Jouw drie favoriete extensies!!!

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

aasgier schreef:(€ 78 :cry: ) (maar het is het waard)
Nou leg mij dat eens uit... genoeg goedkopere of gratis alternatieven hoor!
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

sc00zy schreef:
aasgier schreef:(€ 78 :cry: ) (maar het is het waard)
Nou leg mij dat eens uit... genoeg goedkopere of gratis alternatieven hoor!
Nou eh..... waar zal ik beginnen.

Algemeen
1. Ik heb een software budget tot mijn beschikking dus als ik heel erg enthousiast over een programma ben dan koop ik het. Of het moet natuurlijk gratis zijn.
2. Je hebt gelijk al de eigenschappen van Onfolio vind je terug in andere extensies. Wat deze extensies missen is de integratie. In Onfolio is alles geintregeerd.
3. Je kan verschillende collecties maken met Onfolio. Zo heb ik een Mozilla collectie. Hier staan al mijn feeds, bladwijzers, foto's, tekstbestanden (word), spreadsheets, en notities in die betrekking hebben op mozilla. Het werkt dus heel projektmatig je hebt alles bijelkaar in een collectie van een projekt. Ik heb bv ook een collectie van mijn nieuwe huis wat nu gebouwd wordt. (met alles er in scans van contracten, spreadsheet met berekeningen, foto's, websites van de aannemer en leveranciers enz)
3a. ook emailtjes kan je natuurlijk toevoegen!

Feeds
4. Ik ben geabonneerd op 56 nieuwsfeeds (40 Mozilla weblogs) (13 computer feeds) en (3 overige)die ik via Onfolio makkelijk kan volgen. Het geeft bijvoorbeeld aan hoeveel nieuwe nieuwsberichten er per bron zijn. Ook zijn de nieuwsbonnen erg makkelijk te catalogiseren.
5. Nieuwsfeeds die ik later wil lezen of waar updates worden aangekondigd stop ik een een leesmapje. Zo kan ik ze op het tijdstip waarop ik dat wil makkelijk en snel zinder veel zoekwerk vinden.
6. Ook is er een krachtige zoekfunctie toegevoegd waarmee in mijn feeds of in mijn bladwijzers snel kan zoeken.
7. Ook is het mogelijk dat als ik op een website iets interessants vind kan ik dat met een druk op een knop de link of een lokale copie in een mapje toevoegen. Dat is ook mogelijk met foto's.
a. ik kan per feed bepalen om de hoeveeltijd die ververst moet worden.
b. bij bv Mozbowser.nl forum kan ik bepalen dat feeds nooit gedelete worden of dat ik bv de laatste 100 postings wil zien, of 250 enz)

Bladwijzers
8. Het is erg gemakkelijk om je bladwijzers te beheren. Deze staan in een aparte tab naast je feeds.
9. Via gekleurde vlaggetjes kun je je bladwijzers die bijelkaar horen makkelijk ordenen en groeperen.
Voor de overige voordelen zie feeds.

Notities
10. Er zit een notitieboek in. Je kunt makkelijk verschillende notietieblokken maken. Bv eentje waar alle gegevens van het www. steunfirefox.nl projekt instaan. Telefoonnummers, Veel voorkomende teksten zodat je die makkelijk kunt knippen en plakken. Werkt ook als link editor. Notietieboek werkt als Tab.
11. Je kunt gemakkelijk een snippet maken

Publisher
12. Publisher. Je kan een link of een bladwijzer of een notietie zo naar de publisher slepen en deze worden automatisch opgemaakt. Ook de publicatie naar je weblog of website is erg gemakkelijk. Werkt ook met blogspot enz. Spellingcontrole

Diversen
13. Onfolio is een extensie maar werkt onafhankelijk als sidebar aan de linker of rechterkant van je favoriete browser.
14. makkelijk importeren van bookmarks en bestanden
15. makkelijk exporteren naar website, bestand of Endnote XML (wat dat ook mag wezen)
16. een uitgebreid optie menu waar je makkelijk je instellingen mee kan wijzigen.
17. Diverse thema's om het uiterlijk aan Firefox aan te passen.

