Thunderbird kan bijlagen niet vinden
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 19 februari 2018, 12:23
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Ik bedoelde natuurlijk Windows Verkenner en niet IE.
Jan
Jan
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Ik heb toch het idee dat je iets verkeerd doet. Dit heb je toch zeker niet handmatig gedaan? De bedoeling is dat je de profielbeheerder gebruikt; deze maakt dan een vermelding aan in het bestand profiles.ini dat zich boven (qua mapstructuur) de map Profiles bevindt, zodat Thunderbird weet hoeveel profielen er zijn, welke namen ze hebben, en welk profiel standaard te kiezen. Daarna kopieer je de inhoud van de profielmap van de laptop naar de nieuw aangemaakte profielmap.Ornithol schreef: Ik heb op de probleem-pc een nieuwe profielmap p2od0nkk.Profiel2 aangemaakt en de profielgegevens van mijn laptop daarin gekopieerd.
Dit zegt me niet zoveel of is verwarrend. Er moet een profielmap bestaan op de laptop, waarvan je net leek te zeggen dat je die had gekopieerd. Die map kun je zonder problemen en op dezelfde manier terugvinden via Help > Probleemoplossingsinformatie en about:profiles. De naam hoeft niet per se .default te bevatten, maar als je nooit meerdere profielen hebt aangemaakt, waarschijnlijk wel.Op mijn laptop vind ik met TB wel een map met de naam w7cno2bs.default maar deze zie ik niet terug bij het kopiëren.
Dat zegt me ook niet zoveel, om dezelfde reden.De reeks mappen begint dan met calendar-data en deze reeks heb ik overgebracht naar de profielmap. Met internet-explorer kan ik de profielmap op mijn laptop helemaal niet terugvinden.
Wou je zeggen dat je geen enkel verschil merkt en verder geen rare zaken tegenkomt? Dan lijkt het erop alsof er niets is veranderd en nog steeds hetzelfde profiel wordt gestart, wat je op dezelfde manier moet kunnen zien.Maar helaas, helaas, het probleem blijft bestaan, om moedeloos van te worden.
Misschien opnieuw proberen? Je kunt eventueel ook het hele verhaal over profielkeuze vergeten en in plaats daarvan een back-up van de oude profielmap op de probleem-pc maken naar elders en deze profielmap (of inhoud ervan) vervolgens verwijderen, en daarin de inhoud van de profielmap van de laptop daarin plaatsen. Als de naam van de profielmap maar identiek is; meerdere profielen heb je in dat geval dan niet.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 19 februari 2018, 12:23
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Ik heb wel van de profielbeheerder gebruik gemaakt.
Ik zie ook bij sommige onderdelen duidelijke verschillen tussen beide profielen, maar die lossen het probleem niet op.
Ik probeer een bijlage mee te sturen waaruit blijkt dat er inderdaad twee profielen zijn.
Het is een ingewikkeld probleem voor een gebruiker als ik op gevorderde leeftijd. Ik denk dat ik ter plaatse hulp moet zoeken bij een IT-bedrijf met jonge mensen die goed zijn ingevoerd. Misschien moet ik Windows 8.1 laten vervangen door Windows 10. Dat schijnt thans te kunnen zonder dat alle programma's opnieuw moeten worden geïnstalleerd.
Mochten de problemen t.z.t. zijn opgelost dan zal ik het hier laten weten omdat het voor anderen mogelijk van belang kan zijn.
Tenslotte nog mijn dank voor alle genomen moeite om mij te helpen.
M.v.g., Jan
Ik zie ook bij sommige onderdelen duidelijke verschillen tussen beide profielen, maar die lossen het probleem niet op.
Ik probeer een bijlage mee te sturen waaruit blijkt dat er inderdaad twee profielen zijn.
Het is een ingewikkeld probleem voor een gebruiker als ik op gevorderde leeftijd. Ik denk dat ik ter plaatse hulp moet zoeken bij een IT-bedrijf met jonge mensen die goed zijn ingevoerd. Misschien moet ik Windows 8.1 laten vervangen door Windows 10. Dat schijnt thans te kunnen zonder dat alle programma's opnieuw moeten worden geïnstalleerd.
Mochten de problemen t.z.t. zijn opgelost dan zal ik het hier laten weten omdat het voor anderen mogelijk van belang kan zijn.
Tenslotte nog mijn dank voor alle genomen moeite om mij te helpen.
M.v.g., Jan
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 19 februari 2018, 12:23
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Ik heb wel van de profielbeheerder gebruik gemaakt.
