Kan geen extensions verwijderen

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Char18
Berichten: 12
Lid geworden op: 6 mei 2006, 13:06
    unknown unknown

Kan geen extensions verwijderen

Bericht door Char18 »

Hoi allemaal,

Omdat ik bepaalde extensions niet meer werken wil ik ze verwijderen, maar dat schijnt op de een of andere manier niet te kunnen. Ik heb eea hier op het forum opgezocht en heb geprobeerd de mappen Extensions en Chrome en het bestand xul.mfl te verwijderen. Dat lukt maar dan kan ik ook geen extentions meer toevoegen. Ik krijg dan alleen een leeg extensionsvenster te zien, maar ik kan geen extentions meer installeren. Ook niet met de drag & drop methode of via de browser (file openen)
Dus ik heb alles maar weer bij het oude gezet en zit nu dus met een paar extentions waar ik niets aan heb, maar ook niet kan verwijderen. :roll:

En een ander dingetje is, dat ik ook geen nieuw profiel aan kan maken.
Ik maak een snelkoppeling en pas die aan met de -p methode. Dan maak ik een nieuw profiel aan. Vervolgens kies ik voor "start FireFox" dan start FF niet op.

Wie weet raad?

Ik gebruik FF 1.0.7 EN
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Char18
Berichten: 12
Lid geworden op: 6 mei 2006, 13:06
    unknown unknown

Bericht door Char18 »

hoi,

allereerst bedankt voro je reactie. Jouw suggestie had ik al eerder op dit forum gevonden en geprobeerd. Ik heb in totaal 3 extensions.rdf bestanden verwijderd.
Dus dat werkt helaas niet, althans niet bij mij.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Maak een backup met Mozbackup, alles behalve van je extensies (of wat je wilt meenemen)

Maak een nieuw profiel aan

en zet met Mozbackup alles terug
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Char18
Berichten: 12
Lid geworden op: 6 mei 2006, 13:06
    unknown unknown

Bericht door Char18 »

Hoi,

Ik heb het net weer geprobeerd, maar een nieuw profiel wil niet opstarten.
Ik maak een nieuw profiel mbv de profielmanager, en als ik zeg, start op dan
kan ik hemel en aarde bewegen maar FF start niet op met het nieuwe profiel.
Wel zie ik firefox.exe in mijn taakbeheer staan met 70% cpu gebruik, maar opstarten doet hij niet.

Misschien ligt het aan mijn firewall? Maar dan zou ik toch een melding moeten krijgen dat firefox of een applicatie het net op wil. Ik snap er nix van :roll:
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Het hangt er van af wat voor firewall je gebruikt. Ik heb vaak gelezen dat mensen van Norton of ZoneAlarm b.v. geen melding gezien hebben, maar de browser werd wel geblokkeerd omdat het progamma veranderd was (ge-updated).

Als je dat Firefox proces nu eens beëindigd in taakbeheer, en het dan opnieuw probeert?

Wat Firefox ook niet lekker vindt is wanneer er in bestand profiles.ini een verwijzing staat naar een map waarin het op te starten profiel staat, maar die map bestaat niet (meer). Ik krijg dan een melding dat FF al gestart is, en verder gebeurt er niks.

Al heb je maar een lege map waarna verwezen wordt, dan start FF weer gewoon.

Misschien dat het euvel daar ergens lag?

Je zou ook nog de bestanden die je wilt behouden (i.i.g. bookmarks.html, key3.db & signons.txt) kunnen backuppen, kun je altijd weer terugzetten wanneer de boel weer werkt (wel met FF afgesloten).

