attachments op bureaublad apple
-
attachments op bureaublad apple
Laatst heb ik mijn moeder voorzien van een iMac OS X 10.3 Nederlands met de Nederlandse TB 1.0. Alle software laatste versies. Elke keer als ze een attachment opent dan wordt die attachment automatisch opgeslagen op haar desktop / bureaublad. Waarschijnlijk gaat er iets fout met de instelling voor de temporary directory. Ik heb echt alles geprobeerd (in de Darwin unixomgeving tempveriabelen controleren, in de preferences files van TB gekeken, profiel en TB herinstallatie) maar ik kom er niet uit. Heeft iemand een oplossing?
groetjes, evert
groetjes, evert
- vulture
- Contacteer:
-
dat was ik vergeten te melden: dat werkt helaas niet. ook al kies ik een mooi mapje, TB blijft ze op de desktop gooien waarbij ook de naam vermangeld wordt. oftewel, er wordt hardnekkig een tijdelijk bestand aangemaakt om een attachment te kunnen openen en dat tijdelijke bestand blijft op de desktop staan.
- ByteWarrior
- Contacteer:
- ByteWarrior
- Contacteer:
Stel eens even in dat hij iedere keer vraagt waar de bijlage opgeslagen moet worden. Probeer dan een bijlage eens te openen en sla ze op in die directory. Werkt dat?
En het klinkt cliché, maar heb je het al een geprobeerd met een nieuw profiel? Je zegt op MozillaZine dat je eerst Windows gebruikte. Heb je dat profiel gewoon gekopieerd of ben je helemaal van nul begonnen?
En het klinkt cliché, maar heb je het al een geprobeerd met een nieuw profiel? Je zegt op MozillaZine dat je eerst Windows gebruikte. Heb je dat profiel gewoon gekopieerd of ben je helemaal van nul begonnen?
Dat is wel niet zo'n goed idee. Dan kan de gebruiker ook het hele systeem naar de vaantjes helpen. De bedoeling van een adminaccounts is dan ook dat je deze enkel gebruikt om grote wijzigingen in je systeem aan te brengen.plus dat de gebruiker admin rechten heeft.
- pw1
- Contacteer:
Deze opties gaan erover als je ervoor kiest om een bijlage op te slaan en niet direct te openen. Bij het probleem van evert worden de bijlagen direct geopend en wordt het bureaublad als tijdelijke map gebruikt. Nu is alleen de vraag: waar haalt Thunderbird informatie over die tijdelijke map vandaan?aasgier schreef:>Extra
>opties
>bijlagen
kies voor alle bijlagen opslaan in deze map
kies je map en klaar
- ByteWarrior
- Contacteer:
Oh, nu snap ik de vraag pas echt... Ik had niet door dat het ging om de tijdelijke bestanden die TB gebruikt.pw1 schreef:Deze opties gaan erover als je ervoor kiest om een bijlage op te slaan en niet direct te openen. Bij het probleem van evert worden de bijlagen direct geopend en wordt het bureaublad als tijdelijke map gebruikt. Nu is alleen de vraag: waar haalt Thunderbird informatie over die tijdelijke map vandaan?
Haalt TB de instelling voor de temp-directory niet uit de standaardomgevingsvariabele? Ik geloof dat dit /tmp/ moet zijn onder Unices... Anderzijds zou het ook kunnen dat TB alles in het profiel opslaat, dus ook de temp-bestanden.
-
@ByteWarrior: al geprobeerd, en dat over admin accounts weet ik. ik ben sysadmin maar ik wil eerst dat alles goed werkt voor dat account, anders valt er niet eens veel naar de vaantjes te helpen ik heb tweemaal een nieuw profiel voor TB gemaakt op die iMac, waarvan eenmaal een compleet nieuw profiel (homedir) in OS/X.
@pw1: you got it. ik heb al in de preferences bestanden gekeken maar mij is het niet gelukt. als een ontwikkelaar dit toevallig leest weet ie misschien wel waar dat ingesteld wordt.
zijn er ook Mac gebruikers die hier geen last van hebben?
@pw1: you got it. ik heb al in de preferences bestanden gekeken maar mij is het niet gelukt. als een ontwikkelaar dit toevallig leest weet ie misschien wel waar dat ingesteld wordt.
-
Correct, want ik schreef alByteWarrior schreef: Haalt TB de instelling voor de temp-directory niet uit de standaardomgevingsvariabele? Ik geloof dat dit /tmp/ moet zijn onder Unices... Anderzijds zou het ook kunnen dat TB alles in het profiel opslaat, dus ook de temp-bestanden.
ik heb zowel TMP als TEMP variabelen ingesteld zonder resultaat. en ja ja, ik wist dat je opnieuw moest inloggen om die variabelen actief te krijgen in OS X....(in de Darwin unixomgeving tempveriabelen controleren...
- Ronald-Jan
Het klinkt raar, maar je moet Safari opstarten en bij de opties instellen waar je de downloads wilt opslaan. Thunderbird gebruikt de downloadlocatie van Safari.
Bron: MozillaZine
Bron: MozillaZine
Administrateur Steun Firefox
-
-
Yup, ik heb er zelfs al een draad over gestart!evert schreef:@ByteWarrior: al geprobeerd, en dat over admin accounts weet ik. ik ben sysadmin maar ik wil eerst dat alles goed werkt voor dat account, anders valt er niet eens veel naar de vaantjes te helpen ik heb tweemaal een nieuw profiel voor TB gemaakt op die iMac, waarvan eenmaal een compleet nieuw profiel (homedir) in OS/X.
-
Re: attachments op bureaublad apple
Ok, hier is de oplossing tot Mozilla het zelf aanpast in Thunderbird.evert schreef:Laatst heb ik mijn moeder voorzien van een iMac OS X 10.3 Nederlands met de Nederlandse TB 1.0. Alle software laatste versies. Elke keer als ze een attachment opent dan wordt die attachment automatisch opgeslagen op haar desktop / bureaublad. Waarschijnlijk gaat er iets fout met de instelling voor de temporary directory. Ik heb echt alles geprobeerd (in de Darwin unixomgeving tempveriabelen controleren, in de preferences files van TB gekeken, profiel en TB herinstallatie) maar ik kom er niet uit. Heeft iemand een oplossing?
groetjes, evert
Download CroniX http://www.abstracture.de/projects-en/cronnix
Maak ergens een map aan waar uw bijlagen mogen in terecht komen, vervolgens maak je in Automator een actie die het volgende doet:
haal mapinhoud op => verplaats naar prullenmand.
Deze koppel je aan Cronnix, daar kan je instellen dat CronniX om de x aantal tijd de map leegmaakt.