijn ?
Fred
    unknown unknown
Contacteer:

onjuist

Bericht door Fred »

Hallo beginner, hier een andere beginner,

Een aantal regels lager op dit forum staat een bericht van mij met als onderwerp verschillen Mozilla en I.E. Ook ik had dus het probleem dat het op NVU er goed uitzag, maar met I.E dus op een andere plaats stond.

Moet je het commentaar van Martijn maar eens lezen, misschien dat dit jouw probleem ook oplost.

Fred.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Re: pagina ontworpen met nvu/css verschijnt "onjuist&qu

Bericht door nirwana »

beginner schreef:Als nieuweling in HTML & CSS ontwierp ik met NVU een pagina met drie DIV's op basis van CSS.(Hoofding - Blok met links en Content) Als ik de pagina bekijk in Internet Explorer 6 staan de blokken anders gepositioneerd op het scherm dan in NVU. Het Doctype is gedefinieerd als HTML.04 Transitional. Heeft iemand idee wat er aan de hand kan zijn ?
Een linkje naar de website zou ons helpen. Als je de site nog niet online hebt staan, plaats deze dan even als testpagina online zodat we deze kunnen bekijken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
beginner
    unknown unknown

nvu # ie6 ???

Bericht door beginner »

Fred, bedankt voor uw reactie; ik heb uw raad gevolgd maar mijn probleem zat wel in CSS denk ik; ondertussen verder gestudeerd... en toch wat gevonden maar nog niet 100 %.

Martijn,
Er is ook (nog) een probleem met mijn provider "scarlet" wat eerst moet opgelost zijn. Er moet een tussenkomst door hen gebeuren want mijn loggin voor FTP komt niet in orde (steeds password incorrect maar nochtans wel degelijk het juiste...) Ik wacht dus af en wanneer dit OK is doe ik een poging om de site te uploaden en laat iets weten.
Groeten
Johan
Plaats reactie