Even terzijde...Robby schreef:PS. ik heb nog even gekeken naar sites over Comic Sans en de critiek op het lettertype ontgaat me. Ik ben het met de schrijvers eens dat het lettertype haar oorspronkelijkheid wat gaat verliezen door het vele gebruik er van. Maar om die reden zou je Time new roman en Arial dan ook moeten gaan bannen. Voor mij hangt het gebruik ervan gewoon af vande doelgroep. Comic Sans heeft een wat minder zakelijke uitstraling maar blijft wel goed leesbaar... Uiteindelijk een kwestie van smaak dus.
Er zijn verschillende nadelen verbonden aan Comic Sans. Niet enkel is het helemaal niet geschikt voor zakelijk gebruik, maar het is ook niet geoptimaliseerd op getoond te worden op schermen (van pc's bijvoorbeeld).
Wat betreft webpagina's kan je beter gebruik maken van een standaardlettertype als Arial of Verdana. Dit zijn lettertypes die bijna iedereen op zijn pc geïnstalleerd heeft.
Vergeet ook niet dat het lettertype op de pc van de "lezer" geïnstalleerd moet zijn. Zelf ben ik ook geen fan van Comic Sans, dus ik heb het lettertype ook niet geïnstalleerd. Bij mij zal jouw website er dus al zeer anders uitzien.