Ok, inmiddels ben ik weer een paar ervaringen rijker.
Ten eerste KDE 4:
Het werkt, maar er zitten nog een paar bugs in, maar het is bruikbaar.
Het ziet er mooi uit, en de nieuwe menustijl werkt goed.
Toch had ik het gevoel dat het nog niet helemaal af was, en daarom ben ik ook terug gegaan naar KDE 3, dat hier nu weer perfect draait.
Verder heb ik geprobeerd Gnome te installeren, hij was geinstalleerd maar wilde niet opstarten. In het dropline-installer menu kon ik kiezen om Gnome volledig te verwijderen, dat heb ik toen maar gedaan.
Nu heb ik hetzelfde probleem als iemand anders op LQ:
Except when you remove Dropline gnome, it basically kills your system because it replaces lots of slackware packages with its own. When I tried to remove it last time, I couldn't run pidgin, firefox, or xchat when I removed it and my computer started randomly freezing.
Dat 'radomly freezing' heb ik tot nu toch nog geen last van gehad.
Wel een ander irritant probleem: ik heb geen internet in firefox, pidgin, wget en thunderbird. Ik weet niet hoe dit kan. Konqueror en andere KDE-programma's doen het wel. Dit is sinds de verwijdering van Dropline Gnome aan de hand.
Aangezien er nog niets persoonlijks op deze pc staat ga ik hem gewoon even opnieuw installeren.
De volgende keer ga ik in ieder geval voor GSB (Gnome Slackware Distribution) kiezen ipv DLG (Dropline Gnome).
Want die moet wel achteraf te verwijderen zijn zonder problemen.
Verder heb ik nu XFS ipv ext3, en dit bevalt me zeer goed. Het is in ieder geval een heel stuk sneller (en ja, serieus merkbaar).
Maar goed, nu ga ik dus Slackware opnieuw installeren.