installatie probleem met thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
turboke
    unknown unknown

installatie probleem met thunderbird

Bericht door turboke »

Hey iedereen.Ik wens over te schakelen van e-mail client en heb daarom gekozen voor thunderbird.Wanneer ik thunderbird installeer,dan vul ik alles in
zoals het moet.Op een bepaald moment vraagt het programma een
wachtwoord.Ik geef dan het paswoord in dat ik gebruik voor
telenet.Daarna krijg ik een foutmelding.nl;verzending van u wachtwoord
is niet gelukt.mailserver in.telenet.be antwoordde :not allowed. Wat
doe ik
fout? :(
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Tja, ik ben geneigd om te zeggen dat de combinatie van opgegeven mailserver (in.telenet.be lijkt me in elk geval goed, want dat is een mailserver), gebruikersnaam en wachtwoord toch niet goed is ingegeven.

Je kunt in Thunderbird de gegevens onder Tools > Accounts nog eens vergelijken met de gegevens in je oude mailprogramma om te zien of daar inderdaad hetzelfde staat vermeld.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
turboke
    unknown unknown

Bericht door turboke »

Tja,alles gecontroleerd,en alles staat exact hetzelfde ingevuld als in mijn oud e-mailclient (outlook express).Ik vrees dat ik mijn pogingen om thunderbird in gang te krijgen zal moeten staken,wegens onbekende reden,jammer! :(
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Misschien op een ander tijdstip nog eens proberen? Eventueel met een andere mailclient (zo'n losse zipversie)?
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Heb je geen algemeen wachtwoord?

Ik heb 4 accounts in Thunderbird en bij mij vraag hij een 'overkoepelend wachtwoord' (voor het Software Security Device). Dit wachtwoord is iets anders dan het wachtwoord voor je account!!
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Heb je geen algemeen wachtwoord?

Ik heb 4 accounts in Thunderbird en bij mij vraag hij een 'overkoepelend wachtwoord' (voor het Software Security Device). Dit wachtwoord is iets anders dan het wachtwoord voor je account!!
Dat is dan een soort wachtwoord voor je profiel ? Waar stel je dat dan in ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

turboke schreef:Tja,alles gecontroleerd,en alles staat exact hetzelfde ingevuld als in mijn oud e-mailclient (outlook express).Ik vrees dat ik mijn pogingen om thunderbird in gang te krijgen zal moeten staken,wegens onbekende reden,jammer!
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Thunderbird daarmee anders zou omgaan dan een andere mailclient (zoals Outlook Express).
Zou het kunnen zijn dat Thunderbird een onwillige firewall tegenkomt ? Bijvoorbeeld dat Outlook Express wel naar buiten mag, maar dat je dezelfde rechten nog niet aan Thunderbird hebt gegeven ?

Of is het denkbaar dat je het wachtwoord voor het account niet goed hebt ingegeven ? Maar dan verwacht ik dat Thunderbird als het mislukt om in te loggen weer om een nieuw wachtwoord gaat vragen en dat je meerdere malen het wachtwoord hebt ingevuld (waarbij je echt hebt gecontroleerd of CAPS-LOCK uit stond). Of werkte dat niet zo ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
turboke
    unknown unknown

Bericht door turboke »

wel kijk,ik heb de installatie gedaan op voorbeeld van volgende link.
http://www.nidelven-it.no/articles/intr ... bird_dutch

Wanneer men dan,onmiddelijk na de installatie vraagt achter mijn paswoord,denk ik toch dat mijn paswoord word bedoeld dat ik gekregen heb van telenet,niet?Dit paswoord gebruik ik ook voor mijn outlook express,en dat geeft geen problemen?Of is het omdat ik een belg ben,dat het niet werkt?(grapjeue) :D
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Zou het kunnen zijn dat Thunderbird een onwillige firewall tegenkomt ? Bijvoorbeeld dat Outlook Express wel naar buiten mag, maar dat je dezelfde rechten nog niet aan Thunderbird hebt gegeven ?

Zonealarm vroeg ook onmiddelijk of thunderbird naar buiten mocht,en kreeg toelating van mij,dus daar ligt het ook niet aan.Heel frustrerend,ik weet het.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

turboke schreef:Wanneer men dan,onmiddelijk na de installatie vraagt achter mijn paswoord,denk ik toch dat mijn paswoord word bedoeld dat ik gekregen heb van telenet,niet?Dit paswoord gebruik ik ook voor mijn outlook express,en dat geeft geen problemen?Of is het omdat ik een belg ben,dat het niet werkt?(grapjeue)
Ja hoor, dat is het wachtwoord en dat zou dan goed moeten zijn. En ons is niets bekend van Belg-onvriendelijke code in Thunderbird :)
Met vriendelijke groet,

Martijn
Mara
    unknown unknown

Bericht door Mara »

De XP-firewall staat niet aan? Hoewel die alleen binnenkomend verkeer blockt en daarvan zou in dit geval (pop3 en smtp) normaliter geen sprake zijn - het verzoek komt vanaf jouw computer. Tenzij er in dit geval ook gebruik wordt gemaakt van de Ident service op poort 113.
Heb je al geprobeerd om Zonealarm even uit te schakelen?
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:En ons is niets bekend van Belg-onvriendelijke code in Thunderbird :)
Gelukkig maar, anders zat ik hier met een probleem. :-)

Toegegeven, Telenet is niet het makkelijkste om in te stellen. Je moet eens prullen met de instellingen van de account (Accounts > Server geloof ik). Je moet daar eens proberen SSL aan te zetten, 'beveiligde authenticatie' of zo ook eens. Meestal is het een bepaalde combinatie van deze twee die niet werkt.

Met die instellingen heb ik ook wel eens last. Niet iedere ISP kan hier mee om... Probeer eens een combinatie te maken van deze instellingen (het lijkt lomp, maar AFAIK is er geen enkele andere manier om er achter te komen wat je ISP ondersteunt en wat niet).
Plaats reactie