Is dit genoeg Sc00zy? Wat zeg je? nee ga dan even kijken op http://www.onfolio.com/product/gettingstarted/
Watch the Product Tour (Requires Macromedia Flash Player)

prijs zonder publisher 39 euro met publisher 78 euro

Een uitstekend programma als je veel feeds en/of bookmarks hebt om deze te managen
Heb je er niet zo veel gebruik dan gewoon bv. sage, scrapbook en Quicknote.
I love it. :D
Laatst gewijzigd door vulture op 4 maart 2005, 19:37, 3 keer totaal gewijzigd.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
magicmans
Berichten: 241
Lid geworden op: 8 januari 2005, 17:45
    unknown unknown

Bericht door magicmans »

so, als je het zo heftig gebruikt dan mag je er best voor betalen 8) :lol:

Maar indeed ik zou het ook gaan kopen als ik het echt nodig had, net als elk ander software-pakket dat je veel gebruikt.,
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

ik heb zelf inderdaad sage en scrapbook, en ik heb jou beschrijving eens doorgenomen, en die tour genomen. maar ik vind het meer een verkoop praatje voor wat sage en scrapbook samen ook kunnen.
ik zou het zelf in ieder geval geen geld waard vinden :) nee dat zeg ik verkeerd, ik vind het wel geld waard, alleen ik kan het dus ook gratis krijgen :)
kuup
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 maart 2005, 12:38
    unknown unknown

Bericht door kuup »

aasgier schreef: Algemeen
1. Ik heb een software budget tot mijn beschikking dus als ik heel erg enthousiast over een programma ben dan koop ik het. Of het moet natuurlijk gratis zijn.
.... of je zou een donatie kunnen doen aan mozilla.org...? :-)
Het is een goede gewoonte in de opensource wereld om soms ook eens wat te brengen.

Back on-topic:
Mijn favoriete extensies zijn scrapbook omdat ik mijn Inet-docu graag goed op orde houd.
De overige zijn:
- Webdeveloper
- Live HTTP headers
- User_Agent switcher

K.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

.... of je zou een donatie kunnen doen aan mozilla.org...? Smile
Het is een goede gewoonte in de opensource wereld om soms ook eens wat te brengen.
Ik heb al een aardige duit in het zakje gedaan zie http://www.persberichten.com/firefox/index.asp :wink: en ik probeer de mensen op het forum te helpen met hun problemen.

je kent het gezegde waar Mozilla voor staat: voor en door vrijwilligers :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
HansF
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 november 2004, 23:05
    unknown unknown

Bericht door HansF »

Inmiddels is Tabmix 0.1.4 er, en die heeft het door mij zo gewenste New Tab-knopje!
hier te vinden: http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=3025
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

HansF schreef:Inmiddels is Tabmix 0.1.4 er, en die heeft het door mij zo gewenste New Tab-knopje!
hier te vinden: http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=3025
ik heb hier tabmix 1.3.1 geinstalleerd, is het nu zo dat er vanzelf een update gevonden wordt? of moet ik deinstalleren en opnieuw installeren?


@reactie: ok, bedankt!
Laatst gewijzigd door Lode op 1 april 2005, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HansF
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 november 2004, 23:05
    unknown unknown

Bericht door HansF »

Als update vond-ie 'm bij mij niet, dus dan ben je op methode twee aangewezen.
shivan
Berichten: 27
Lid geworden op: 5 maart 2005, 11:25
    unknown unknown

Bericht door shivan »

Dat tabmix tabbed helemaal niets hier wat ik ook instel .
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

shivan schreef:Dat tabmix tabbed helemaal niets hier wat ik ook instel .
Verklaar je nader.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Jochem
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 december 2004, 21:18
Locatie: België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Jochem »

Mijn drie favoriete firefoxextensies zijn:
- Download Manager Tweak
- SessionSaver
- Web Developer
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    unknown unknown

Bericht door Dorus »

Eens zien:

-undoclesetab
-SpellBound
-SessionSaver


Gebruik adblock niet eens :lol:

Heb in het totaal 16 extensies geïnstalleerd, maar dit zijn de 3 die ik het meest gebruik, en waar ik niet zonder kan.
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Ron ter Burg »

AdBlock staat voor mij absoluut op nummer één (helemaal met de adblock filterlijst die hier te verkrijgen is).

Sage staat voor mij op twee. Een zeer makkelijke news en Gmail (Atom) reader

Tabbrowser Preferences is voor mij de nummer drie[/url]
~Ron~
www.ronterburg.nl - Dutch landscape and nature photography.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

LodeC schreef:
HansF schreef:Inmiddels is Tabmix 0.1.4 er, en die heeft het door mij zo gewenste New Tab-knopje!
hier te vinden: http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=3025
ik heb hier tabmix 1.3.1 geinstalleerd, is het nu zo dat er vanzelf een update gevonden wordt? of moet ik deinstalleren en opnieuw installeren?


@reactie: ok, bedankt!
De versie van mijn homepage heeft wel een werkende update en is er in het Engels en Nederlands ;) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Plaats reactie