Slackware heeft naar mijn weten geen live cd.
Er is wel een live cd op Slackware gebasseerd, genaamd
Slax.
Dit is naar mijn mening de beste live-cd die er bestaat omdat deze helemaal persoonlijk aan te passen is dmv modules.
Echter is de laatste versie van deze live-cd nog gebasseerd op Slackware 12.2 met de 2.6.27 kernel, waarin jouw ethernet kaart nog niet ondersteunt wordt.
Maar Slackware is momenteel niet de enige met de 2.6.29 kernel aan boord. Ook de bleeding edge distro
Fedora heeft deze kernel aan boord. Fedora heeft wel een live-cd en is wat meer grafisch gericht dan Slackware. Echter heeft Fedora altijd het nieuwste van het nieuwste en is daardoor niet altijd even stabiel.
Verder zou je ook nog Debian 5 Lenny (die ik gebruikt) kunnen draaien. Debian is de moeder van Ubuntu en heeft daardoor een hoop overeenkomsten. Echter is het hier en daar wat minder gebruiksvriendelijk (met name multimedia en restricted drivers/software installeren is wat lastiger dan in Ubuntu).
De standaard Debian Lenny maakt echter gebruik van de 2.6.26 kernel, maar ik heb gezien dat ze in de
Backports de 2.6.30 kernel aanbieden. Misschien bieden ze in de backports van Ubuntu Jaunty ook wel een nieuwe kernel aan, heb je daar al gekeken?
Over Slackware hebben we hier trouwens een heel groot topic lopen, mocht je daar vragen over hebben:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 29&t=10769