Richard,
Allereerst zou ik Kompozer gebruiken in plaats van Nvu. In Kompozer zijn namelijk diverse tekortkomingen van Nvu opgelost. Misschien is dit daar ook wel 1 van. Zie
www.kompozer.net
Daarom heb ik in de rest van dit antwoord Nvu vervangen door Kompozer.
Daarnaast nog enkele tips:
- zorg ervoor dat op jouw PC alle afbeeldingen bij elkaar staan
- zorg er ook voor dat deze afbeeldingen logisch staan ten opzichte van de HTML-pagina's
Bij voorkeur heb je een map met daarin de HTML-pagina's en daarin een submap met de afbeeldingen. Dan kan Kompozer namelijk eenvoudig het relatieve pad bepalen van de HTML-pagina naar de afbeelding(en).
Er zijn hele volksstammen die bijvoorbeeld de afbeeldingen in hun Mijn Documenten / Mijn Afbeeldingen hebben staan en die dan vanuit daar de afbeeldingen in Kompozer opnemen. Alleen krijg je dan in Nvu vreemde relatieve paden (die uiteindelijk wel weer in de Mijn Afbeeldingen-map moeten uitkomen). Het wordt nog lastiger als de afbeeldingen zich ten opzichte van de HTML-pagina's op een andere schijf bevinden.
Als je deze onderlinge locaties goed hebt staan, dan kan het menu
Extra > HTML-code opschonen in Kompozer je ook nog helpen. Het gaat dan vooral om het onderdeel
Lokale URL's relatief maken. Daarbij probeert Kompozer eventuele adressen die in de code beginnen met file:/// om te zetten naar relatieve adressen.
Anders upload je eens een webpagina en dan ben jij de enige die de afbeeldingen te zien krijgt. Ieder ander zegt dat-ie geen afbeeldingen te zien krijgt, jij controleert het op je eigen computer en krijgt dan wel de afbeeldingen te zien. Dus denk je dat je het goed hebt gedaan, totdat je het zelf op een andere computer (met een andere mapstructuur) uitprobeert...