Kweenie schreef:De 8! andere manieren nog niet geprobeerd vooral omdat "probeer zus of zo" voor mij geen antwoord is maar eerder "bingo of lotto" waarbij je computer 1 (of meer dan 1) warboel wordt.
Hmm... Laat ik het zo zeggen: als men hier of elders vraagt of je iets hebt geprobeerd, dan wordt vaak 'bekeken' bedoeld, oftewel 'heb je een van de diverse mogelijke bekende oorzaken al bekeken', en dus niet 'probeer zomaar maar eens dit of dat'. Bovendien schreef ik of je een artikel had
gezien en de beschreven handelingen had
geprobeerd (een klein maar belangrijk verschil). Daarbij wordt dus een klein beetje probleemoplossing van de gebruiker zelf verwacht, omdat een ieder die probeert te helpen zich nu eenmaal op afstand bevindt, maar vooral ook omdat er vele oorzaken van een probleem kunnen zijn. Een mogelijke warboel zegt dan meer iets over de systematiek van de gebruiker.
Ik vindt het echt jammer (vermoedelijk een funeste aanval vanuit de "gevestigde machten"), maar daar ben ik VET mee.
Van wie, Microsoft? Daar kunnen wij niets aan doen, en Mozilla ook niet. XP voldoet voor mij ook prima maar ach... Mozilla doet in elk geval zijn best om gebruikers hiervoor zo lang mogelijk voor van updates te voorzien, en daar waar het ophoudt (soms door externe factoren) wordt bijvoorbeeld Opera geadviseerd. M.a.w. men geeft daar echt wel om gebruikers.
Ik wacht nog even op een "oorzaak met oplossing".
Dat zou wel heel makkelijk zijn, maar verwacht niet dat je deze in dit forum krijgt als het a) geen bekende (en verholpen) bug betreft en b) nog niet op het supportforum van Mozilla is beantwoord of op zijn minst is voorbijgekomen. Zoals je misschien bekend is bij het concept van open source, wordt natuurlijk geacht dat mensen zelf een beetje meedenken en ook zelf bijdragen aan de oplossing, waar anderen dan vervolgens ook weer van profiteren. Dit houdt de boel voor jou en mij gratis.
Desnoods moet ik dan spijtig genoeg evenals anderen naar Google Chrome overschakelen. Maar veel hoop heb ik niet, gezien het probleem reeds 5 jaar oud is.
Je moet niets (en hoeft je niet aan te sluiten bij een kudde), maar het staat je vrij om over te stappen naar een andere browser, of beter: tijdelijk een andere en redelijk veilige browser te gebruiken; iets wat Mozilla ook aanbeveelt. Opmerkingen als deze helpen meestal niet in fora en kunnen zelfs tegengaan dat je nog wordt geholpen; men ziet mensen met dit soort makkelijke gedachten en 'dreigementen' liever gaan dan komen, en je probleem wordt er echt niet sneller door verholpen.
Zelfs als ik dit forum wil bekijken moet ik met de muis bewegen. Dit heeft toch niets met flash-player te maken, of toch?
Eigenlijk ziet het ernaar uit dat er ergens een time-out ingesteld is van 0 sec, maar dan zonder time-out bericht.
Wat je hier doet is een tip in twijfel trekken. Dat is je goed recht en je mag best zelf technische kennis hebben en ergens vraagtekens bij zetten, maar mensen proberen je hier te helpen en in bestaande bugs zijn doorgaans technische achtergronden door mensen met mogelijk meer kennis te vinden. Sla zo'n advies dus niet meteen in de wind, zou ik zeggen. Flash kan echt voor een hoop rottigheid zorgen.
Mijn internet verbinding is via Base (100Mbps) en daar heb ik vroeger al problemen mee gehad. Maar op onze Mac zijn geen problemen met Firefox en met dezelfde Base verbinding (maar via WiFi). Of misschien moet ik op de Windows-computer ook eens draadloos proberen (nog nooit gedaan, hopelijk werkt dit nog)?
Dit vind ik nog het meest vreemde; eerst 8 mogelijke oorzaken negeren, dan twijfels uiten over een mogelijke oorzaak, en ten slotte wel iets gaan 'proberen' met een wifi-verbinding, wat niet echt relevant lijkt?
Allemaal niet negatief of aanvallend bedoeld overigens hoor, meer iets wat ik in het algemeen kwijt wil n.a.v. wat constateringen op dit forum. Maar wat je probleem betreft: je zou kunnen kijken of de instelling voor Flash protected mode (onder Add-ons > Plug-ins - klik op Meer...) is in of uit te schakelen. Verder weten we niet waar je hardware uit bestaat en of deze wat ouder is, maar gebruik je misschien nog een muis die een gedeelde interrupt met je videokaart kan gebruiken? Het gedrag heeft er namelijk wel iets van weg. Mocht het probleem ergens op dat vlak liggen, zou ik me zelfs ook kunnen voorstellen dat je netwerkverbinding hier op reageert en het dus de moeite waard is om het even via wifi te proberen.