Hoi,
Is er een manier om Auto Clear Downloads Lijst in Firefox aan te zetten zonder browsergeschiedenis te verwijderen (om wat voor reden is dit 1 optie)?
Het zit nu in 1 optie dus je zet of allebei uit of niks.
Ik zou graag alleen de downloads lijst willen laten wissen.
Iemand enig idee of hier een mogelijkheid voor is?
Auto Clear Downloads Lijst zonder verwijderen browsergeschiedenis
-
-
Re: Auto Clear Downloads Lijst zonder verwijderen browsergeschiedenis
Je kunt (alleen) de downloadlijst wissen via het pijltje op de werkbalk (of Extra > Downloads, of Ctrl-J) > Alle downloads tonen > Downloads wissen (bovenaan, of via de rechtermuisknop).
-
Bedankt voor je antwoord!
Er is dus geen automatische optie voor als ik het goed begrijp?
Er is dus geen automatische optie voor als ik het goed begrijp?
-
Ik weet niet precies wat je met 'automatisch' bedoelt, maar neem aan dat je helemaal geen downloadgeschiedenis wilt behouden, dus niet bij een volgende sessie, niet in de bestaande, en eigenlijk ook niet direct na het downloaden?
In eerdere versies was zoals je misschien weet de optie voor het verwijderen ervan gescheiden van de navigatiegeschiedenis, en kon je (toen de Downloadbeheerder nog een apart venster was) via about:config enkele voorkeuren instellen om deze geschiedenis leeg te laten. Dat kan nu niet meer, maar het zou wel moeten kunnen met de add-on Download Cleaner.
In eerdere versies was zoals je misschien weet de optie voor het verwijderen ervan gescheiden van de navigatiegeschiedenis, en kon je (toen de Downloadbeheerder nog een apart venster was) via about:config enkele voorkeuren instellen om deze geschiedenis leeg te laten. Dat kan nu niet meer, maar het zou wel moeten kunnen met de add-on Download Cleaner.
-
Dat was exact was ik zocht, enorm bedankt!
-
Downloads worden opgeslagen als geschiedenis en speciaal gemarkeerd via een annotation (places.sqlite table: moz_annos) en als je deze items verwijdert dan word de corresponderende geschiedenis ook verwijderd.