Kan er mij misschien nog even iemand eraan herinneren in welk bestand van mijn profiles folder de extensies hun specifieke gebruikersafhankelijke instellingen bewaren ?
Ik heb namelijk af en toe het probleem dat als ik een extensie bijvoeg er een aantal niet meer werken.
Die moeten dan verwijderd en terug geinstalleerd worden
Ik ben er bijna zeker van dat dit te wijten is aan het feit dat dat bestand met die instellingen dus, moet herschreven worden telkens er een extensie bijkomt.
Het is in elk geval geen inkompabiliteitsprobleem, vermits de extensies al maanden goed werken.
Instellingen van extensies
- JimB
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Een extensie houdt z'n instellingen volgens mij bij in de algemene Firefox-instellingen (prefs.js in je profiel). Als je about:config intikt in je adresbalk dan kun je ook de instellingen van de extensies zien (als naam_extensie.naam_instelling, bijvoorbeeld greasemonkey.editor).
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
- vulture
- Contacteer:
Wat wel jammer is dat die mappen niet de naam hebben van de extensie. En wat ook jammer is dat als je een extensie deinstalleerd err soms wel instellingen in about:config blijven staan. Dit vervuild about:config nogal voor mensen zoals ik die veel extensies uitproberen.Manuel schreef:En bovendien ook nog in de afzonderlijke mappen van de respectievelijke extensies:
-
Het zal een reden hebben? Maar met een paar muiskliks zie je ook om wat voor extensie het gaat: in extensiemap/chrome zit altijd een bestand extensienaam.jarvulture schreef:Wat wel jammer is dat die mappen niet de naam hebben van de extensie.Manuel schreef:En bovendien ook nog in de afzonderlijke mappen van de respectievelijke extensies:
Zonder meer. Ik loop zelf altijd na verwijderen van extensies prefs.js even na, maar dat doet natuurlijk niet iedereen.vulture schreef:En wat ook jammer is dat als je een extensie deinstalleerd err soms wel instellingen in about:config blijven staan. Dit vervuild about:config nogal voor mensen zoals ik die veel extensies uitproberen.
Een andere optie is natuurlijk om extensies uit te proberen in een testprofiel.