moet uit te leggen

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
wouter
    unknown unknown

moet uit te leggen

Bericht door wouter »

Weet iemand hoe je kan instellen dat als je gegevens hebt ingevuld op een pagina hoe ze dan blijven staan nadat je op refresh gedrukt hebt? :?
Gert-Paul
    unknown unknown
Contacteer:

Re: moet uit te leggen

Bericht door Gert-Paul »

wouter schreef:Weet iemand hoe je kan instellen dat als je gegevens hebt ingevuld op een pagina hoe ze dan blijven staan nadat je op refresh gedrukt hebt? :?
Als je een pagina vernieuwt wordt hij opnieuw geladen van de server. Dus ook zonder formulierinhoud. Het is dan opzich niet raar dat Firefox het zo doet.

Ik ken verder ook geen extensie je gegevens tijdelijk opslaat, zodat je ze na een reload toch nog beschikbaar hebt.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

In het begin toen ik firefox had bleven de gegevens wel staan..hoe kan dat dan..ik weet of ik iets veranders heb aan de instellingen..
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Bij sommige websites kan je inderdaad refreshen zonder dat de inhoud van de box verloren gaat, bijvoorbeeld de prikpagina's. En hier.
Maar op andere pagina's bijvoorbeeld Mozillazine verdwijnt alles. Vervelend als je net een lang reply had samengesteld.
Daarom kopieer ik de tekst vaak eerst alvorens op een knop te drukken. Het zou wel handig zijn als er een extensie bestond die dit automatisch zou doen maar dan duiken er m.i. bezwaren op omdat Windows maar één clipboard heeft dat misschien net al voor iets anders in gebruik was.
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Waarom druk je überhaupt op 'refresh' als je iets aan het typen bent? Dat is toch voor niets nodig...
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

't Gebeurt ook bij "Back". Dat klinkt misschien logischer omdat je soms vergeet om een nieuwe tab te openen als je even naar een andere pagina wilt. Van de ene pagina schijnt Firefox dus meer in de cache op te slaan dan van de andere komt me voor.
Gert-Paul
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ria schreef:'t Gebeurt ook bij "Back". Dat klinkt misschien logischer omdat je soms vergeet om een nieuwe tab te openen als je even naar een andere pagina wilt. Van de ene pagina schijnt Firefox dus meer in de cache op te slaan dan van de andere komt me voor.
Ik vind het logisch dat de tekst er nog staat als je back/foward gebruikt. Dan vraag je namelijk of het uit de cache opgehaald kan worden (het zou nog beter zijn als nog meer gecached zou worden, zodat je de vorige pagina gelijk op je scherm ziet).
Bij refresh hangt er ook een beetje van af of de pagina gewijzigd is of niet. Alleen dan laad Firefox hem opnieuw. Als ik bijvoorbeeld hier op mozbrowser een bericht opstel en dan op refresh druk, dan blijft de tekst staan. Doe ik hetzelfde alleen dan met een andere bericht geciteerd (door op quote te klikken). Dan wordt de pagina wel herladen en zou ik mijn tekst kwijt zijn.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Hier een voorbeeld van nuttig gebruik van Refresh:
Ga naar deze pagina: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=571 ... 2&t=292402
Klik op Toon reacties. De thread klapt dan open. Je schrijft er iets bij. Terwijl je dat doet wil je weten of er intussen nieuwe reacties zijn binnengekomen, dus je drukt op Refresh.
Op deze pagina staat je input er dan nog, maar op sommige andere forums niet meer.
Plaats reactie