Linux voor beginners :)
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Nu kun je direct Automatix erachteraan draaien, zodat je eenvoudig Ubuntu kunt uitbreiden met meer handigheden: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=138405rappie pappie schreef:wat is de installatie van ubuntu een succes.Kan hem iederéén aanraden (beginners natuurlijk )Het was gelukt was zo blij als een kind.Al bij het eerste opstarten ervan was ik al verliefd.Ik was windows even vergeten.netjes updaten en alles doet het GEWELDIG gewoon.
PS: er schijnt inmiddels ook een Xubuntu te zijn (c.q. te komen). Dat is dan Ubuntu met XfCE als window-manager. XfCE is wat kleiner dan KDE en GNOME en daardoor ook wat vriendelijker voor oudere computers.
http://wiki.ubuntu.com/Xubuntu
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- adri
- Moderator
Ik heb zojuist Automatix geïnstalleerd, een fluitje van een cent.
Na installatie kun je Automatix intypen in je terminal en je krijgt een hele lijst aan software voor je kiezen die met een paar klikken gedownload en geïnstalleerd worden.
Fantastisch programma!
Ik begrijp echter wel dat voor sommige Ubuntu-versies Automatix nog niet beschikbaar is.
Na installatie kun je Automatix intypen in je terminal en je krijgt een hele lijst aan software voor je kiezen die met een paar klikken gedownload en geïnstalleerd worden.
Fantastisch programma!
Ik begrijp echter wel dat voor sommige Ubuntu-versies Automatix nog niet beschikbaar is.
DOES NOT WORK ON Warty, Hoary or Dapper
- Sipster
- Contacteer:
dus naast ubuntu, kubuntu, xubuntu en binnenkort goobuntu heb je ook nog eens verschillende versies binnen Ubuntu, mijn god.... wat een keuze mogelijkheden...adri schreef: Ik begrijp echter wel dat voor sommige Ubuntu-versies Automatix nog niet beschikbaar is.DOES NOT WORK ON Warty, Hoary or Dapper
Wees meester en vormgever van jezelf
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
- rappie pappie
De meningen over automatix zijn nogal verdeeld.Ik denk dat ik het maar allemaal met de hand ga proberen.Het schijnt niet een helemaal fris programma te zijn.
http://www.ubuntu-forums.nl/viewtopic.php?t=43
http://www.ubuntu-forums.nl/viewtopic.php?t=43
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Als ik het nu zo lees, dan is het inderdaad misschien wel een goede oefening om het handmatig te proberen te installeren. Dat is ook allemaal best te doen en zo leer je in elk geval je systeem installeren. Ik wil natuurlijk niet verantwoordelijk zijn voor een programma dat niet de apt-get-database bijwerkt en mogelijk nog andere problemen veroorzaakt.
Al denk ik wel dat Automatix op basis van enige kritieken zal worden aangepast en dat een volgende versie daar dan netter mee omgaat.
Al denk ik wel dat Automatix op basis van enige kritieken zal worden aangepast en dat een volgende versie daar dan netter mee omgaat.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-
Tuurlijk, ik zat je maar wat te plagenadri schreef:Wedden van wel?Manuel schreef: Daar kom je dus niet meer van af, ook niet als je er KDE op zet, inderdaad echt een poepkleur, zit er ingebakken nu...
Ook in GNOME dus.
Het is wonderbaarlijk, hoe is het mogelijk dat het bestaat...adri schreef:
P.S. Die imageserver trouwens die je gebruikt had voor bovenstaande afbeelding was erg sloom, gaf pas je afbeelding weer nadat ik de afbeelding expliciet apart geladen had, en met reload, maar dat terzijde.
Ja, nu wel, maar toen ik zocht kreeg ik die foutmeldingen die je niet mee gequote hebt. Nu pas kan ik dus zien dat er alleen zo'n zoek plugin is voor Debian, Fink en Ubuntu, maar het moet niet moeilijk zijn ze ook te maken voor andere distributies (i.i.g. veeel eenvoudiger als het schrijven van een extensie), miischien dat ik er ooit nog eens 1 schrijfadri schreef:Hij staat er toch echt in hoor en werkt nog ook.Manuel schreef:Ik ben natuurlijk eigenwijs, dus ging ik even zoeken, maar het schijnt daar niet helemaal goed te gaan...