Ik zie ook bij sommige onderdelen duidelijke verschillen tussen beide profielen, maar die lossen het probleem niet op.
Ik probeer een bijlage mee te sturen waaruit blijkt dat er inderdaad twee profielen zijn.
Het is een ingewikkeld probleem voor een gebruiker als ik op gevorderde leeftijd. Ik denk dat ik ter plaatse hulp moet zoeken bij een IT-bedrijf met jonge mensen die goed zijn ingevoerd. Misschien moet ik Windows 8.1 laten vervangen door Windows 10. Dat schijnt thans te kunnen zonder dat alle programma's opnieuw moeten worden geïnstalleerd.
Mochten de problemen t.z.t. zijn opgelost dan zal ik het hier laten weten omdat het voor anderen mogelijk van belang kan zijn.
Tenslotte nog mijn dank voor alle genomen moeite om mij te helpen.
M.v.g., Jan
Ik zie ook bij sommige onderdelen duidelijke verschillen tussen beide profielen, maar die lossen het probleem niet op.
Ik probeer een bijlage mee te sturen waaruit blijkt dat er inderdaad twee profielen zijn.
Het is een ingewikkeld probleem voor een gebruiker als ik op gevorderde leeftijd. Ik denk dat ik ter plaatse hulp moet zoeken bij een IT-bedrijf met jonge mensen die goed zijn ingevoerd. Misschien moet ik Windows 8.1 laten vervangen door Windows 10. Dat schijnt thans te kunnen zonder dat alle programma's opnieuw moeten worden geïnstalleerd.
Mochten de problemen t.z.t. zijn opgelost dan zal ik het hier laten weten omdat het voor anderen mogelijk van belang kan zijn.
Tenslotte nog mijn dank voor alle genomen moeite om mij te helpen.
M.v.g., Jan
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Hallo Jan,
Als ik het goed begrijp gebeurt dat "blauwe cirkeltje blijft draaien" als 1) je een bericht aan het voorbereiden bent en je wil een bijlage bijvoegen? Of gebeurt het ook als 2) je de bijlage in een ontvangen bericht wil openen?
En gebeurt dat met alle bijlagen (klein en groot), of enkel met bepaalde bijlagen? Of misschien enkel met bijlagen met een bepaalde extensie?
Indien 1): heb je al eens geprobeerd om bijv., een WORD documentje met slechts enkele woorden er in aan te maken en dan dat WORD document als bijlage in een kort bericht aan te hechten?
P.S.: ik meen dat je te laat bent om te "upgraden" vanuit Win7, 8 of 8.1 naar Win10. Tot half 2017 kon dat officieel gratis, en mits een bepaalde offering van Microsoft te "mis"bruiken, kon je dat gratis doen tot 31 december 2017. Ik meen dat sindsdien het "upgraden" (en zeker niet gratis upgraden) niet meer aangeboden wordt. Dus als je wil naar Win10 gaan vraagt dat een nieuwe installatie van Windows 10 en van al je programma's.
Natuurlijk kan je voor de installatie al je data (en bijv. ook je TB profielen) redelijk eenvoudig naar een externe schijf kopieren, en na de installatie van Win10 en van al je andere software die data terug naar de interne schijf kopieren.
Als ik het goed begrijp gebeurt dat "blauwe cirkeltje blijft draaien" als 1) je een bericht aan het voorbereiden bent en je wil een bijlage bijvoegen? Of gebeurt het ook als 2) je de bijlage in een ontvangen bericht wil openen?
En gebeurt dat met alle bijlagen (klein en groot), of enkel met bepaalde bijlagen? Of misschien enkel met bijlagen met een bepaalde extensie?
Indien 1): heb je al eens geprobeerd om bijv., een WORD documentje met slechts enkele woorden er in aan te maken en dan dat WORD document als bijlage in een kort bericht aan te hechten?
P.S.: ik meen dat je te laat bent om te "upgraden" vanuit Win7, 8 of 8.1 naar Win10. Tot half 2017 kon dat officieel gratis, en mits een bepaalde offering van Microsoft te "mis"bruiken, kon je dat gratis doen tot 31 december 2017. Ik meen dat sindsdien het "upgraden" (en zeker niet gratis upgraden) niet meer aangeboden wordt. Dus als je wil naar Win10 gaan vraagt dat een nieuwe installatie van Windows 10 en van al je programma's.
Natuurlijk kan je voor de installatie al je data (en bijv. ook je TB profielen) redelijk eenvoudig naar een externe schijf kopieren, en na de installatie van Win10 en van al je andere software die data terug naar de interne schijf kopieren.
