TB 1.0

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

TB 1.0

Bericht door Robby »

Ben vandaag TB 1.0 aan het uitproberen.

Het valt me op dat deze een stuk langzamer opstart dan ik gewend ben. (t.o.v. T.B. 0.6). In mijn configuratiescherm (de lijst met software) blijft 0.6 staan kan niet verwijderd worden. Volgens mij heeft TB 1.0 dat al gedaan, maar waarom staat ie dan nog in de lijst?

Verder werkt het allemaal prima!

Robby
f1sven
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 november 2004, 19:27
    unknown unknown

Bericht door f1sven »

Kan ik de nieuwe versie(1.0), gewoon over de oude versie(1.0 RC1) zetten of moet ik nog wat speciaals doen? :roll:
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: TB 1.0

Bericht door Gert-Paul »

Robby schreef:Ben vandaag TB 1.0 aan het uitproberen.

Het valt me op dat deze een stuk langzamer opstart dan ik gewend ben. (t.o.v. T.B. 0.6). In mijn configuratiescherm (de lijst met software) blijft 0.6 staan kan niet verwijderd worden. Volgens mij heeft TB 1.0 dat al gedaan, maar waarom staat ie dan nog in de lijst?

Verder werkt het allemaal prima!

Robby
Ik heb bij iedere versie geüpgrade, dus weet het verschil met v0.6 niet meer. Volgensmij was het versie 0.8 die heel langzaam opstarte, maar met 0.9 en 1.0 heb ik eigenlijk geen last meer van gehad.

Verder zit er in de Firefox/Thunderbird installer nog een bug die er voor zorgt dat een oude regel in het Configuratiescherm > software blijft staan. Dat is het enige wat blijft staan als je het over een oude versie heen installeert (ook rc1).
Als je die dubbele regel niet wilt moet je eerst de oude versie verwijderen. Hierbij blijft je mail etc. gewoon bewaard. Verder zijn er tegenwoordig geen problemen meer als je het over een oude versie heen installeert.
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Ron ter Burg »

Ik heb TB 1.0 net geinstalleerd met daarbij het Nederlandse taalpakket. Het werkt prima. Ik ben tevreden.
~Ron~
www.ronterburg.nl - Dutch landscape and nature photography.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Wil je even iets voor mij doen. Zou je je computer even opnieuw willen laten opstarten en kijken of je dan nog steeds de NL versie hebt. Ben benieuwd.
Ik krijg dan namelijk de engelse versie. Moet daarna weer het taalpakket installeren om er een NL versie van te maken. :twisted:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

aasgier schreef:Wil je even iets voor mij doen. Zou je je computer even opnieuw willen laten opstarten en kijken of je dan nog steeds de NL versie hebt. Ben benieuwd.
Ik krijg dan namelijk de engelse versie. Moet daarna weer het taalpakket installeren om er een NL versie van te maken. :twisted:
Daar heb ik nog geen problemen mee gehad. Toen ik vandaag Thunderbird voor het eerst opstartte kreeg ik alleen niets te te zien, maar nadat ik hem opnieuw opgestart had (Thunderbird) loop het als een trein..
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Ron ter Burg »

aasgier schreef:Wil je even iets voor mij doen. Zou je je computer even opnieuw willen laten opstarten en kijken of je dan nog steeds de NL versie hebt. Ben benieuwd.
Ik krijg dan namelijk de engelse versie. Moet daarna weer het taalpakket installeren om er een NL versie van te maken. :twisted:
Ik heb de computer al meerdere malen opnieuw opgestart en krijg gewoon de Nederlandse versie. Toen ik het NL taalpakker nog niet geinstalleerd had kreeg ik wel een foutmelding. Waarschijnlijk komt dat omdat ik in mijn prefs de verwijzing naar het NL Locale heb toegevoegd i.v.m. de problemen die TB 0.9 had. Met TB 1.0 heb ik dit probleem niet. Het blijft gewoon Nederlands.
~Ron~
www.ronterburg.nl - Dutch landscape and nature photography.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

dan zal dat wel aan mijn instellingen liggen. Maar maakt toch niet zo veel uit want Pc staat toch bijna altijd dag en nacht aan.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Ik zie dat je de mailtjes kunt categoriseren (onderwerpen bij elkaar houden) alleen als ik de plusjes uitvouw dan zijn ze weer ingevouwen als ik TB afsluit en weer opstart.

Dat kun je vast anders instellen, maar waar? Weet iemand het?
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Ron ter Burg »

Robby schreef:Ik zie dat je de mailtjes kunt categoriseren (onderwerpen bij elkaar houden) alleen als ik de plusjes uitvouw dan zijn ze weer ingevouwen als ik TB afsluit en weer opstart.

Dat kun je vast anders instellen, maar waar? Weet iemand het?
Wat je waarschijnlijk bedoeld is het fenomeen "conversaties". Dit is in te stellen via Beeld->Sorteren op. Je kan ook hier de optie "groeperen bij soort" kiezen. Hier heb ik een ervaring mee.
~Ron~
www.ronterburg.nl - Dutch landscape and nature photography.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Inderdaad Ron maar die instelling staat al goed. Ze worden wel gesorteerd, maar worden steeds "dichtgeklapt". Ik wil eigenlijk dat als ik een gegroepeerde mail uitvouw, die uitgevouwd blijft staan...

Robby
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Inderdaad Ron maar die instelling staat al goed. Ze worden wel gesorteerd, maar worden steeds "dichtgeklapt". Ik wil eigenlijk dat als ik een gegroepeerde mail uitvouw, die uitgevouwd blijft staan...

Robby
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Ron ter Burg »

Robby schreef:Inderdaad Ron maar die instelling staat al goed. Ze worden wel gesorteerd, maar worden steeds "dichtgeklapt". Ik wil eigenlijk dat als ik een gegroepeerde mail uitvouw, die uitgevouwd blijft staan...

Robby
Bij mij is dat zo. Als ik een conversatie uitklap en vervolgens een nieuwe, dan blijft de eerste open staan. Bij jou niet?

Ken je de opties * voor alles uitklappen en \ voor alles inklappen trouwens?
~Ron~
www.ronterburg.nl - Dutch landscape and nature photography.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Niet als ik TB afsluit en weer opstart....

* en \ kende ik niet, handig om te weten. (+ en - was logischer geweest :) )


Robby
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Joepie, weer een 1.0, eens kijken wanneer de lui van debian 'm in unstable stoppen :D
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Plaats reactie