Inbox leeg

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
lievenn
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 november 2004, 15:47
Locatie: Langarm - België
    unknown unknown
Contacteer:

Inbox leeg

Bericht door lievenn »

Ik gebruik thundebird 1.0 en heb nu net hetzelfde probleem als met versie 0.9. Ik haal mijn mail op, er blijkt een virus in te zitten, (Norton Internet Security 2004), Norton verwijderd deze, maar na deze actie kan ik geen mails meer lezen in die map waar de virusmail toegekomen is. Wanneer ik thunderbird herstart, zijn al m'n binnengekomen mails van diene map weg.

Iemand die een oplossing kent voor dit probleem? Straks moet ik uit miserie terugkeren naar de goeie ouwe Eurdora.
JanT
Berichten: 271
Lid geworden op: 30 oktober 2004, 11:19
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Re: Inbox leeg

Bericht door JanT »

Bij Thunderbird (en Mozilla- en Netscape-mail) is staan alle berichten van een map één bestand, b.v. Inbox (zonder extensie).
Kennelijk heeft het antivirus-programma herkend dat er een virus in zit en het bestand verwijderd of in quarantaine gezet.
Misschien kan je instellen dat de mail-bestanden niet gescand worden.

Als het mogelijk is om het "besmette" bestand terug te zetten kan je dat doen, het betreffende emailtje verwijderen, prullenbak legen en mappen comprimeren. Dan moet de virus uit je email-directories weg zijn.

Succes, Jan
lievenn
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 november 2004, 15:47
Locatie: Langarm - België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Inbox leeg

Bericht door lievenn »

JanT schreef:Bij Thunderbird (en Mozilla- en Netscape-mail) is staan alle berichten van een map één bestand, b.v. Inbox (zonder extensie).
Kennelijk heeft het antivirus-programma herkend dat er een virus in zit en het bestand verwijderd of in quarantaine gezet.
Misschien kan je instellen dat de mail-bestanden niet gescand worden.

Als het mogelijk is om het "besmette" bestand terug te zetten kan je dat doen, het betreffende emailtje verwijderen, prullenbak legen en mappen comprimeren. Dan moet de virus uit je email-directories weg zijn.

Succes, Jan
Inderdaad, stond nog in de backup files van Norton. Twas het sobig32.I virus. Wordt de laatste weken bestookt ermee . :x

Bedankt
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Inbox leeg

Bericht door ByteWarrior »

lievenn schreef:Inderdaad, stond nog in de backup files van Norton. Twas het sobig32.I virus. Wordt de laatste weken bestookt ermee.
Gebruikt je provider geen virusscanner om je mails te scannen? Normaalgezien moeten de meeste virussen er al uit gehaald zijn door je provider...
lievenn
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 november 2004, 15:47
Locatie: Langarm - België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Inbox leeg

Bericht door lievenn »

ByteWarrior schreef:
lievenn schreef:Inderdaad, stond nog in de backup files van Norton. Twas het sobig32.I virus. Wordt de laatste weken bestookt ermee.
Gebruikt je provider geen virusscanner om je mails te scannen? Normaalgezien moeten de meeste virussen er al uit gehaald zijn door je provider...
Wat is normaal he :wink: Ik gebruik nog het gratis belgacom.net
Het probleem met die virussen is dat ik niet kan zien naar welke alias het gestuurd wordt. Is altijd gericht naar "flauwekul"@belgacom.net :x
Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 oktober 2003, 15:11
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Inbox leeg

Bericht door pw1 »

lievenn schreef:Het probleem met die virussen is dat ik niet kan zien naar welke alias het gestuurd wordt. Is altijd gericht naar "flauwekul"@belgacom.net :x
De meeste e-mailservers voegen zelf een regel toe aan de header waarin staat naar welk adres het e-mailtje is bezorgd. Om de volledige header te zien: Open het bericht en kies > Beeld > Bron (of Ctrl+U). Kijk of er in de bovenste regels een regel staat die begint met "Deliverd-To:" of "X-Delivered-To:" of iets van dien aard. Daarachter staat het e-mailadres waar het bericht bezorgd is.
Plaats reactie