Hoe maak ik het rechte streepje.

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

rebil schreef:Ik begrijp wel dat het quasi onmogelijk is om de volledige Unicodeset ergonomisch beschikbaar te maken op een invoerapparaat, maar het moet toch beter kunnen dan wat we nu hebben.
Hoever staan al die veelbelovende spraak-toepassingen ? Waarom geef ik nog commando's in via het toetsenbord (met kans op RSI) en niet via een microfoon/headset ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
rebil
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Dvorak schijnt wel ergonomischer te zijn, maar blijft een gewoon toetsenbord. Je bent dus nog altijd gebonden aan een beperkte tekenset. Bovendien is het ergonomische voordeel sterk taalafhankelijk waardoor er dus nog meer varianten nodig zijn dan bij de conventionele indelingen. Misschien niet zo'n groot probleem, maar ik nogal een fan van standaarden.

Spraaktechnologie is een verbetering in de zin dat de tekenset veel uitgebreider wordt. Voor de rest zie ik eigenlijk alleen maar nadelen:
- niet echt intuïtief te gebruiken, zeker bij het programmeren (al heb ik er zelf geen ervaring mee)
- je stoort je omgeving (ik denk dat je vies aangekeken zal worden als je pc in de woonkamer staat)
- je wordt gestoord door je omgeving (muziek of gesprekken)
- je bent sterk afhankelijk van spellingscontrole
- het heeft veel resources nodig
Fred
    unknown unknown
Contacteer:

All Chars

Bericht door Fred »

Deze discussie werd alweer een tijdje geleden gevoerd, maar kom er nog even op terug. Misschien bij de meesten al bekend, maar voor mij nieuw is het volgende programma.

http://allchars.zwolnet.com/gebruik-allchars.html

Heel makkelijk om al die tekens te tikken zonder al die alt-cijfers uit je hoofd te moeten leren, hier zit logica in. Is bedacht door iemand uit Zwolle. (Ligt toch vlakbij Deventer....knappe mensen daar toch...)

Saludos,

Fred
Plaats reactie