Thunderbird installeren onder Linux.
- Broken Wings
Thunderbird installeren onder Linux.
Sins een half jaar ben ik over gestapt op LInux, en wil ik graag Thunderbird 1.0 installeren onder Linux. Ik download Thunderbird voor Linux, ik pak het netjes uit en ga op zoek naar de installatietekst, die vind ik ook, maar ik wordt door verwezen naar de site, echter daar staat alleen hoe ik hem onder Windows aan de praat moet krijgen.
Als ik op het icoontje Thunderbird klik in de uitgepakte bestanden, dan doet hij het ook wel, maar zit Thunderbird niet in het systeem. Is dit de gebruikelijke manier voor Thunderbird onder Linux? of moet ik hem echt installeren, en zo ja, hoe doe ik dat... Ik heb echt alles afgezocht, maar ik kon niks vinden wat mijn vraag beantwoorde.
Als ik op het icoontje Thunderbird klik in de uitgepakte bestanden, dan doet hij het ook wel, maar zit Thunderbird niet in het systeem. Is dit de gebruikelijke manier voor Thunderbird onder Linux? of moet ik hem echt installeren, en zo ja, hoe doe ik dat... Ik heb echt alles afgezocht, maar ik kon niks vinden wat mijn vraag beantwoorde.
- ByteWarrior
- Contacteer:
Spijtig dat je er niet bijverteld welke distributie je gebruikt.
Ik vind op de downloadpagina van TB:
Ik vind op de downloadpagina van TB:
Meer is er eigenlijk niet aan onder Linux dacht ik. Als je op de commandoregel bent, typ jeExtract the compressed archive and run thunderbird
Code: Selecteer alles
./thunderbird
- Broken Wings
- Broken Wings
- ByteWarrior
- Contacteer:
Je kan hem uitpakken op de plaats waar je je normale binaries opslaat. Meestal is dit ergens onder /usr/local/ of eventueel onder /opt/Broken Wings schreef:Bij ./thunderbird in een terminal start hij gewoon Thunderbird op, dus geen instal. Het zal wel zo moeten, denk ik...
In je KDE/Gnome/...-menu kan je gewoon een entry aanmaken om Thunderbird te starten.
JAAA...!!! dat is hem. Weer wat geleerd. Dank.ByteWarrior schreef:Je kan hem uitpakken op de plaats waar je je normale binaries opslaat. Meestal is dit ergens onder /usr/local/ of eventueel onder /opt/Broken Wings schreef:Bij ./thunderbird in een terminal start hij gewoon Thunderbird op, dus geen instal. Het zal wel zo moeten, denk ik...
In je KDE/Gnome/...-menu kan je gewoon een entry aanmaken om Thunderbird te starten.
- Tjaard
- Contacteer:
Levert je distrobakker zelf geen t-bird..? Ik meende dat Redhatachtigen tegenwoordig ook apt hadden .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
- Broken Wings
Nope! helaas niet, onder Fedora Core 2 heb ik ximian evolution zitten, en die wilden niet werken, omdat hij bleef zeueren om een computernaam, en wat ik ook invulde, hij wilde niet. Thunderbird draait als een zonnetje...ucchan schreef:Levert je distrobakker zelf geen t-bird..? Ik meende dat Redhatachtigen tegenwoordig ook apt hadden .