Goedemorgen,
Ik krijg aardig wat spam binnen op éénvan mijn email adressen. Deze verdwijnen automatisch in het Spam mapje .
Ik heb ook aangegeven dat spam ouder dan 1 dag moet worden verwijderd.
Helaas gebeurd dat niet. Heeft iemand een idee wat ik fout doe ?
Groet,
Gijs
Ongewenste mail wordt niet na x dagen verwijderd.
-
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 15 november 2004, 20:49
- Mad Maks
- Berichten: 1447
- Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
- Locatie: Luzy, france
- Contacteer:
Re: Ongewenste mail wordt niet na x dagen verwijderd.
Hi,
he je alles ingesteld zoals hier beschreven staat, https://support.mozilla.org/nl/kb/thund ... mberichten en een vinkje gezet voor ongewenste berichten ouder dan xx dagen automatisch verwijderen?
zo ja dan zou ik dat vinkje weghalen, thunderbird herstarten en het vinkje terug zetten zodat de instelling opnieuw wordt opgeslagen.
Succes
tim maks
he je alles ingesteld zoals hier beschreven staat, https://support.mozilla.org/nl/kb/thund ... mberichten en een vinkje gezet voor ongewenste berichten ouder dan xx dagen automatisch verwijderen?
zo ja dan zou ik dat vinkje weghalen, thunderbird herstarten en het vinkje terug zetten zodat de instelling opnieuw wordt opgeslagen.
Succes
tim maks
Mozilla Rep
http://www.mozilla-nl.org
http://www.mozilla-nl.org
-
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 15 november 2004, 20:49
Re: Ongewenste mail wordt niet na x dagen verwijderd.
@mad maks Sorry, ik had gedacht dat ik een melding zou krijgen als er iemand reageerde op mijn vraag. Vandaar mijn late reactie.
Ik had het inderdaad zo ingesteld als beschreven. Maar het werkte niet . Vervolgens vraag gesteld op het community forum van mijn provider.
Daar werd opgemerkt dat mijn provider tussen 2 - 6 weken de spam uit de spammap zou analyseren en vervolgens het provider spamfilter hier op inrichten zodat de afzenders of hun ipadres zou worden geblokkeerd en dus niet meer zou worden doorgestuurd naar mijn account. Ik ben nu 2 weken onderweg en heb inmiddels ruim 200 spamberichten.
Als er naar 6 weken nog niets is gebeurd ga ik bij eigenschappen van mijn spammap in TB bij Eigenschappen instellen dat de berichten na x dagen moeten worden verwijderd.
Ik heb gezien dat het emailadres is gevonden in een pawned database, dus ik denk dat de spam blijft doorgaan.
Ik had het inderdaad zo ingesteld als beschreven. Maar het werkte niet . Vervolgens vraag gesteld op het community forum van mijn provider.
Daar werd opgemerkt dat mijn provider tussen 2 - 6 weken de spam uit de spammap zou analyseren en vervolgens het provider spamfilter hier op inrichten zodat de afzenders of hun ipadres zou worden geblokkeerd en dus niet meer zou worden doorgestuurd naar mijn account. Ik ben nu 2 weken onderweg en heb inmiddels ruim 200 spamberichten.
Als er naar 6 weken nog niets is gebeurd ga ik bij eigenschappen van mijn spammap in TB bij Eigenschappen instellen dat de berichten na x dagen moeten worden verwijderd.
Ik heb gezien dat het emailadres is gevonden in een pawned database, dus ik denk dat de spam blijft doorgaan.
-
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 15 november 2004, 20:49
Re: Ongewenste mail wordt niet na x dagen verwijderd.
@mad maks Sorry, ik had gedacht dat ik een melding zou krijgen als er iemand reageerde op mijn vraag. Had het vinje niet geplaatst. Vandaar mijn late reactie.
Ik had het inderdaad zo ingesteld als beschreven. Maar het werkte niet . Vervolgens vraag gesteld op het community forum van mijn provider.
Daar werd opgemerkt dat mijn provider tussen 2 - 6 weken de spam uit de spammap zou analyseren en vervolgens het provider spamfilter hier op inrichten zodat de afzenders of hun ipadres zou worden geblokkeerd en dus niet meer zou worden doorgestuurd naar mijn account. Ik ben nu 2 weken onderweg en heb inmiddels ruim 200 spamberichten.
Als er naar 6 weken nog niets is gebeurd ga ik bij eigenschappen van mijn spammap in TB bij Eigenschappen instellen dat de berichten na x dagen moeten worden verwijderd.
Ik heb gezien dat het emailadres is gevonden in een pawned database, dus ik denk dat de spam blijft doorgaan.
Ik had het inderdaad zo ingesteld als beschreven. Maar het werkte niet . Vervolgens vraag gesteld op het community forum van mijn provider.
Daar werd opgemerkt dat mijn provider tussen 2 - 6 weken de spam uit de spammap zou analyseren en vervolgens het provider spamfilter hier op inrichten zodat de afzenders of hun ipadres zou worden geblokkeerd en dus niet meer zou worden doorgestuurd naar mijn account. Ik ben nu 2 weken onderweg en heb inmiddels ruim 200 spamberichten.
Als er naar 6 weken nog niets is gebeurd ga ik bij eigenschappen van mijn spammap in TB bij Eigenschappen instellen dat de berichten na x dagen moeten worden verwijderd.
Ik heb gezien dat het emailadres is gevonden in een pawned database, dus ik denk dat de spam blijft doorgaan.
- markh
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
Re: Ongewenste mail wordt niet na x dagen verwijderd.
Het zou kunnen dat de provider een map voor spam heeft die niet als zodanig door Thunderbird wordt herkend (standaard is het de map Ongewenst). In dat geval werken de instellingen van Thunderbird niet voor die map en moet je inderdaad wachten op de provider, of handmatig de betreffende berichten markeren als Ongewenst (als dat nog niet is gebeurd), zodat ze alsnog naar de juiste map worden verplaatst.
-
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 15 november 2004, 20:49
Re: Ongewenste mail wordt niet na x dagen verwijderd.
@markh
Thunderbird en de provider hebben beide dezelfde naam voor de spammap. Spamberichten en door mij als ongewenst aangegeven berichten verdwijnen in de map Spam. Met webmail kan ik zien dat ze ook bij de provider in de spammap geplaatst worden.
Ja ik kan de spam ook handmatig verwijderen, maar ik heb liever dat de provider aan de hand van mijn inmiddels ruim meer dan 200 spamberichten zijn spamfilter strakker zet en op die manier voorkomt dat de spam mijn account bereikt
Thunderbird en de provider hebben beide dezelfde naam voor de spammap. Spamberichten en door mij als ongewenst aangegeven berichten verdwijnen in de map Spam. Met webmail kan ik zien dat ze ook bij de provider in de spammap geplaatst worden.
Ja ik kan de spam ook handmatig verwijderen, maar ik heb liever dat de provider aan de hand van mijn inmiddels ruim meer dan 200 spamberichten zijn spamfilter strakker zet en op die manier voorkomt dat de spam mijn account bereikt