- Pettic
- Berichten: 3828
- Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
- Locatie: Rotterdam
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Via de koppeling op deze website https://computertotaal.nl/artikelen/pc/ ... -mogelijk/ kun je nog steeds een upgrade downloaden. Zie de paragraaf "Tool downloaden via directe link". Wacht daar niet te lang mee.
Windows; Firefox; Thunderbird
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 19 februari 2018, 12:23
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Ja, het blauwe cirkeltje blijft draaien en daardoor kan ik geen enkele bijlage mee sturen, dus ook geen WORD-document.
Bijlagen in een ontvangen bericht kan ik wel openen.
Ik denk voorlopig dat het een bug is in TB gecombineerd met Windows 8.1
Mijn computer is momenteel bij een IT bedrijf waar men tracht het probleem te verhelpen, zo nodig met een upgrade naar Windows 10.
Het lukt mij niet in dit forum een bijlage toe te voegen, vandaar dat mijn voorlaatste bericht tweemaal is geplaatst.
Interessant zijn ook de links die Torzan gaf van enkele jaren geleden en waarbij van hetzelfde probleem sprake was.
Mvg,. Jan
Bijlagen in een ontvangen bericht kan ik wel openen.
Ik denk voorlopig dat het een bug is in TB gecombineerd met Windows 8.1
Mijn computer is momenteel bij een IT bedrijf waar men tracht het probleem te verhelpen, zo nodig met een upgrade naar Windows 10.
Het lukt mij niet in dit forum een bijlage toe te voegen, vandaar dat mijn voorlaatste bericht tweemaal is geplaatst.
Interessant zijn ook de links die Torzan gaf van enkele jaren geleden en waarbij van hetzelfde probleem sprake was.
Mvg,. Jan
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 19 februari 2018, 12:23
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Mijn computer is twee dagen bij een IT-bedrijf geweest maar helaas heeft men de oorzaak van het probleem niet kunnen vinden.
Misschien dat er in de toekomst een update van TB, Windows of Norton komt waardoor het weer werkt.
Thans kan ik met TB dus geen bijlagen verzenden. Ik denk nu over te stappen naar een ander mailprogramma.
Mocht TB in de toekomst weer werken op deze computer dan zal ik het hier laten weten.
Mvg., Jan
Misschien dat er in de toekomst een update van TB, Windows of Norton komt waardoor het weer werkt.
Thans kan ik met TB dus geen bijlagen verzenden. Ik denk nu over te stappen naar een ander mailprogramma.
Mocht TB in de toekomst weer werken op deze computer dan zal ik het hier laten weten.
Mvg., Jan
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Pettic, bedankt voor de info over de upgrade soft. Heb het gedownloaded en gefiled "for future use".
Jan, dit lijkt mij een zeer "exotisch" probleem. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je probleem veroorzaakt wordt door TB, want in dat geval zouden meerdere personen gelijkaardige problemen moeten ondervinden.
Heeft de PCshop je Win8.1 geupgraded naar Win10?
Noch enkele zaken die je kan overwegen alvorens je gaat proberen over te stappen naar een andere Email client:
Het probleem zou natuurlijk kunnen te maken hebben met een of andere driver, of met een achtergrondproces, die een fout veroorzaakt, of die niet op helemaal de juiste manier geinstalleerd is.
Heb je een PC van een ongewoon merk of type? Het je ooit (kort voor het probleem optrad) hardware aan je PC gekoppeld die drivers (of andere software) nodig heeft die niet frequent gebruikt worden?
Heb je de mogelijkheid om te checken of je het probleem kan reproduceren op een andere PC? Of kan je op je huidige PC upgraden naar Win10 en dan daarna te proberen? Of indien je interne disk groot genoeg is, kan je misschien Win10 in "multiboot" naast je Win8.1 bij op de harde schijf installeren en dan op die Win10 TB met bijlagen uittesten? Misschien kan een hulpvaardig familielid of buur je daarbij helpen om dat op een veilige manier voor mekaar te krijgen? Je hebt dan wel een nieuwe licentie voor Win10 nodig, maar die kan je mits even te zoeken op het internet wel vinden aan een prijsje (ik gebruik NOOIT Win10 licenties die ik aan de volle prijs heb moeten kopen).
Heb je al eens geprobeerd om met een andere mail client (misschien de standaard Windows Mail van je Win8.1?) diezelfde bijlage aan een mail te hechten dan die mail te zenden bijv. naar een 2de email adres?
Jan, dit lijkt mij een zeer "exotisch" probleem. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je probleem veroorzaakt wordt door TB, want in dat geval zouden meerdere personen gelijkaardige problemen moeten ondervinden.