Dan profielen verwijderen, en ook maar profiles.ini

Dan FF weer starten.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Manuel schreef:Het hangt er van af wat voor firewall je gebruikt. Ik heb vaak gelezen dat mensen van Norton of ZoneAlarm b.v. geen melding gezien hebben, maar de browser werd wel geblokkeerd omdat het progamma veranderd was (ge-updated).
En de Windows firewall niet te vergeten! :wink:
Char18
Berichten: 12
Lid geworden op: 6 mei 2006, 13:06
    unknown unknown

Bericht door Char18 »

Manuel schreef:Het hangt er van af wat voor firewall je gebruikt. Ik heb vaak gelezen dat mensen van Norton of ZoneAlarm b.v. geen melding gezien hebben, maar de browser werd wel geblokkeerd omdat het progamma veranderd was (ge-updated).
Ik gebruik Sygate. Als een progje geupdate is krijg ik altijd een melding. En even getest.... zelfs zonder firewall lukt het niet
Manuel schreef:Als je dat Firefox proces nu eens beëindigd in taakbeheer, en het dan opnieuw probeert?
Dat lukt niet.
firefox.exe springt in mijn taakbeheer van de bovenste naar het midden, en weer naar de derde plaats. Ik krijg geen kans om in die tijd erop te klikken en met een volgende klik het proces te beeindigen. :( Ik meld Windows dan maar af. Dat is de enige manier om hem weer "normaal" te krijgen

Manuel schreef: Wat Firefox ook niet lekker vindt is wanneer er in bestand profiles.ini een verwijzing staat naar een map waarin het op te starten profiel staat, maar die map bestaat niet (meer). Ik krijg dan een melding dat FF al gestart is, en verder gebeurt er niks.

Al heb je maar een lege map waarna verwezen wordt, dan start FF weer gewoon.

Misschien dat het euvel daar ergens lag?
Ik krijg geen melding dat FF al gestart is. Hij onthoudt sowieso geen ander profiel want die slaat hij gewoon niet op. Alleen het default profiel houdt hij vast.
Manuel schreef:Je zou ook nog de bestanden die je wilt behouden (i.i.g. bookmarks.html, key3.db & signons.txt) kunnen backuppen, kun je altijd weer terugzetten wanneer de boel weer werkt (wel met FF afgesloten).

Dan profielen verwijderen, en ook maar profiles.ini
Dan FF weer starten.
Net geprobeerd. Ook dat werkt niet. Sorry.
Heel erg bedankt voor je antwoorden. :) Sorry dat het niet lukt. Het zou ook aan mij kunnen liggen, ben echt een n00b

adri schreef: En de Windows firewall niet te vergeten! :wink:
Die heb ik standaard uitstaan ;) Bedankt Adri :)
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:
Manuel schreef:Het hangt er van af wat voor firewall je gebruikt. Ik heb vaak gelezen dat mensen van Norton of ZoneAlarm b.v. geen melding gezien hebben, maar de browser werd wel geblokkeerd omdat het progamma veranderd was (ge-updated).
En de Windows firewall niet te vergeten! :wink:
Blokkeert die ook progamma's die om 1 of andere reden verandert zijn? (Update of besmetting met 'iets').
Char18 schreef:Net geprobeerd. Ook dat werkt niet. Sorry.
Heel erg bedankt voor je antwoorden. :) Sorry dat het niet lukt. Het zou ook aan mij kunnen liggen, ben echt een n00b
We kijken morgen wel verder. I.i.g. zijn er al een aantal dingen waar we weten dat het niet aan ligt, en dat is winst.

Meestal komen we hier wel uit...
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Manuel schreef:
adri schreef:
Manuel schreef:Het hangt er van af wat voor firewall je gebruikt. Ik heb vaak gelezen dat mensen van Norton of ZoneAlarm b.v. geen melding gezien hebben, maar de browser werd wel geblokkeerd omdat het progamma veranderd was (ge-updated).
En de Windows firewall niet te vergeten! :wink:
Blokkeert die ook progamma's die om 1 of andere reden verandert zijn? (Update of besmetting met 'iets').
Jazeker, al een paar keer meegemaakt (na een update).
En voor straf bij die mensen dat ding uitgeschakeld en er een goede firewall op gezet (niet updaten, dan moet je gaan betalen). ;)

Bij ZoneAlarm, die ik in het verleden gebruikte, heb ik dat zelf overigens nooit meegemaakt, sterker nog, ik vond die nogal irritant omdat die je werkelijk met alle flauwekul lastigvalt. Maar Norton is wat dat betreft ook berucht ja.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Dat de windows firewall opeens blokkeerd na een update, dat heb ik nu weer niet meegemaakt. :?:
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Firewalls die progamma's na een update blokkeren zonder daarover een (duidelijke) melding te geven vind ik toch wel zo stom...

