windows update
-
windows update
ik heb windows xp en mijn automatiche update staat uit en ik kan hem niet aanzetten om dat hij grijs is dus ik moet zelf updaten wie heeft er een oplossing theo
- Frederik
- Moderator
Ik vermoed dat er bij jou het volgende aan de hand is: je hebt geen originele Windows XP versie en de samensteller heeft er voor gekozen om tijdens het slipstreamen van de CD (bepaalde functies kunnen tijdens dat proces aan of of uitgezet worden om te voorkomen dat de WGA-plugin geïnstalleerd wordt die controleert op legaliteit) de automatische update mogelijkheid uit te zetten. Dat is niet alleen een beetje dom, maar ook nogal onverantwoordelijk in verband met allerhande beveiligings updates.
En ook dom omdat er voldoende Windows XP versies rondslingeren die niet legaal zijn, maar door MS wel als legaal gezien wordt en dus verder geen problemen met updates geeft.
Is dat bij jou allemaal niet aan de hand, dan moet je eens op allerhande windows help fora gaan rondneuzen. Waarschijnlijk kun je hem wel weer aanzetten met een register aanpassing. Maar dat is wel even zoeken.
En ook dom omdat er voldoende Windows XP versies rondslingeren die niet legaal zijn, maar door MS wel als legaal gezien wordt en dus verder geen problemen met updates geeft.
Is dat bij jou allemaal niet aan de hand, dan moet je eens op allerhande windows help fora gaan rondneuzen. Waarschijnlijk kun je hem wel weer aanzetten met een register aanpassing. Maar dat is wel even zoeken.