WebDeveloper Extension (en niet alleen voor ontwikkelaars)

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

WebDeveloper Extension (en niet alleen voor ontwikkelaars)

Bericht door nirwana »

Hallo,

Gisteren kwam ik via Extensionroom de WebDeveloper-extension voor Mozilla Firebird tegen: http://chrispederick.myacen.com/work/fi ... developer/

Dit is een leuke verzameling van handige tools voor als je iets meer over een website wilt weten of een website naar jouw hand wilt zetten. Natuurlijk zit er een ViewSource-opdracht in, maar ook handig is om snel te zien hoe een formulier op een website is opgebouwd. Zo krijg je met een druk op de knop ook te zien welke velden er onder water met het formulier worden meegestuurd. Dat scheelt weer view-source van de pagina om achter die informatie te komen.

Met een andere knop kun je eenvoudig een website op een andere grootte bekijken (bijvoorbeeld 800 bij 600 pixels of 1024 bij 768).
En met weer een andere knop verberg je eenvoudig alle afbeeldingen op een website. Ook kun je bekijken in hoeverre een site aan de internet-standaarden voldoet door het adres aan een van de beschikbare validatie-diensten aan te bieden.

Al die mogelijkheden tonen erg goed aan hoe uitbreidbaar Mozilla is. Door gewoon gebruik te maken van alle standaarden die Mozilla ondersteunt kun je erg leuke dingen samenstellen. En dat is niet alleen interessant voor een web-ontwikkelaar. Ook als eindgebruiker kun je daar uiteindelijk je voordeel mee doen.

Groeten,

Martijn
http://www.mozbrowser.nl
Koraalduivel
    unknown unknown
Contacteer:

EditCSS

Bericht door Koraalduivel »

Een hele mooie aanvulling op deze webdeveloper extensison is de EditCSS extension.

Met deze extension kun je real-time de css van een pagina bewerken. Je vraagt de css op en je kunt links in de sidebar de css code bewerken, vervolgens zie je in de meteen de veranderingen in de pagina.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Bedankt voor de tip. Ik heb deze extensie net gedownload en zal die binnenkort eens uitproberen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
localhost
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door localhost »

Als je nog een mooie extensie zoekt voor tijdens ontwikkelwerkzaamheden, dan raad ik de pnh Toolbar zeker aan. Het lijkt in functionaliteit veel op de als eerst genoemde extensie.
Noes
    unknown unknown

Bericht door Noes »

Ik gebruik de WebDeveloper extensie regelmatig. Superhandig!
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

localhost schreef:Als je nog een mooie extensie zoekt voor tijdens ontwikkelwerkzaamheden, dan raad ik de pnh Toolbar zeker aan. Het lijkt in functionaliteit veel op de als eerst genoemde extensie.
Web Developer is toch eigenlijk op pnh gebaseerd ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
sc00zy
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik zie zelf de meerwaarde van de pnh toolbar niet ten opzichte van de Web Developer toolbar...
Wat in pnh zit, zit ook in Web Developer en meer...
Plaats reactie