Ik zal het het onthouden, dank.adri schreef:Ja.Manuel schreef:Handiger dan in Slackware?adri schreef:Da's reuze handig, zo kun je gelijk Ubuntu-packages opzoeken, selecteren en installeren, daar kan Windows niet tegen op. Echt fantastisch. Software installeren in Ubuntu is echt een makkie, click and go.
Misschien gewoon nog even wennen. Beide window managers zullen wel hun voor- en nadelen hebben, en dan heb ik het niet alleen over de 'looks', maar ook over wat er meegeleverd word.adri schreef:Zoals je op m'n screenshot kunt zien heb ik inmiddels e.e.a. aangepast, maar echt een vooruitgang vind ik het nog niet.
Toch, wanneer ik kijk op de link die nirwana ons gaf, dan nodigen de thumbnails van de screenshots me niet echt uit om door te klikken, maar een ander juist misschien wel, het is goed dat er keuze is!!
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Je zult inderdaad even moeten doorklikken om wat mooie screenshots te zien.
Hier zie je een voorbeeld van de Ubuntu-zoekplugin: http://mycroft.mozdev.org/install.php/0/ubuntufind.src
Alleen had de searchForm op http://packages.ubuntu.com/ moeten staan. Die dient te verwijzen naar de pagina waar het formulier te vinden is. Maar voor de werking maakt dat nu weinig uit.
Hier zie je een voorbeeld van de Ubuntu-zoekplugin: http://mycroft.mozdev.org/install.php/0/ubuntufind.src
Alleen had de searchForm op http://packages.ubuntu.com/ moeten staan. Die dient te verwijzen naar de pagina waar het formulier te vinden is. Maar voor de werking maakt dat nu weinig uit.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
- adri
- Moderator
M.n. die search-plugin voor Ubuntu is erg handig.
Als Manuel er zo eentje voor Slackware wil maken, erg graag!
Slackware-packages moet je toch vaak een beetje gaan zoeken zo her en der op het web (hoewel de meesten bij Linux-packages wel te vinden zijn).
Wat Automatix betreft: er zitten dus nog wat problemen in. Toch geloof ik in dat programma.
Die problemen worden vast opgelost. Het idee is goed. Erg goed zelfs.
't Is nog vrij nieuw.
Ook de automatische updates bij Ubuntu zijn erg handig. Een icoontje verschijnt in je scherm als er updates zijn en het is een kwestie van klikken om ze binnen te halen.
GNOME went ondertussen al een beetje, maar ik vind KDE toch beter. Uitgebreider en meer keuzemogelijkheden.
En mooier.
Als Manuel er zo eentje voor Slackware wil maken, erg graag!
Slackware-packages moet je toch vaak een beetje gaan zoeken zo her en der op het web (hoewel de meesten bij Linux-packages wel te vinden zijn).
Wat Automatix betreft: er zitten dus nog wat problemen in. Toch geloof ik in dat programma.
Die problemen worden vast opgelost. Het idee is goed. Erg goed zelfs.
't Is nog vrij nieuw.
Ook de automatische updates bij Ubuntu zijn erg handig. Een icoontje verschijnt in je scherm als er updates zijn en het is een kwestie van klikken om ze binnen te halen.
GNOME went ondertussen al een beetje, maar ik vind KDE toch beter. Uitgebreider en meer keuzemogelijkheden.
En mooier.
-
Ik heb nu wel even die moeite genomen, en je hebt gelijknirwana schreef:Je zult inderdaad even moeten doorklikken om wat mooie screenshots te zien.
Dank! En nog meer voorbeelden op de eigen harde schijf, in de map 'searchplugins'.nirwana schreef:Hier zie je een voorbeeld van de Ubuntu-zoekplugin: http://mycroft.mozdev.org/install.php/0/ubuntufind.src
-
-
Die 'week' heb ik alleen maar nodig om niet het gevoel te hebben dat ik 'iets moet'. Hij is dus al klaar, en hij werkt
Ik had trouwens moeite om de Slackware package zoekpagina terug te vinden, staat niet aangegeven op slackware.com, of ik heb met m'n neus gekeken.
