probleem met vertaling fireFTP

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
fysix10
    unknown unknown

probleem met vertaling fireFTP

Bericht door fysix10 »

hallo,
ik heb me gewaagd aan een vertaling naar het nederlands van de laatste fireftp-versie (gebaseerd op de laatste vertaling). ik heb de handleiding op de mozilla-site gevolgd. het lukt me om een xpi te maken, maar het lukt me niet om het te installeren. ik krijg dit scherm:

Afbeelding

is er een manier om te onderzoeken wat er fout loopt? alvast bedankt.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mag ik - als vertaler van Fireftp - weten wat er mis is met de huidige Nederlandse versie van Fireftp ? Dit is versie 0.93. Op de FireFtp-site wordt nu versie 0.94.6 aangeboden en die is nog in beta.

De vertaling van FireFtp geschiedt via de Babelzilla-website: www.babelzilla.org
Als je FireFTP wilt vertalen, dan denk ik dat je je beter bij die website kunt aanmelden. Dan kan ik je als vertaler toevoegen. Op die site is versie 0.94.1 nu aangeboden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
fysix10
    unknown unknown

Bericht door fysix10 »

nirwana schreef:Mag ik - als vertaler van Fireftp - weten wat er mis is met de huidige Nederlandse versie van Fireftp ? Dit is versie 0.93. Op de FireFtp-site wordt nu versie 0.94.6 aangeboden en die is nog in beta.
er is helemaal niks mis mee. integendeel. ik wist niet dat er verder vertaald werd. op de pagina van fireftp staat een link tot 0.87 (of zoiets).
ik ben blij de vertaling van een hogere versie te kunnen gaan halen (en je moet me dus niet aanmelden als vertaler).

mijn probleem is evenwel nog niet opgelost. ik heb het volgende geprobeerd om te testen wat er mis zou kunnen zijn. ik heb de engelstalige versie uitgepakt en ingepakt (zonder verder iets te veranderen). en hij geeft opnieuw dezelfde fout. het lijkt dus te liggen aan het compressieprogramma (winrar archiver).
welk programma zou ik dus best gebruiken (moest ik in de toekomst iets willen vertalen).
alvast bedankt.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb nu de 0.94.6 beta-versie van de FireFTP-site samengevoegd met de Nederlandse vertaling van Babelzilla. Het resultaat vind je hier:
http://www.mozbrowser.nl/downloads/ext/ ... fx-nld.xpi
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
fysix10
    unknown unknown

Bericht door fysix10 »

nirwana schreef:Ik heb nu de 0.94.6 beta-versie van de FireFTP-site samengevoegd met de Nederlandse vertaling van Babelzilla. Het resultaat vind je hier:
http://www.mozbrowser.nl/downloads/ext/ ... fx-nld.xpi
ok. bedankt, het is geïnstalleerd!
ik weet wel nog niet hoe ik die extensie kan vinden op mozbrowser, want als ik via het menu 'nederlandstalige extensies' ga, dan vind ik die niet. ik kom dan op oude extensies terecht.
wat doe ik fout?
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

fysix10 schreef:ok. bedankt, het is geïnstalleerd!
ik weet wel nog niet hoe ik die extensie kan vinden op mozbrowser, want als ik via het menu 'nederlandstalige extensies' ga, dan vind ik die niet. ik kom dan op oude extensies terecht.
wat doe ik fout?
Je doet niets fout. De link was nog niet bijgewerkt. Dat heb ik nu wel gedaan, dus probeer het nog eens.
Met vriendelijke groet,

Martijn
lama
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door lama »

k heb het volgende geprobeerd om te testen wat er mis zou kunnen zijn. ik heb de engelstalige versie uitgepakt en ingepakt (zonder verder iets te veranderen). en hij geeft opnieuw dezelfde fout. het lijkt dus te liggen aan het compressieprogramma (winrar archiver).
welk programma zou ik dus best gebruiken
Let even op wat voor soort file je geselekteerd hebt n je compressie-setting: een .rar of een .zip?

Kies onder "Archive format" de optie ZIP (de default van WinRar is RAR!) en dan gaat het wel goed (ik gebruik zelf ook WinRar om .xpi-tjes te maken). Daarna de .zip extensie met "rename" in een .xpi veranderen natuurlijk.
If the world didn't suck, we'd fall off.....
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Voor in- en uitpakken van extensies gebruik ik altijd 7-zip en die heeft me nog nooit in de steek gelaten: www.7-zip.org
Met vriendelijke groet,

Martijn
fysix10
    unknown unknown

Bericht door fysix10 »

lama schreef: Let even op wat voor soort file je geselekteerd hebt n je compressie-setting: een .rar of een .zip?
dat lost het probleem inderdaad op! bedankt.
Plaats reactie