Ik werk met Firefox 1.0.6
Ik had o.a. IE VIEW geïnstalleerd, maar deze extensie is "spontaan" uit
de Tools verdwenen.
Ik heb geprobeerd IE VIEW te verwijderen. Na herstart, zo lees ik,
moet hij verdwenen zijn.
Maar dat is niet zo.
Vraag 1: hoe verwijder ik IE VIEW
Vraag 2: hoe kan het dat deze extensie zo maar verdwenen is.
IE VIEW probleem
- adri
- Moderator
Probeer het eens door FF in safe mode op te starten en dan de extensie te verwijderen. Zo te zien is op één of andere manier je profiel beschadigd (kan diverse oorzaken hebben) of gooit die extensie nu wat roet in het eten.
(NB: Voor alle hierna genoemde mogelijke oplossingen moet FF volledig afgesloten zijn!)
Als dat niet lukt kun je hem altijd nog met de botte bijl verwijderen: ga naar je profielmap en zoek de map Extensions op, in die map staan je extensies en dus ook IEView (naar alle waarschijnlijkheid de map {6e84150a-d526-41f1-a480-a67d3fed910d}, maar kijk het voor de zekerheid even na in die map in het bestand install.rdf). Verwijder die map ({6e84150a-d526-41f1-a480-a67d3fed910d} dus) in zijn geheel.
Dan is ie weg.
Zie ook: IEView-conflicten en Conflicterende extensies.
Als ook dat niet helpt kun je altijd nog de mappen Extensions, Chrome en het bestand XUL.mfl in je profielmap verwijderen, je moet dan wel alle extensies en thema's opnieuw installeren.
Mocht dit nu allemaal niet het gewenste effect hebben (omdat het profiel te zeer beschadigd is), dan zit er niets anders op dan een nieuw profiel aan te maken.
En maak vooraf een back-up, da's wel zo verstandig.
Succes.
(NB: Voor alle hierna genoemde mogelijke oplossingen moet FF volledig afgesloten zijn!)
Als dat niet lukt kun je hem altijd nog met de botte bijl verwijderen: ga naar je profielmap en zoek de map Extensions op, in die map staan je extensies en dus ook IEView (naar alle waarschijnlijkheid de map {6e84150a-d526-41f1-a480-a67d3fed910d}, maar kijk het voor de zekerheid even na in die map in het bestand install.rdf). Verwijder die map ({6e84150a-d526-41f1-a480-a67d3fed910d} dus) in zijn geheel.
Dan is ie weg.
Zie ook: IEView-conflicten en Conflicterende extensies.
Als ook dat niet helpt kun je altijd nog de mappen Extensions, Chrome en het bestand XUL.mfl in je profielmap verwijderen, je moet dan wel alle extensies en thema's opnieuw installeren.
Mocht dit nu allemaal niet het gewenste effect hebben (omdat het profiel te zeer beschadigd is), dan zit er niets anders op dan een nieuw profiel aan te maken.
En maak vooraf een back-up, da's wel zo verstandig.
Succes.
- Shadowrave
- Shadowrave