![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
instant messenger
instant messenger
Even goed lastig doen
. Ik zoek een instant messenger. Het moet voldoen aan 3 eisen. Het moet met alle messengers kunnen samenwerken. Het moet platformonafhankelijk zijn. Het moet Nederlandstalig zijn. En wenselijk maar geen eis: Open.
- Ronald-Jan
Tsja, Trillian komt dan misschien het meeste in de buurt. Het ziet er mooi uit, ondersteunt alle im-netwerken en er is een Nederlands taalpakket beschikbaar.
Helaas is Trillian niet platformonafhankelijk, maar via CrossOver kun je Windows-programma's onder Linux laten draaien.
- Trillian
- Nederlands Taalpakket
Gaim is wel beschikbaar voor Windows en Linux, maar ik vind het er persoonlijk minder mooi uit zien. Volgens mij zou Gaim ook de Nederlandse taal moeten ondersteunen, maar dat weet ik niet zeker.
Helaas is Trillian niet platformonafhankelijk, maar via CrossOver kun je Windows-programma's onder Linux laten draaien.
- Trillian
- Nederlands Taalpakket
Gaim is wel beschikbaar voor Windows en Linux, maar ik vind het er persoonlijk minder mooi uit zien. Volgens mij zou Gaim ook de Nederlandse taal moeten ondersteunen, maar dat weet ik niet zeker.
Administrateur Steun Firefox
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Gaim is geen oplossing. Dit komt van hun site.
Het moet wel degelijk platformonafhankelijk zijn.Can I run Gaim on MacOSX?
Yes you can, but we do not provide a package for it. The reason being that in order to use Gaim on MacOSX, you need to install an X server and GTK+, which we are not prepared to support.
- vulture
- Contacteer:
Ik vind Amsn bagger.rappie pappie schreef:Yep,aMSN is perfect.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
- vulture
- Contacteer:
Ichat werkt ook met MSN samenSamuël schreef:Daar ben ik niets mee. Wat is mijn bedoeling? Het nu reeds gebruiken op Microsoft. Nadien overschakelen op Apple met hetzelfde programma en weliswaar alle contacten behouden. Niet iedereen gebruikt dezelfde instant messenger vandaar dat het met alles moet samenwerken.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
p.s. we kunnen wel een apart forum voor al jouw vragen inrichten
Nog steeds niet goed. Ik weet dat ik een moeilijk geval ben.aasgier schreef:Ichat werkt ook met MSN samenJe hebt alleen geen webcam ondersteuning. Amsn werkt met MSN samen en heeft webcamondersteuning. Dus je kunt beide gebruiken. Voor mijn contacten waarmee ik niet cam gebruik ik ichat. Met de contacten waarmee ik wel cam gebruik ik Amsn.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- vulture
- Contacteer:
Dat is een questie van een aantal protocollen installeren kan in iedergeval in Ichat. Zie bv http://www.jabberweb.be/Samuël schreef:Nog steeds niet goed. Ik weet dat ik een moeilijk geval ben.aasgier schreef:Ichat werkt ook met MSN samenJe hebt alleen geen webcam ondersteuning. Amsn werkt met MSN samen en heeft webcamondersteuning. Dus je kunt beide gebruiken. Voor mijn contacten waarmee ik niet cam gebruik ik ichat. Met de contacten waarmee ik wel cam gebruik ik Amsn.
Het moet samenwerken met àlle messengers. Dus ICQ, MSN, Yahoo, iChat, Jabber, Gaim, ...
- rappie pappie
Bij mij is hij niet traag en stroperig.ZAl dan wel aan je computer liggen.Hij werkt voor mij perfect op linux.Maar dat is een kwestie van smaak.Dat is het leuke van linux en er is keuze genoeg voor dat soort programma's.Voor ieder wat wils.Leef je uit zal ik maar zeggen.En over het uiterlijk er zijn skins genoeg.aasgier schreef:Ik vind Amsn bagger.rappie pappie schreef:Yep,aMSN is perfect.Lijkt wel ontzettend veel op de gewone MSN. Maaar is traag en stroperig. Biedt wel webcam ondersteuning. Ichat is veel en veel sneller en mooier van uiterlijk. Helaas geen webcamondersteuning met andere clients zoals msn wel met andere maccers. Em je kunt wel chatten met je MSN contacts.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Afbeelding](http://i40.tinypic.com/2va17cz.jpg)
-
- Contacteer:
Gaim is wel een eigen messenger, maar heeft geen eigen netwerk met gebruikers.Het moet samenwerken met àlle messengers. Dus ICQ, MSN, Yahoo, iChat, Jabber, Gaim, ...
Dat maakt niet zo veel uit denk ik. De meeste alternatieve messengers gebruiken gewoon de contacten en lijst van het msn-netwerk, alleen in een ander programma. Dus als je bijvoorbeeld gaim zou gebruiken (voorbeeld omdat ik dat zelf gebruik) kun je naar verschillende netwerken verbinden. En bij het later overschakelen naar een ander programma blijft dat bewaard.en weliswaar alle contacten behouden.
Nu werkt gaim kennelijk niet makkelijk genoeg op apple, dus is dat misschien geen optie. Maar contacten zullen wel bewaard blijven, die zitten niet aan een programma vast, maar aan een netwerk.