Heeft de PCshop je Win8.1 geupgraded naar Win10?
Noch enkele zaken die je kan overwegen alvorens je gaat proberen over te stappen naar een andere Email client:
Het probleem zou natuurlijk kunnen te maken hebben met een of andere driver, of met een achtergrondproces, die een fout veroorzaakt, of die niet op helemaal de juiste manier geinstalleerd is.
Heb je een PC van een ongewoon merk of type? Het je ooit (kort voor het probleem optrad) hardware aan je PC gekoppeld die drivers (of andere software) nodig heeft die niet frequent gebruikt worden?
Heb je de mogelijkheid om te checken of je het probleem kan reproduceren op een andere PC? Of kan je op je huidige PC upgraden naar Win10 en dan daarna te proberen? Of indien je interne disk groot genoeg is, kan je misschien Win10 in "multiboot" naast je Win8.1 bij op de harde schijf installeren en dan op die Win10 TB met bijlagen uittesten? Misschien kan een hulpvaardig familielid of buur je daarbij helpen om dat op een veilige manier voor mekaar te krijgen? Je hebt dan wel een nieuwe licentie voor Win10 nodig, maar die kan je mits even te zoeken op het internet wel vinden aan een prijsje (ik gebruik NOOIT Win10 licenties die ik aan de volle prijs heb moeten kopen).
Heb je al eens geprobeerd om met een andere mail client (misschien de standaard Windows Mail van je Win8.1?) diezelfde bijlage aan een mail te hechten dan die mail te zenden bijv. naar een 2de email adres?
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 19 februari 2018, 12:23
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Nee, het computerbedrijf durfde Windows 8.1 niet te upgraden naar W10 omdat dan mogelijk niet alle programma's probleemloos zouden werken.
Ik heb geen andere hardware gekoppeld of drivers gedownload.
Ik heb nu een truc ontdekt waarbij het al enkele keren heeft gewerkt.
Ik zorg er voor in de tekst het woord "bijlage" te vermelden. Als ik dan op "verzenden" klik krijg ik de waarschuwing of ik mogelijk vergeten ben een bijlage toe te voegen. Als ik dan op "Bijlagen" klikt hangt de zaak niet op en kan ik wel in mijn bestanden een bijlage zoeken. Daarna het woord "bijlage" weer uit de tekst verwijderen en de mail (met bijlage) verzenden.
Ik snap er niets van en ben benieuwd te zien hoe lang dit werkt.
Mvg,. Jan
Ik heb geen andere hardware gekoppeld of drivers gedownload.
Ik heb nu een truc ontdekt waarbij het al enkele keren heeft gewerkt.
Ik zorg er voor in de tekst het woord "bijlage" te vermelden. Als ik dan op "verzenden" klik krijg ik de waarschuwing of ik mogelijk vergeten ben een bijlage toe te voegen. Als ik dan op "Bijlagen" klikt hangt de zaak niet op en kan ik wel in mijn bestanden een bijlage zoeken. Daarna het woord "bijlage" weer uit de tekst verwijderen en de mail (met bijlage) verzenden.
Ik snap er niets van en ben benieuwd te zien hoe lang dit werkt.
Mvg,. Jan
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Heb je weleens gedacht aan het openen van de Foutconsole? Dit doe je via het menu Extra > Ontwikkelaarshulpmiddelen, of Ctrl+Shift+J. Zorg ervoor dat alle opties bovenaan zijn ingeschakeld, d.w.z. dat ze lichtblauw zijn gekleurd (soms moeilijk te zien) en er daardoor bij alles een vinkje staat als je alleen het pijltje ervan selecteert. Zet de Foutconsole opzij, wis alles via het prullenbakpictogram, en probeer dan op de normale manier (dus via de knop Bijlage) iets te koppelen in een al geopend opstelvenster zodat het probleem optreedt. Zie je iets in de console? Kopieer en plak het dan hier via de rechtermuisknop (eerst 'Alles selecteren kiezen' en daarna 'Kopiëren'; Ctrl+A en Ctrl+C werken waarschijnlijk niet).
Daarnaast, of als dat niets aangeeft, is er nog een mogelijkheid voor 'logging' van diverse gegevens in Thunderbird. Ik heb niet bekeken welke moduleoptie hiervoor nodig is (als het al kan), maar probeer eerst de Foutconsole.
Daarnaast, of als dat niets aangeeft, is er nog een mogelijkheid voor 'logging' van diverse gegevens in Thunderbird. Ik heb niet bekeken welke moduleoptie hiervoor nodig is (als het al kan), maar probeer eerst de Foutconsole.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 19 februari 2018, 12:23
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Sorry Torzan, maar dat is mij te ingewikkeld.
