Ik verzend mails met of zonder bijlage naar ontvangers, waarbij deze regelmatig melden dat het bij hen in de spam komt. Schijnt vooral te gebeuren als ze Outlook gebruiken.
Eerst stuurde ik de mails onbeveiligd. Dat heb ik nu omgezet naar SSL beveiliging met wachtwoord, maar nog blijven deze personen mijn mail in de spam ontvangen.
Hoe los ik dit op?
Verzonden mail komt in de spam bij ontvanger
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 januari 2019, 19:15
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie
Re: Verzonden mail komt in de spam bij ontvanger
Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de ISP van de ontvangers, of door instellingen in hun eigen mail client (outlook?). In het mail systeem van de ISP's, maar ook in de email clients bij de gebruikers, kunnen algoritmes in gebruik zijn die de inhoud van de mails (en van een aantal kenmerken ervan, bijv. de inhoud van je "elektronische omslag") analyseert en die besluiten dat je mail zeer waarschijnlijk SPAM is. Een "algoritme" is natuurlijk niet onfeilbaar, het kan "false positives" geven. Daarom kunnen de regels die die algoritmes sturen continue fijner "getuned" worden. Meestal kan de ontvanger dat "tunen" sturen door in zijn systeem aan te geven dat jou mail GEEN SPAM is.
- oeekker
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
Re: Verzonden mail komt in de spam bij ontvanger
Een veel voorkomende reden waarom e-mail als spam wordt gezien, is dat de e-mail alleen in HTML-indeling is opgesteld, Als je bij je accountinstellingen hebt staan, dat je je berichten in HTML-indeling wilt opstellen, zorg er dan voor dat je bij de algemene opstelopties bij verzendopties hebt ingesteld om berichten als platte tekst én HTML te verzenden.