Kan geen extensions verwijderen

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Char18
Berichten: 12
Lid geworden op: 6 mei 2006, 13:06
    unknown unknown

Bericht door Char18 »

adri schreef:Ik heet dan wel geen Manuel ;), maar die mappen zijn profielmappen, behalve die in Program Files, maar die is leeg als het goed is.
In ieder geval, je kunt ze alemaal weggooien (wel eerst een back-up maken!) en daarna FF opnieuw installeren.
Voordat je FF opnieuw installeert zou ik voor de zekerheid nog wel een registercleaner aan het werk zetten.

Succes.
Hoi Adri :D

Die mappen zitten vol met bestanden oa chrome, extentions enz enz. Daarom dacht ik, ik vraag het voor de zekerheid nog even, want ik heb er geen verstand van.
Wat is registercleaner?

Ik zit nu weer even met IE maar poeh hey, het is wel behelpen hoor.

Bedankt voor je reactie en hulp :)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Een voor beginners veilige registercleaner is CCleaner.
Laat die op fouten zoeken en dan ben je van een hoop loze verwijzingen af (die je register behoorlijk kunnen vervuilen), het is tevens een pc-cleaner en ruimt behoorljk wat rommel op die je gewoon kunt missen als kiespijn.
Let wel op dat tijdens de installatie van CCleaner je niet ingaat op het aanbod om een Yahoobar aan je IE te hangen!
Die kun je wel weer verwijderen, maar 't is allemaal weer gedoe...

Komt goed.:)
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Wat je ook nog zou kunnen proberen is om FF volledig te verwijderen en het profiel ook (dat staat in Application Data, gewoon weggooien -wel eerst een back-up maken). Daarna FF opnieuw installeren.
Misschien lukt het dan wel.
Hoi Adri :) Maar dat zei ik toch al hierboven ;)
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Char18 schreef:FF zou toch weg moeten zijn of klopt dit en zit ik te mekkeren?
Hoi Char, nee, je loopt niet te mekkeren hoor :) Waarom 1 en ander niet goed verwijderd is is mij ook een raadsel, maar verwijder het a.j.b., want ergens in 1 van die mappen zit zeer waarschijnlijk de fout.

Wat mij opviel is dat je ook een profielmap van Phoenix hebt, dat is een heel oude versie van Firefox, misschien dat daar iets mis ging.

Vergeet niet in alle consternatie je bookmarks en wachtwoorden even te backuppen voor je al die mappen verwijdert.

Maar alle mappen die er nu nog staan en die je beschrijft kun je verwijderen. moet je verwijderen.
Char18 schreef:Bij configuratiescherm is FF niet meer te zien, maar ik vraag het eerst maar even voordat ik er een verse versie van FF eroverheen gooi.
Doe je goed! :)
Char18 schreef:Groetjes en bedankt voor je hulp :)
Het is altijd graag gedaan!
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Manuel schreef:
adri schreef:Wat je ook nog zou kunnen proberen is om FF volledig te verwijderen en het profiel ook (dat staat in Application Data, gewoon weggooien -wel eerst een back-up maken). Daarna FF opnieuw installeren.
Misschien lukt het dan wel.
Hoi Adri :) Maar dat zei ik toch al hierboven ;)
:oops:
Te snel gelezen.
Nou ja, het kan er beter een keer teveel dan te weing staan. :wink:
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:
Manuel schreef:
adri schreef:Wat je ook nog zou kunnen proberen is om FF volledig te verwijderen en het profiel ook (dat staat in Application Data, gewoon weggooien -wel eerst een back-up maken). Daarna FF opnieuw installeren.
Misschien lukt het dan wel.
Hoi Adri :) Maar dat zei ik toch al hierboven ;)
:oops:
Te snel gelezen.
Kan de beste gebeuren ;)
adri schreef:Nou ja, het kan er beter een keer teveel dan te weing staan. :wink:
Zo is het maar net! :D
Char18
Berichten: 12
Lid geworden op: 6 mei 2006, 13:06
    unknown unknown

Bericht door Char18 »

Afbeelding

Hoi allemaal :)

Even een blij berichtje om te vertellen dat het helemaal gelukt is. Ik heb Firefox 1.0.7 geinstalleerd en het loopt hier als een zonnetje. Kan weer gewoon extenties intalleren/verwijderen en het leuke van alles.... ze werken ook nog :lol:

Ben er heel blij mee! :D

Maar zonder jullie hulp had ik het nooit gered dus Aasgier, Manuel en Adri heel hartelijk bedankt voor jullie hulp Afbeelding
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Hoi Char,

het is bijzonder graag gedaan! Altijd een groot plezier om een ander te kunnen helpen!

Lekker dat de boel het weer doet :)

Één dingetje nog: je hebt Firefox 1.07 geinstalleerd, maar er is toch een heel goede reden om de laatste versie van Firefox te gebruiken... (In jouw geval de Engelse, hier: Firefox 1.5.0.3), die kun je er gewoon overheen installeren (in principe/meestal).

En bedankt voor het mooie boeket! :D :D :D
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Bedankt voor die bloemen. ;)
Verder geheel met Manuel eens, zodat ik niet nog een keer dubbele adviezen ga geven. :)
Plaats reactie