Sinds kort is er een cookie wet van kracht waar ik mijn website graag (nou ja... graag omdat het moet...) op aanpas.
Nu maak ik gebruik van Google analytics maar als ik mijn website bezoek, dan zie ik nog veel meer cookies staan, maar ik heb geen idee waarom deze geïnstalleerd worden? Kijk zelf maar in het Cookieoverzicht van Firefox als je mijn website http://www.myblogsite.nl hebt bezocht. Is dat normaal?
Wat moet ik dus nou in het privacybeleid zetten? Ik heb wel al een uitleg pagina, zie quote hieronder, is dat genoeg?
Snap er niks van die nieuwe cookie wet, graag jullie hulp.Er is sinds 1 juni 2012 een nieuwe wet, de telecomwet. En daardoor moeten we je toestemming vragen voor het gebruik van cookies op MyBlogSite.nl. We vragen jou dit eenmalig ook te doen. Anders kun je MyBlogSite.nl helaas niet op. Let op, als je MyBlogSite.nl bezoekt dan blijf je anoniem.
Wat zijn dan die cookies? MyBlogSite.nl gebruikt een aantal soorten cookies. Dat zijn dus kleine datapakketjes die op je computer worden gezet:
- Functionele cookies zijn strikt noodzakelijk voor de werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Hiervoor is geen toestemming vereist;
- Webstatistieken analyseren bijvoorbeeld welke pagina's het best worden bezocht. Op basis daarvan kunnen we onze sites verbeteren; Nogmaals: bezoekers van MyBlogSite.nl, blijven anoniem. Ook voor cookies geldt dat ze nooit direct aan individuen zijn te koppelen. MyBlogSite.nl gaat vertrouwelijk om met de gegevens die door middel van cookies worden verzameld.
Joep