Zijn er sjablonen?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
PK
    unknown unknown

Zijn er sjablonen?

Bericht door PK »

Mijn vriendin leert een beetje sites maken. Zijn er ook mooie sjablonen voor NVU met frames enzo?

Bedankt Pieter
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Zijn er sjablonen?

Bericht door nirwana »

PK schreef:Mijn vriendin leert een beetje sites maken. Zijn er ook mooie sjablonen voor NVU met frames enzo?
Pieter,

Nvu en frames bijten elkaar in elk geval, dus die zul je niet snel tegenkomen (zie voor de redenen daarachter voorgaande discussies in dit forum, maar het komt er in het kort op neer dat algemeen wordt aangenomen dat er betere manieren zijn om een website te maken dan met frames).

Voor zover ik weet is er nog een ander probleem met Nvu en sjablonen (templates): als je op een sjabloon pagina's baseert en je wijzigt het sjabloon dan zou je willen dat de daarop gebaseerde pagina's mee-wijzigen (of dat je in elk geval gevraagd wordt of die ook gewijzigd moeten worden of dat je dat alsnog handmatig kunt laten uitvoeren). Echter is het vooralsnog zo dat de al gemaakte pagina's dan niet mee-veranderen.
Daarmee zeg ik niet dat sjablonen in Nvu direct onbruikbaar zijn, maar wel dat je er nog niet al te veel van moet verwachten.

Dat alles gezegd hebbende ben ik wel eens Nvu-sjablonen tegen gekomen (meen ik me te herinneren). Alleen kan ik die nu natuurlijk net niet terug vinden. Overigens kun je van vrijwel iedere webpagina die je goed in Nvu kunt laden wel een sjabloon maken, maar dat terzijde.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
PK
    unknown unknown

Bericht door PK »

Dank je Martijn, voor je uitvoerige antwoord. Ik denk dat we hier maar eens in de NVU-tutorial moeten duiken.

Pieter
Plaats reactie