Nvu problemen
Nvu problemen
Een groot Nvu probleem. Nu ik eindelijk Firefox en Thunderbird goed onder controle heb, laat Nvu het afweten. Ik begon aan de tweede pagina van mijn website maar Nvu denkt daar anders over. Het lettertype komt constant op variabele breedte en dat is niet wat ik wil. Ik weet dat ik het kan aanpassen maar niet hoe. Volgens hetgeen ik over Nvu las heb je geen html kennis nodig om een site te kunnen maken. Mijn html kennis zit in de beginfase dus kan ik geen ganse pagina code maken via kladblok. Ik heb echter geen zin om eerst alles over coderen te leren om dan aan de tweede pagina te kunnen beginnen. Hoe los ik het probleem op? Bijkomende vraag: wanneer komt de volgende Nvu versie uit?
- Frederik
- Moderator
Standaard staat bij Nvu variabele breedte ingesteld. Als je dat niet wilt, klik je gewoon op het pijltje, naast variabele breedte, en stelt het gewenste lettertype in. En verder: alles wat je in de normale modus plaatst, wordt automatisch omgezet in correct html, dus je hoeft helemaal geen ganse pagina code te maken met het kladblok.
Waar dat 'variabele breedte'voor staat is mij trouwens ook niet duidelijk, maar meestal gebruik ik dit wel.
Overigens, er zit in het programma een zeer uitgebreide help-funktie.
Waar dat 'variabele breedte'voor staat is mij trouwens ook niet duidelijk, maar meestal gebruik ik dit wel.
Overigens, er zit in het programma een zeer uitgebreide help-funktie.