De zoekpagina geeft alleen de mogelijk om te zoeken in Slackware current, of in een specifieke versie. Ik heb gekozen voor current omdat de versienummers zullen wijzigen in verloop van tijd maar current zal blijven.
Bovendien kun je op de resultatenpagina alsnog kiezen voor een andere zoekopdracht, b.v. versienummer, of niet package search, maar file search.
Ik heb (tijdelijk) het gifje van de Google Linux zoek plugin gebruikt, wel gezocht op Internet naar een bruikbaar gif- of png'tje, maar ik kon niks vinden.
Wie wil er wat leuks maken??? Moet bestandstype gif of png zijn, 16x16 pixels, weet niet of er een maximale bestandsgroottee is, maar optimaliseer het, houd het zo klein mogelijk, zonder af te doen duidelijkheid, of schoonheid.
Bij een png kun je geloof ik meer dan 256 kleuren gebruiken, maar of dat zinnig is? (In de zoekbalk is het toch maar een klein icoontje, dus meer dan 256 kleuren vallen niet echt op, denk ik).
Gif heeft dus een beetje de voorkeur, maar zowel voor gif als voor png geldt natuurlijk dat de achtergrondkleur transparant moet zijn.
Mochten er meerdere mensen iets moois fabriceren dan ga ik niet bepalen wie de winnaar wordt, daar mogen jullie allen in deze topic over stemmen, de winnaar krijgt volkomen vanzelfsprekend natuurlijk zijn/haar verdiende vermelding in het SRC bestand.
Ik ga het dus pas uploaden als het grafiscj ook okee is, want een gejat icoontje zoals nu, dat kan niet.
Het zipje staat zolang als nodig is hier.
Ik ben vandaag mogelijk niet meer op het forum (morgen wel), dus dat geeft jullie grafische wonderkinderen mooi de tijd om er iets prachtigs van te bakken
Ik had trouwens moeite om de Slackware package zoekpagina terug te vinden, staat niet aangegeven op slackware.com, of ik heb met m'n neus gekeken.
De zoekpagina geeft alleen de mogelijk om te zoeken in Slackware current, of in een specifieke versie. Ik heb gekozen voor current omdat de versienummers zullen wijzigen in verloop van tijd maar current zal blijven.
Bovendien kun je op de resultatenpagina alsnog kiezen voor een andere zoekopdracht, b.v. versienummer, of niet package search, maar file search.
Ik heb (tijdelijk) het gifje van de Google Linux zoek plugin gebruikt, wel gezocht op Internet naar een bruikbaar gif- of png'tje, maar ik kon niks vinden.
Wie wil er wat leuks maken??? Moet bestandstype gif of png zijn, 16x16 pixels, weet niet of er een maximale bestandsgroottee is, maar optimaliseer het, houd het zo klein mogelijk, zonder af te doen duidelijkheid, of schoonheid.
Bij een png kun je geloof ik meer dan 256 kleuren gebruiken, maar of dat zinnig is? (In de zoekbalk is het toch maar een klein icoontje, dus meer dan 256 kleuren vallen niet echt op, denk ik).
Gif heeft dus een beetje de voorkeur, maar zowel voor gif als voor png geldt natuurlijk dat de achtergrondkleur transparant moet zijn.
Mochten er meerdere mensen iets moois fabriceren dan ga ik niet bepalen wie de winnaar wordt, daar mogen jullie allen in deze topic over stemmen, de winnaar krijgt volkomen vanzelfsprekend natuurlijk zijn/haar verdiende vermelding in het SRC bestand.
Ik ga het dus pas uploaden als het grafiscj ook okee is, want een gejat icoontje zoals nu, dat kan niet.
Het zipje staat zolang als nodig is hier.
Ik ben vandaag mogelijk niet meer op het forum (morgen wel), dus dat geeft jullie grafische wonderkinderen mooi de tijd om er iets prachtigs van te bakken
-