Waarschijnlijk onder het motto van "houd het simpel en val de gebruiker so min mogelijk lastig met moeilijke vragen", maar er zijn grenzen aan hoe simpel je iets kunt (mag) maken dat per definitie niet zo simpel is.

@ Char18: Omdat er mogelijk nog andere fouten in je profiel(en) geslopen is(zijn), gaan we die volledig verwijderen, maar eerst maak je een backup van de belangrijke zaken in je profiel. Dat kan met Mozbackup, maar ook met de hand.

Ik zou i.i.g. de bestanden bookmarks.html, key3.db & signons.txt opslaan zodat je die later terug kunt zetten (de laatste 2 bestanden zijn je opgeslagen wachtwoorden, o.a. het wachtwoord voor dit forum).

Mocht je meerdere profielen hebben, let dan even op: je wilt graag je eigen bladwijzers/bookmarks weer terug. Heb je meerdere profielen, dan heb je ook meerdere versies van het bestand bookmarks.html.

De meest recente daarvan (of de grootste) zijn je eigen bookmarks. Je kunt gewoon op het bestand dubbelklikken om te zien wat er in zit.

Wanneer je hebt opgeslagen wat je niet kwijt wilt verwijder je de Firefox profielmap(pen), (terwijl Firefox afgesloten is!).

Vervolgens verwijder je Firefox zelf via Start, Configuratiescherm, Software.

Daarna kun je fIrefox weer installeren. Als dat gebeurt is start je Firefox 1 x op (nu wordt er een nieuw, brandschoon standaardprofiel aangemaakt).

Sluit Firefox nu af en kopieer bladwijzers + wachtwoorden naar de nieuwe profielmap.

Nu kun je Firefox weer gewoon starten, en als je het goed gedaan hebt (lees dit dus rustig en doe het stapsgewijs) dan zou je nu je eigen bladwijzers weer moeten zien.

Je kunt nu weer eigen thema's en extensies installeren.

Mocht dit alles niet helpen, dan ben ik bang dat er iets met windows aan de hand is, maar daar gaan we voorlopig even niet van uit :)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Wat je ook nog zou kunnen proberen is om FF volledig te verwijderen en het profiel ook (dat staat in Application Data, gewoon weggooien -wel eerst een back-up maken). Daarna FF opnieuw installeren.
Misschien lukt het dan wel.
Char18
Berichten: 12
Lid geworden op: 6 mei 2006, 13:06
    unknown unknown

Bericht door Char18 »

Hoi Manuel :)

Ik heb FireFox verwijderd via configuratiescherm=> software.
FF zou nu verwijderd moeten zijn maar als ik op mijn harde schijf kijk zie ik nog deze mappen:
C:\program files\ mozilla firefox (met hierin de mappen chrome, extentions, components, plugins, en bestanden components.ini, defaults.ini, install.log en install_wizard.log. In de mappen zit ook nog vanalles)
C:\documents and settings\mijngebruikersnaam\application data\phoenix (met pluginreg.dat en registry.dat
C:\documents and settings\mijngebruikersnaam\application data\mozilla\ met hierin registry.dat en map firefox met hierin een lege profiles map en een bestand pluginreg.dat
FF zou toch weg moeten zijn of klopt dit en zit ik te mekkeren?

Bij configuratiescherm is FF niet meer te zien, maar ik vraag het eerst maar even voordat ik er een verse versie van FF eroverheen gooi.

Groetjes en bedankt voor je hulp :)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik heet dan wel geen Manuel ;), maar die mappen zijn profielmappen, behalve die in Program Files, maar die is leeg als het goed is.
In ieder geval, je kunt ze alemaal weggooien (wel eerst een back-up maken!) en daarna FF opnieuw installeren.
Voordat je FF opnieuw installeert zou ik voor de zekerheid nog wel een registercleaner aan het werk zetten.

Succes.
Plaats reactie