Ik zie in de foutconsole wel de volgende tekst die mij niets zegt:
09:44:52.108 Gebruik van Mutation Events wordt niet meer ondersteund. Gebruik in plaats daarvan MutationObserver. 1 calendar-widgets.xml:506:18
Mvg, Jan
Ik zie in de foutconsole wel de volgende tekst die mij niets zegt:
09:44:52.108 Gebruik van Mutation Events wordt niet meer ondersteund. Gebruik in plaats daarvan MutationObserver. 1 calendar-widgets.xml:506:18
Mvg, Jan
- Pettic
- Berichten: 3828
- Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
- Locatie: Rotterdam
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Misschien helpt de volgende tip.
Repareer alle mappen "Concepten" van je accounts, dus niet alleen de Inboxen die je al eerder hebt gerepareerd.
Rechter muisknop op de mapnaam "Concepten", kies Eigenschappen en klik op [Map repareren].
Repareer alle mappen "Concepten" van je accounts, dus niet alleen de Inboxen die je al eerder hebt gerepareerd.
Rechter muisknop op de mapnaam "Concepten", kies Eigenschappen en klik op [Map repareren].
Windows; Firefox; Thunderbird
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 19 februari 2018, 12:23
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Ik heb nu alle mappen opnieuw gerepareerd maar het probleem blijft bestaan.
Ook de "oplossing" die ik in mijn vorige mail beschreef werkt niet meer.
Ik kan dus wel mail ontvangen en zonder bijlage verzenden. Als ik een bijlage wil verzenden zet ik die op een USB-stick en verzend hem met mijn laptop waarop TB nog wel goed werkt. Natuurlijk omslachtig, maar thans de enige manier.
Mvg, Jan
Ook de "oplossing" die ik in mijn vorige mail beschreef werkt niet meer.
Ik kan dus wel mail ontvangen en zonder bijlage verzenden. Als ik een bijlage wil verzenden zet ik die op een USB-stick en verzend hem met mijn laptop waarop TB nog wel goed werkt. Natuurlijk omslachtig, maar thans de enige manier.
Mvg, Jan
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie
Re: Thunderbird kan bijlagen niet vinden
Het lijkt mij dat er op je PC ergens iets fout is in systeem programma's (je "windows 8.1") en/of in de drivers.
Omdat het niet duidelijk is waar de fout zit, kan dit probleem waarschijnlijk enkel verholpen worden door een algemene update van je systeem (dus door een herinstallatie van je Win8.1), of door een vervanging van je Win8.1 door Win10. Dat laatste moet je toch stilaan gaan overwegen omdat de basis support van Win8.1 reeds beeindigd is op 9.1.2018. Dit wil zeggen dat vanaf die datum correcties van fouten en verbeteringen niet meer aangeleverd worden. Tot 10 januari 2023 worden enkel nog problemen met de beveiliging van Win8.1 opgelost. Daarna zal Win8.1 verleden tijd zijn.
Als je eerst een backup maakt van je huidige Win8.1 systeem (dat je m.b.v. een "Emergency disk" van je backup software kan restoren in het geval dat het nieuwe systeem niet zou werken) kan je die upgrade naar Win10 doen via de link die PETTIC hierboven gegevens heeft.
Tenzij je heel "exotische" software en/of hardware gebruikt, zal die upgrade heel weinig problemen veroorzaken met je software omgeving.
Omdat het niet duidelijk is waar de fout zit, kan dit probleem waarschijnlijk enkel verholpen worden door een algemene update van je systeem (dus door een herinstallatie van je Win8.1), of door een vervanging van je Win8.1 door Win10. Dat laatste moet je toch stilaan gaan overwegen omdat de basis support van Win8.1 reeds beeindigd is op 9.1.2018. Dit wil zeggen dat vanaf die datum correcties van fouten en verbeteringen niet meer aangeleverd worden. Tot 10 januari 2023 worden enkel nog problemen met de beveiliging van Win8.1 opgelost. Daarna zal Win8.1 verleden tijd zijn.
Als je eerst een backup maakt van je huidige Win8.1 systeem (dat je m.b.v. een "Emergency disk" van je backup software kan restoren in het geval dat het nieuwe systeem niet zou werken) kan je die upgrade naar Win10 doen via de link die PETTIC hierboven gegevens heeft.
Tenzij je heel "exotische" software en/of hardware gebruikt, zal die upgrade heel weinig problemen veroorzaken met je software omgeving.