Geen RSS-feeds te lezen in TB 1.0

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Geen RSS-feeds te lezen in TB 1.0

Bericht door BlackDog »

Sinds ik deze week ben overgestapt van TB 0.8 naar TB 1.0 mis ik de mogelijkheid om RSS-feeds te lezen in TB. Ik gebruikte hiervoor de extensie ForumZilla 0.5.2. Ik kan geen vervanger hiervoor vinden. Weet iemand een oplossing?
Zelf heb ik getracht om ForumZilla aan te passen door de maxVersion van 0.9 naar 1.0 te brengen. Installeren gaat dan wel goed. Je strandt vervolgens op het toevoegen van feeds; dus dat werkt niet.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Geen RSS-feeds te lezen in TB 1.0

Bericht door Gert-Paul »

BlackDog schreef:Sinds ik deze week ben overgestapt van TB 0.8 naar TB 1.0 mis ik de mogelijkheid om RSS-feeds te lezen in TB. Ik gebruikte hiervoor de extensie ForumZilla 0.5.2. Ik kan geen vervanger hiervoor vinden. Weet iemand een oplossing?
Zelf heb ik getracht om ForumZilla aan te passen door de maxVersion van 0.9 naar 1.0 te brengen. Installeren gaat dan wel goed. Je strandt vervolgens op het toevoegen van feeds; dus dat werkt niet.
Waarom nog Forumzilla gebruiken in TB 1.0. De code van ForumZillla is nl gebruikt voor de RSS-ondersteuning die Thunderbird vanaf versie 0.8 biedt.
Ga dus eens naar Extra > Accountinstellingen en maak een nieuw RSS account aan. Dan kun je daarna RSS feeds toevoegen.
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Bericht door BlackDog »

Gert-Paul, bedankt voor je snelle antwoord. Ik zie nu ook op het standaard blad dat weergeven wordt in Postvak IN dat ik dit ook zelf had kunnen ontdekken. :oops: Het werkt in elk geval voortreffelijk en ik vind de opdeling per RSS-feed prettiger dan wat ForumZilla bood (alles bij elkaar).

Groeten, Harrie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

BlackDog schreef:Gert-Paul, bedankt voor je snelle antwoord. Ik zie nu ook op het standaard blad dat weergeven wordt in Postvak IN dat ik dit ook zelf had kunnen ontdekken.
Uiteindelijk kan iedereen alles zelf vinden en dan zouden er ook geen forums nodig zijn. Soms kijk je erover heen, wordt het niet daar aangeboden waar je de functie zou verwachten, werkt het anders dan je verwacht of is het gewoon niet duidelijk omschreven. Dat overkomt ons allemaal wel eens, dus is niet iets om je voor te schamen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie