Gert-Paul schreef:Wat moet je allemaal doen (in de ideale situatie)?- Iets weten van vertalingen, bijv. hoe een extensie vertaald wordt. Dit is niet essentieel, maar het is wel handig als je vertalers hiermee kunt helpen. Soms moet je misschien een vertaling achteraf nog eventjes aanpassen.
Ik denk dat degene die mogelijk deze taak op zich wil nemen hier al enige ervaring mee heeft. Anders kan ik alleen maar uit eigen ervaring zeggen dat het vertalen totaal niet ingewikkeld is allemaal en het vrij snel te begrijpen is. Taalkundigheid is denk ik wel belangrijk.
Gert-Paul schreef:
[*]Tijd om soms eens verschillende extensies na te lopen en te kijken of de vertalingen actueel zijn. Je zou dan de vertaler een mailtje kunnen sturen om te vragen of hij tijd heeft zijn vertaling up tot date te maken.
[*]Als er nieuwe vertalingen binnenkomen, ze ook eens bekijken en eventueel suggesties naar de vertaler sturen.
[*]Nieuwe vertaalde extensies uploaden en deze op de site plaatsen.[/list]
Ik zou hier graag aan toe willen voegen dat, als de coördinator ook als taak krijgt om een soort van corrector te zijn, het makkelijk is als diegene veel met Nederlandstalige GUI's werkt en/of veel te maken heeft met Nederlands in combinatie met software. Dit vergemakkelijkt het wel allemaal.
Gert-Paul schreef:
Laat je niet afschrikken door deze eisen, want als je zin hebt om hiermee aan de slag te gaan dan leer je het vanzelf. Voor vragen blijf ik altijd beschikbaar, maar ik heb simpelweg niet meer de tijd om het actueel te houden.
Jammer om te horen. Ik was blij toen ik, naar ik meen van jou, een emailtje kreeg over mijn taalgebruik. Dit was volkomen terecht en was waarschijnlijk te wijten aan het feit dat ik vijrwel nooit Nederlandstalige GUI's zie en ik me dus een beetje had verkeken op de vertaling. Dit is later allemaal goedgekomen gelukkig.
Gert-Paul schreef:Ik hoop dat er mensen zijn die zich geroepen voelen om hiermee aan te slag te gaan. Want zoals ik in het begin van dit bericht al zei, ik vind het erg belangrijk dat dit project behandhaafd blijft!
Ik wil me hier volledig bij aansluiten. Ik vind het belangrijk dat Nederlandstaligen, of het nu Nederlanders, Vlamingen zijn of misschien zelfs van de overkant van de oceaan, de kans hebben om met plezier en een goede browser, mailclient etc. in het Nederlands te werken.