Waar kan ik met mijn Gimp vragen terecht?

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Fred
    unknown unknown
Contacteer:

Waar kan ik met mijn Gimp vragen terecht?

Bericht door Fred »

Is er ook een Forum waar ik mijn Gimp vragen kan stellen? Heb wel een prikbord gevonden, maar dat wordt maar weinig bezocht.

Ik wil namelijk heel graag weten waar ik het hulpprogramma (Nederlands) kan downloaden. Als ik op F1 druk blijkt dat deze niet is geïnstalleerd.

Ook wil ik graag weten hoe ik afbeeldingen vrijstaand kan maken.

Fred
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Heb je de Gimp.startpagina.nl al gevonden?
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Waar kan ik met mijn Gimp vragen terecht?

Bericht door nirwana »

Fred schreef:Is er ook een Forum waar ik mijn Gimp vragen kan stellen? Heb wel een prikbord gevonden, maar dat wordt maar weinig bezocht.
Volgens mij heb jij het prikbord van de GIMP-startpagina gevonden. Dat bezoek ik - als beheerder - met enige regelmaat, maar ik ben vaker hier op het forum. Je kunt hier dus ook terecht met je GIMP-vragen.

Wat het hulpprogramma betreft: dat kun je downloaden via http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html (zie onderaan). Daarnaast verdient het de voorkeur om in de GIMP-voorkeuren aan te geven dat je GIMP's interne helpbrowser wilt gebruiken, want de webbrowser-plugin die bij GIMP voor Windows wordt geleverd is nogal buggy (crasht doorgaans). Die plugin zou de standaard-browser moeten starten, maar ik heb hem daar nog nooit in zien slagen (en dan crasht dat deel).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie