Ik heb een iMac en ik zoek een eenvoudig gratis offline huishoudboekje. Gewoon om e.e.a. goed bij te kunnen houden! Dus geen contact met banken via internet.
Ik ben me suf aan 't zoeken op internet....maar kan het niet vinden.
Ik wil verschillende inkomsten- en uitgavenposten kunnen plaatsen en deze met de hand invoeren in categorieën.
op zoek naar huishoudboekje
-
- Contacteer:
- adri
- Moderator
Re: op zoek naar huishoudboekje
Misschien is Simpel Huishoudboekje iets voor je?
Je moet dan wel MS Office (voor Mac uiteraard) of OpenOffice.org geïnstalleerd hebben.
Je moet dan wel MS Office (voor Mac uiteraard) of OpenOffice.org geïnstalleerd hebben.
-
- Contacteer:
Adri,
Dank voor het meedenken.
Ik heb het geprobeerd maar er zijn wat zaken die ik niet nodig heb en die voor extra werk zorgen dat niet nodig is. Zo is er steeds een kolom: te betalen' en een kolom ' betaald'. Ik wil graag alleen plaatsen wat ik heb betaald en waaraan en wat ik ontvangen heb. Dit is mij te ingewikkeld. Ik vergeet het maar helemaal.
Dank voor het meedenken.
Ik heb het geprobeerd maar er zijn wat zaken die ik niet nodig heb en die voor extra werk zorgen dat niet nodig is. Zo is er steeds een kolom: te betalen' en een kolom ' betaald'. Ik wil graag alleen plaatsen wat ik heb betaald en waaraan en wat ik ontvangen heb. Dit is mij te ingewikkeld. Ik vergeet het maar helemaal.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Als het ook een online versie mag zijn, dan zou ik Afas Personal eens proberen.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Nanaab Finance draait ook onder Mac OS: www.naanab.nl/finance/
Wel zijn er licentiekosten aan dit programma verbonden, want het programmeren van software kost nu eenmaal tijd (en dus geld).
Wel zijn er licentiekosten aan dit programma verbonden, want het programmeren van software kost nu eenmaal tijd (en dus geld).
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Er zijn wel meer huishoudboekjes in Excel-formaat (werken hopelijk ook in OpenOffice.org / LibreOffice):
www.spaarblog.nl/huishoudboekje/
http://www.spaarblog.nl/wp-content/uplo ... boekje.xls
Ik heb deze net in LibreOffice Calc (= het spreadsheet-programma) geprobeerd en moet zeggen dat ik dit redelijk recht-toe-recht-aan vind werken.
Maar goed, ik heb de suggestie van Adri nog niet geprobeerd. Op die site kon ik een .exe downloaden en dat lijkt mij toch iets meer dan een eenvoudige Excel-sheet.
www.spaarblog.nl/huishoudboekje/
http://www.spaarblog.nl/wp-content/uplo ... boekje.xls
Ik heb deze net in LibreOffice Calc (= het spreadsheet-programma) geprobeerd en moet zeggen dat ik dit redelijk recht-toe-recht-aan vind werken.
Maar goed, ik heb de suggestie van Adri nog niet geprobeerd. Op die site kon ik een .exe downloaden en dat lijkt mij toch iets meer dan een eenvoudige Excel-sheet.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-
- Contacteer:
ik had die waarschuwing nog even apart gezet om mensen er op te wijzen.
gaat prima bij mij in LO. Programma's zien er hetzelfde uit. Ik ga eens aan de slag met spaarblog!
Ik krijg het spelletje Patience van Oberon (op W7 machines) dat ik tussendoor wel speel wanneer mijn hoofd te vol zit met computers maar niet op mijn Mac....
gaat prima bij mij in LO. Programma's zien er hetzelfde uit. Ik ga eens aan de slag met spaarblog!
Ik krijg het spelletje Patience van Oberon (op W7 machines) dat ik tussendoor wel speel wanneer mijn hoofd te vol zit met computers maar niet op mijn Mac....