Tabel achtergrondafbeelding
-
Tabel achtergrondafbeelding
Hey mensen,
Hoe kan je een afbeelding in de achtergrond van een tabel plaatsen met Nvu?
Thanx!
Hoe kan je een afbeelding in de achtergrond van een tabel plaatsen met Nvu?
Thanx!
- Frederik
- Moderator
-
Een voorbeeld van wat ik bedoel staat op
http://www.daffydesign.nl/vof-decirkel
Deze pagina heb ik met Dreamweaver gemaakt, maar ik zou het leuk vinden als ik dezelfde pagina met Nvu kan maken zodat ik Dreamweaver eraf kan gooien.
Zoals je kunt zien, heb ik in de tabel een achtergrondafbeelding gezet met een oranje randje eromheen en een stukje van het logo.
http://www.daffydesign.nl/vof-decirkel
Deze pagina heb ik met Dreamweaver gemaakt, maar ik zou het leuk vinden als ik dezelfde pagina met Nvu kan maken zodat ik Dreamweaver eraf kan gooien.
Zoals je kunt zien, heb ik in de tabel een achtergrondafbeelding gezet met een oranje randje eromheen en een stukje van het logo.
-
Na even gezocht te hebben in een Engels forum over Nvu kwam ik erachter dat dit niet mogelijk is in dit programma.
Je moet dan in de bron schrijven, namelijk bijvoorbeeld deze code:
<table width="800" height="600" border="0" align="center" background="image.jpg">.
Wel jammer van Nvu, want ik gebruik deze code vaak. Ik weet niet of je ergens suggessties kunt doen voor de makers... misschien is dit wel een belangrijke.
Je moet dan in de bron schrijven, namelijk bijvoorbeeld deze code:
<table width="800" height="600" border="0" align="center" background="image.jpg">.
Wel jammer van Nvu, want ik gebruik deze code vaak. Ik weet niet of je ergens suggessties kunt doen voor de makers... misschien is dit wel een belangrijke.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Natuurlijk kan dat wel met Nvu. Gewoon wat CSS toepassen, bijvoorbeeld Dat toont het logo als achtergrond van de tabel en zorgt er direct voor dat het logo gecentreerd wordt in de tabel en zichzelf niet herhaalt (wat een achtergrond standaard wel zou doen).
Sowieso kun je doorgaans opmaak het beste middels CSS-regels oplossen. Eigenlijk overal is wel een CSS-regel voor, dus daar kun je een hoop mee.
Code: Selecteer alles
<style type="text/css">
table {
background-image: url(logo.png);
background-position: center;
background-repeat: no-repeat;
}
</style>
Sowieso kun je doorgaans opmaak het beste middels CSS-regels oplossen. Eigenlijk overal is wel een CSS-regel voor, dus daar kun je een hoop mee.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
Het kan ook gewoon, zo heb ik gisteren gemerkt. Zie pagina 12 van de Engelse pdf-handleiding.
Alleen wordt de verwijzing naar de foto niet relatief gemaakt, zodat je die in de html even moet aanpassen (foutje van Nvu)
To apply a background image
5 In 'HTML Tags' view click the tag for the table (or
cell) while pressing the control key.
6 On the Status Bar right click on the highlighted tag.
7 Select ‘Inline Styles’, ‘Background Properties’.
You can then select the tiling and/or position properties
as required.
Note Background images are visible in Normal or
Preview mode but not in HTML tags view.
Joop
Alleen wordt de verwijzing naar de foto niet relatief gemaakt, zodat je die in de html even moet aanpassen (foutje van Nvu)
To apply a background image
5 In 'HTML Tags' view click the tag for the table (or
cell) while pressing the control key.
6 On the Status Bar right click on the highlighted tag.
7 Select ‘Inline Styles’, ‘Background Properties’.
You can then select the tiling and/or position properties
as required.
Note Background images are visible in Normal or
Preview mode but not in HTML tags view.
Joop