Lijkt dus op een hardware probleem, temeer daar de geluidskaart het ooit wel heeft gedaan. Je hebt de geluidskaart + drivers er ooit ook eens uitgehad, toen had je óók nog opstartproblemen, moederbord kan ook niet meer zo jofel zijn, dat kan lijden tot een veelvoud aan uiterst wazige, niet te traceren problemen.adri schreef:Apparaatbeheer meent dat alles in orde is...Manuel schreef:Dan lijkt het dus niet in de geluidskaart te zitten??? Wat krijg je voor meldingen, wat gebeurt er precies? wat zegt apparaatbeheer over conflicten? Wat Knoppix betreft: die heeft niks te maken met wat onder Windows geinstallerd is, daarom is het dus een live cdadri schreef:Zelfs de geluidskaart (+drivers) verwijderd, maar dat hielp ook geen donder. Opmerkelijk: drivers nog steeds niet geïnstalleerd, maar in Knoppix heb ik gewoon geluid en kan ik mp3's afspelen.
Knoppix: nee hoor, ik heb al eerder gedoe gehad met de geluidskaart en toen ook drivers verwijderd, maar toen had ik in Knoppix ook geen geluid.
Zelfs niet een beetje.
Mogelijk heb je ondertussen de netwerkkaart in een andere gleuf gestopt, waardoor geluid het wel doet, maar netwerk niet.adri schreef:Onder Knoppix ook gelazer gehad met grafische kaart opgelost door ethernetkaart te verwijderen -zit er nu trouwens weer in), geen internetverbinding, wel geluid.Manuel schreef:Het gaat dus niet om de modem, maar om de netwerkkaart, of iets anders. Modem staat los van besturingssyteem. Werkt onder Knoppix alles wel? (Grafische kaart, geluid èn netwerk via modem).adri schreef:Toevallig was pc-pief gisteren bij iemand anders die vrijwel dezelfde pc heeft als ik (ook van hem) en daar lukte het ook niet met dat modem.
Gedaanadri schreef:Check your e-mail.
Okee, gebeld. Netwerkkaart geeft niet eens licht (heeft ie wel gedaan, ooit). Geluidskaart is er ondertussen uit; andere gleuven proberen voor netwerkkaart, tot ie licht geeft, morgen...
Pas daarna heeft het zin om de drivers voor de kaart opnieuw te installeren, en pas dáárna kun je bij de instellingen van je modem, en je Internetverbinding instellen.