button invoegen
-
Allereerst hartstikke bedankt voor de antwoorden.
Nu heb ik het volgende probleem, van te voren kon ik het menuscript gewoon openen om .js en .css te verplaatsen. Als ik er nu op dubbelklik verschijnt het zandlopertje enkele seconden en er gebeurt niets. Zou het zo kunnen zijn dat ik in unzipped iets verwijderd heb waardoor het niet meer opent. Ik heb namelijk van alles gedownload wat ik later weer verwijderd heb, misschien heb ik iets weggegooid wat voor het openen van belang was. Ik heb al in de prullenbak (gelukkig niet meer geleegd) gekeken maar ik kom er niet uit welk het zou moeten zijn. Ook heb ik een nieuwe button gedownload maar daarbij heb ik hetzelfde probleem.
Nu heb ik het volgende probleem, van te voren kon ik het menuscript gewoon openen om .js en .css te verplaatsen. Als ik er nu op dubbelklik verschijnt het zandlopertje enkele seconden en er gebeurt niets. Zou het zo kunnen zijn dat ik in unzipped iets verwijderd heb waardoor het niet meer opent. Ik heb namelijk van alles gedownload wat ik later weer verwijderd heb, misschien heb ik iets weggegooid wat voor het openen van belang was. Ik heb al in de prullenbak (gelukkig niet meer geleegd) gekeken maar ik kom er niet uit welk het zou moeten zijn. Ook heb ik een nieuwe button gedownload maar daarbij heb ik hetzelfde probleem.
- Frederik
- Moderator
-
Of is het voldoende als ik het hele menuscript in de zelfde map als mijn homepage plaats? Waarschijnlijk niet. Ik had de button al opnieuw gedownload en gekeken of ik dan het menuscript (want daar staat toch zowel .js als .css in?) dan wel kon openen. Maar ook dat lukt niet. Via kladblok kan ik het wel openen maar hoe moet ik het dan naar mijn homepage verplaatsen en wat moet ik kiezen. Ook leuk zo’n verwarde windows dat maakt het nog eens extra gemakkelijk.
- Frederik
- Moderator
Als ik het mij goed herinner zitten die JS en CSS bestanden, na het uitpakken in een temp map. Selecteer deze bestanden allebei, dan Crtl+X (knippen), dan ga je naar de map waar je html bestanden staan en daar doe je Crtl+V (plakken). Je hoeft die bestanden dus niet te eerst te openen om ze te kunnen verplaatsen.
-
Als ik de temp map open kom ik eerst in de map menu daarna zie ik de mappen buttons, menustyle, open_me en menuscript, de laatste kan ik dus niet openen. Ik heb al geprobeerd om de mappen menustyle en menuscript te plakken in dezelfde map als mijn webpagina. Er komen dan kleine venstertjes staan (als eerder omschreven in mijn eerste bericht) maar niet de button zelf.
- Frederik
- Moderator
-
Ik ben geloof ik erg lastig. Nu heb ik alles geknipt en geplakt. En stap 4 uit open_me uitgevoerd. Toch krijg ik weer die zelfde 4 tekens (ik heb ook 4 buttons gemaakt).
Maar onderstaand advies van Martijn kan ik dus niet opvolgen of controleren omdat ik het menuscript niet kan openen behalve dan in de kladblok, maar dan is het voor zo ver ik me herinner anders.
Vervolgens kun je de verwijzingen invoegen tussen <head> en </head> in de bron van je webpagina
Code:
<head>
<script src="menuscript.js" language="javascript" type="text/javascript"></script>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="menustyle.css" media="screen, print" />
</head>
Let op: er kan best meer in de head van je pagina staan, maar dit moet er in elk geval in staan, want anders gaan deze knoppen niet werken.
Maar onderstaand advies van Martijn kan ik dus niet opvolgen of controleren omdat ik het menuscript niet kan openen behalve dan in de kladblok, maar dan is het voor zo ver ik me herinner anders.
Vervolgens kun je de verwijzingen invoegen tussen <head> en </head> in de bron van je webpagina
Code:
<head>
<script src="menuscript.js" language="javascript" type="text/javascript"></script>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="menustyle.css" media="screen, print" />
</head>
Let op: er kan best meer in de head van je pagina staan, maar dit moet er in elk geval in staan, want anders gaan deze knoppen niet werken.
-
Bedankt voor jullie hulp, zonder jullie was ik er nooit uitgekomen! Ik had jullie advies al zo vaak opgevolgt maar het wilde maar niet lukken. In eerste instantie plaatste ik 3 tussen head, waar al meer tekst stond. Nu heb ik <head> en </head> getypt en het daar tussen gezet. Bij <body stond geen > dat heb ik geplaatst en nu werkt het perfect.
Laatst gewijzigd door jol op 16 mei 2006, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zo blijf ik toch telkens nieuwe vraagtekens zetten. Ik ben nu zo ver dat ik een achtergrondkleur met een afbeelding (rechthoek boven in beeld). De mouse-over buttons daar links onder, voor elkaar heb. Dit om een indruk te geven van wat de bedoeling is. Nu wil ik graag rechts van de buttons onder de afbeelding tekst en eventueel op enkele pagina’s foto’s plaatsen. Maar ik krijg het niet voor elkaar om rechts van de buttons te kunnen werken. Deze staan in een tabel. Ook nieuwe tabellen kan ik er niet naast zetten. Alleen boven of onder de buttons. Verder heb ik geprobeerd met tabellen te werken door de muis in een tabel te zetten zodat de buttons hierin terecht zouden komen. Maar ze worden er automatisch onder geplaatst. Stap voor stap leer ik zo de dingen die niet in Nvu beschreven worden, ik hoop alleen dat ik jullie er niet mee begin te vervelen.
Alvast bedankt.
Groetjes Jol.
Intussen staan de buttons in een nieuwe tabel, als ik probeer in de cel er rechts naast tekst in te voeren en enter geef voor een nieuwe regel, wordt ook de afstand tussen de eerste en tweede button groter dan die van de rest en dat was niet de bedoeling. Dat gaat met het plaatsen van foto's nog grotere problemen geven waarschijnlijk.
Alvast bedankt.
Groetjes Jol.
Intussen staan de buttons in een nieuwe tabel, als ik probeer in de cel er rechts naast tekst in te voeren en enter geef voor een nieuwe regel, wordt ook de afstand tussen de eerste en tweede button groter dan die van de rest en dat was niet de bedoeling. Dat gaat met het plaatsen van foto's nog grotere problemen geven waarschijnlijk.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Als je met tabellen wilt werken, maak dan 1 grote tabel met 1 rij en 2 kolommen. In de linkerkolom plaats je de beide buttons (gezellig bij elkaar in 1 cel dus) en aan de rechterkant kun je de inhoud van de website plaatsen. Dat kan dan tekst zijn of foto's of wat dan ook.
Alleen moet je er uiteindelijk wel voor zorgen dat de inhoud van de tabellen bovenaan wordt uitgelijnd. Dit doe je op de eenvoudigste manier door aan het bestand menustyle.css onderaan de volgende regel toe te voegen:Daarmee wordt direct in elke tabel alles naar boven uitgelijnd. De standaard-uitlijning is namelijk in het midden en dat is niet wat je doorgaans wilt.
Alleen moet je er uiteindelijk wel voor zorgen dat de inhoud van de tabellen bovenaan wordt uitgelijnd. Dit doe je op de eenvoudigste manier door aan het bestand menustyle.css onderaan de volgende regel toe te voegen:
Code: Selecteer alles
td
{
vertical-align: top;
}
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu