Ik probeer je te volgen, maar ik haak al af bij "zet vertalen aan".
Dat ken ik namelijk niet als functie van Firefox.
Bij Twitter zie ik wel een link met als opschrift
Tweet vertalen. Is dat waar je op doelt?
Of gebruik je voor het vertalen in Firefox een bepaalde addon/extensie?
Of is het meer mijn gebrek aan kennis van wat er allemaal mogelijk is met Firefox? Want ik ken uiteraard ook niet alle mogelijkheden.
Met het kopiëren van de tekst van een tweet heb ik hetzelfde probleem als jij beschrijft. Dat wijt ik vooral aan Twitter die natuurlijk de verschillende onderdelen heeft opgedeeld in verschillende HTML-elementen, zoals div, span, etc. Dit kopiëren heb ik ook in Google Chrome geprobeerd en daar lijkt het erop dat er meer tekst gekopieerd wordt. Nu wil ik niemand aanraden om dan maar Google Chrome te gebruiken. Ik gebruik die browser vooral als referentie. Daarna ga ik snel weer terug naar mijn geliefde Firefox
Ook heb ik geprobeerd om op Twitter in een video met de rechtermuisknop te klikken. Dan krijg ik slechts 1 optie en dat is
Video-adres kopiëren. Maar blijkbaar werkt dat niet (meer) goed, want er wordt dan niets naar het Windows-klembord gekopieerd. Ik heb precies hetzelfde ook in een Google Chrome-browser geprobeerd en daar wordt er ook niets op het klembord geplaatst.
Dus ik denk dat dit eerder los staat van de Firefox-update en meer een probleem van Twitter is dan van Firefox.
Dit vond ik ook wel handige informatie:
https://reverseengineering.stackexchang ... from-tweet
De onderste reactie daar geeft aan hoe je via de Delen-knop van een video toch alsnog aan het video-adres kunt komen. Altijd handig om te weten.
Ondervind je dezelfde problemen als je
Tweetdeck van Twitter gebruikt?
PS: er is ook een
Better Tweetdeck-addon voor Firefox.
Misschien ook interessant:
https://addons.mozilla.org/firefox/addon/twitter-app (toont Twitter in de zijbalk (aka sidebar) van Firefox)
Disclaimer: ik ben de enige Nederlander (?) die niet op Twitter of Facebook te vinden is. Dus veel inhoudelijke kennis heb ik niet van deze platformen. Ik heb zojuist mijn Twitter-account afgestoft (nieuw wachtwoord, etc) en ben daarmee op Twitter ingelogd om te zien of dat nog verschil maakt.