W3C foutmelding

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Frederik
Moderator
    unknown unknown

W3C foutmelding

Bericht door Frederik »

Ik ben voor een cursistengroep een reader aan het schrijven voor het maken van een basis website met Nvu. Een aantal pagina's die klaar zijn worden probleemloos gevalideerd, maar nu ik een pagina heb gemaakt met een rij met vier tabellen waarin 4 foto's met onderschrift staan. Deze pagina is nu ook klaar en nu komt, zonder dat ik er ook maar iets aan hebt veranderd W3C met de melding: There is no attribute "HEIGHT" hight ="32" with = "272".
Ik weet niet wat Nvu nu fout doet, maar met dergelijke meldingen wordt ik gelijk wanhopig, kan er helemaal niks mee.
:cry:
cysoon
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cysoon »

There is no attribute "HEIGHT" hight ="32" with = "272"
hight is niet juist, of verkeerd getyped... :?
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

cysoon schreef:
There is no attribute "HEIGHT" hight ="32" with = "272"
hight is niet juist, of verkeerd getyped... :?
En als we dan toch bezig zijn: with heeft in dit geval ook last van dyslexie.

Tip: als je de grafische mogelijkheden van Nvu gebruikt dan voorkom je dit soort problemen. Vervolgens moet je even in de code terugzoeken wat Nvu er precies van heeft gemaakt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

dat zijn mijn type fouten !

In de bron van de pagina staat dit: cellpadding="2" cellspacing="2" height="32"
width="272">

En W3C vindt dat fout.
Wat bedoel je nu precies met gebruik maken van de grafische mogelijkheden?
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Door nog een pagina te maken die er precies zo uitziet zag ik dat de 'height' nu opeens niet wordt weergeven in de tabel en in de pagina met de foutmelding wel. In de nieuwe pagina domweg de 'height' verwijdert en W3C zegt dat het nu foutloos is. Hoe dat 'height' in de 'foute' pagina is terechtgekomen weet ik niet.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Wat bedoel je nu precies met gebruik maken van de grafische mogelijkheden?
Ik bedoel: Nvu staat erom bekend dat het valide HTML-code genereert. Dus zolang je alles met Nvu in de standaard (WYSIWYG-)modus opzet dan verwacht ik dat Nvu valide code produceert.

Door de tikfouten in jouw bericht nam ik aan dat die handmatig in de code geplaatst waren. Ik nam aan dat die tekst van de W3C-pagina gekopieerd was. Inmiddels maak ik uit jouw reactie op dat je die tikfouten enkel hier op het forum hebt geplaatst en niet in de pagina die je aan de W3C aanbood. Ik ga er nu ook vanuit dat je niet zelf handmatig iets in de HTML-code hebt gewijzigd en dat op de een of andere wijze die height op een verkeerde plaats door Nvu in de code is geplaatst. Maar zolang je dat niet meer kunt reproduceren blijft dat lastig aan te tonen. Als je het weer kunt reproduceren, dan zijn we benieuwd in de precieze stappen die je moet doorlopen om zo'n situatie voor elkaar te krijgen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Zo gauw dat zich weer voordoet zal ik het melden !
Plaats reactie