Foto als achtergrond in tabel

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
joopbb
    unknown unknown

Foto als achtergrond in tabel

Bericht door joopbb »

In ben behoorlijk groen met het maken van sites. Langgeleden wat met word2000 gedaan. Niet echt lekker. Begin nu net met Nvu. Loop toch tegen een en ander aan.

Vraag 1
Ik heb een foto (jpg) als achtergrond in een tabel gezet. Na uploaden naar de site is die foto met Firefox nooit zichtbaar. Met IE is die van de ene pc wel zichtbaar en van een andere is die ook niet zichtbaar (beide WinXP).
Waar heb ik iets fout ingesteld en wat moet ik doen zodat die wel te zien is?

Vraag 2
De tabel heb ik gecentreerd. In Firefox komt die wel in het midden te staan, bij IE staat hij toch links op het scherm.
Is daar wat aan te doen?

Vraag 3
Ik kom vast met meer vragen, dat kan toch?

Dank,
Joop
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Poot hier even een linkje naar je website en dan kunnen we je snel verder helpen. Het eerste zal waarschijnlijk een link naar een lokaal bestand zijn. Bevindt zich op de beide computers de foto toevallig op dezelfde locatie (qua mapstructuur) ?

Het antwoord op vraag 3 is kort "ja, natuurlijk". We gaan er van uit dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing, maar als je er naar jouw gevoel niet snel genoeg uit komt, dan beschouw je ons maar als je vriend en helpende hand in moeizame webdesign-tijden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
joopbb
    unknown unknown

Bericht door joopbb »

Martijn,

Dank voor je suggestie. Het bleek inderdaad zo dat Nvu bij de verwijzing naar de foto als achtergrond van een tabel het volledige adres op mijn thuis-pc had gebruikt en niet een relatieve (zoals bij gewone foto's gebeurd). Foutje volgens mij van Nvu, want je kunt dat zo te zien (voor een beginner als ik) nergens anders aanpassen dan in de html-code, wat ik dan ook gedaan heb. Doet iemand iets met dit soort bug-meldingen? Bij OOo heb ik wel eens issues aangemaakt, maar heb liever als iemand anders het doorgeeft.

Wat mijn tweede vraag betreft zie ik dat meer mensen problemen hebben dat IE zich niets aantrekt van de centrale positionering van een tabel en ze gewoon tegen de linker rand zet.

Joop
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

joopbb schreef:Foutje volgens mij van Nvu, want je kunt dat zo te zien (voor een beginner als ik) nergens anders aanpassen dan in de html-code, wat ik dan ook gedaan heb. Doet iemand iets met dit soort bug-meldingen? Bij OOo heb ik wel eens issues aangemaakt, maar heb liever als iemand anders het doorgeeft.
Het valt mij inderdaad tegen dat Nvu uberhaupt absolute verwijzingen naar bestand (file://) maakt. Maar ik zou eerlijk gezegd niet weten waar ik dit moet melden. Het lastige van Nvu is de positie waarin het product zich nu bevindt. Daniel Glazman heeft op basis van de Mozilla Composer-code Nvu ontwikkeld. Daarin zit ongetwijfeld nog een hoop code die terug moet vloeien naar Mozilla Composer. Maar volgens mij is dat nog altijd niet gebeurd. Ik denk dat tot die tijd de ontwikkeling van Composer/Nvu zo goed als stil ligt.

Nvu is geen echt Mozilla-project en heeft geen Bugzilla en nightly builds enzo. Dat maakt het erg lastig om de ontwikkeling te volgen of te sturen. Wel kun je in Mozilla's Bugzilla problemen aanmelden betreffende Mozilla Composer, maar Nvu is geen Mozilla Composer meer. Ik weet uberhaupt niet wat nu Composer was en wat er sinds Nvu aan toe is gevoegd. Wel weet ik dat dankzij het Nvu-project de Composer in elk geval een eigen leven heeft gekregen. Dat is op zich wel positief, maar nu moeten de beide projecten in elk geval een gevolg krijgen (of los van elkaar of weer als een samengesteld product).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie