Problemen met Hulp verkrijgen en Googleadservices

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Magro
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 augustus 2023, 17:17
    Windows 10 Firefox

Problemen met Hulp verkrijgen en Googleadservices

Bericht door Magro »

Het voorliggende probleem is dat ik binnen Firefox geen hulp kan verkrijgen. Ik kom dan op deze pagina terecht (https://support.mozilla.org/nl/kb/onder ... exit_aaq=1) en als ik dan 'hulp verkrijgen' aanklik kom ik op de volgende pagina terecht (https://support.mozilla.org/nl/questions/new) en begint als het ware het proces van hulp vragen voren af aan. Wat doe ik verkeerd dan wel wat gaat er verkeerd?

De eigenlijke vraag die ik op het forum wil plaatsen is dat sinds Firefox verbeterde bescherming heeft ik advertenties die ik bij een zoekopdracht bij Google via Googleadservices krijg niet meer kan openen. Ik heb Firefox al wel 10 keer opgefrist en zelfs al een keer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem keert elke keer terug. Ik ben het totaal beu en overweeg Firefox definitief niet meer te gebruiken. Wie herkent dit en kan mij erbij helpen?
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 184
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Problemen met Hulp verkrijgen en Googleadservices

Bericht door markh »

Je zoektocht naar de juiste hulppagina is een bekend issue waaraan wordt gewerkt; het heeft te maken met het onderscheid tussen gratis en betaalde producten, maar vraag me niet waar het nu spaakloopt. Je doet dus niets verkeerd, het ligt aan SUMO.

Wat je vraag betreft: als het aan Verbeterde bescherming tegen volgen lijkt te liggen, dan zou je eens kunnen proberen deze functie uit te schakelen. Hierdoor verlies je uiteraard wel de genoemde bescherming op de betreffende website(s), dus cookies hebben dan vrij spel. Hier vind je hoe je VBV kunt uitschakelen. Hier vind je wat meer context.

Ik hoop dat dit werkt!
Magro
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 augustus 2023, 17:17
    Android Firefox

Re: Problemen met Hulp verkrijgen en Googleadservices

Bericht door Magro »

Dankjewel voor je reactie. Ik ga ermee aan de slag.
Magro
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 augustus 2023, 17:17
    Windows 10 Firefox

Re: Problemen met Hulp verkrijgen en Googleadservices

Bericht door Magro »

Ondanks dat ik alles bij instellingen (verbeterde bescherming) heb uitgezet, doet het probleem zich nog steeds voor.
Ik heb ook met het schildje de verbeterde bescherming voor die pagina uitgezet, maar ook dan laadt hij niet. Ik ben voor bescherming, maar in mijn geval leidt het tot volledig blokkeren van websites. Daarom ben ik maar weer overgestapt op Chrome, maar ik vraag me wel af wat er mis gaat.
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 184
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Problemen met Hulp verkrijgen en Googleadservices

Bericht door markh »

Magro schreef: 22 september 2023, 14:24 Ondanks dat ik alles bij instellingen (verbeterde bescherming) heb uitgezet, doet het probleem zich nog steeds voor.
Ik heb ook met het schildje de verbeterde bescherming voor die pagina uitgezet, maar ook dan laadt hij niet. Ik ben voor bescherming, maar in mijn geval leidt het tot volledig blokkeren van websites. Daarom ben ik maar weer overgestapt op Chrome, maar ik vraag me wel af wat er mis gaat.
Het zou de moeite waard kunnen zijn om te bekijken of het toch niet aan een nukkige add-on ligt. Dat kun je doen door de Probleemoplossingsmodus te gebruiken via menu > Help > Probleemoplossingsmodus…. Hierdoor worden tijdelijk alle speciale instellingen en add-ons uitgeschakeld, waarna je kunt gaan kijken of het probleem zich blijft voordoen. Is dat niet het geval, dan kan je stap voor stap de add-ons weer inschakelen en bezien of een ervan de boosdoener is.
Plaats reactie