Songbird vraagjes
- vulture
- Contacteer:
Songbird vraagjes
De Nieuwe open source mediaspeler <a href="http://www.songbirdnest.com/">Songbird</a> is gebaseerd op Firefox. Zie <a href="http://www.mozbrowser.nl/node/view/1861">Mozbrowser Nieuws Bericht</a> het is een kruising tussen browser en muziekspeler.
1. Iemand enig idee hoe ik media in Firefox automatisch af kan laten spelen in Songbird
2. Ik heb een aantal favoriete Livestreams. Kan je die op enige manier toevoegen aan je Favorieten in Songbird?
1. Iemand enig idee hoe ik media in Firefox automatisch af kan laten spelen in Songbird
2. Ik heb een aantal favoriete Livestreams. Kan je die op enige manier toevoegen aan je Favorieten in Songbird?
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Songbird vraagjes
Let op: Songbird is wel gebaseerd op Mozilla, maar het is geen extensie die je in Firefox installeert. Voor Firefox is het voor zover ik kan inschatten een extern programma dat toevallig dezelfde basis gebruikt.
Bedoel je a la Media Player Connectivity ? Dan zou je eigenlijk Songbird onder je besturingssysteem als mediaspeler moeten instellen en dan op eenzelfde manier aanroepen zoals MPC het doet.aasgier schreef:1. Iemand enig idee hoe ik media in Firefox automatisch af kan laten spelen in Songbird
Songbird ondersteunt wel podcasts, dus dan zouden livestreams volgens mij ook een koud kunstje moeten zijn. Maar ik zal het eens bekijken op het moment dat ik mijn Songbird weer onder controle heb. Nu klaagt die namelijk dat-ie nog draait, terwijl ik het programma zojuist heb afgesloten. Zo kan ik het dus niet nog eens starten.aasgier schreef:2. Ik heb een aantal favoriete Livestreams. Kan je die op enige manier toevoegen aan je Favorieten in Songbird?
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
- Contacteer:
Re: Songbird vraagjes
1. Songbird als default in FF zetten en dan de optie aanvinken dat je deze actie altijd wilt doen. Maar om evn verder te gaan op het verhaal van nirwana, je kan in de MPC opties instellen welke media je waarmee wilt openen.aasgier schreef:1. Iemand enig idee hoe ik media in Firefox automatisch af kan laten spelen in Songbird
2. De catalogus in de NL versie. Of je kunt een nieuw lijstje maken. En dan maar toevoegen.
- vulture
- Contacteer:
-
- Contacteer:
'Bestand -> Nieuwe afspeellijst...' en er verschijnt een lijst in de linker kolom. Je kan nu door bijvoorbeeld te sleuren er inzetten wat je wilt. Aangezien het een browser binnenboord heeft kan je het ff invullen in de adresbalk, enter, en dan toevoegen maar. Via rechtermuisknop -> Aan afspeellijst toevoegen moet het ook lukken.
- vulture
- Contacteer:
Zover was ik zelf ook al gekomen. Maar toch bedankt. Als je nu ecter SB afsluit en weer opstart dan staat de de playlist erwel maar de stream staat er niet meer in. Dus dan moet je weer naar FF toe kopieren en n SB plakken. Ik wil mijn stream echter niet steed kopieren en palkken want ik ben een beetje luiZaffo schreef:'Bestand -> Nieuwe afspeellijst...' en er verschijnt een lijst in de linker kolom. Je kan nu door bijvoorbeeld te sleuren er inzetten wat je wilt. Aangezien het een browser binnenboord heeft kan je het ff invullen in de adresbalk, enter, en dan toevoegen maar. Via rechtermuisknop -> Aan afspeellijst toevoegen moet het ook lukken.
-
- Contacteer:
- vulture
- Contacteer:
- vulture
- Contacteer:
Ik heb het gevonden
via google in Songbird http://www.persberichten.com/radio.asp
deze website geladen met streams
aan afspeellijst toevoegen
en dan staan ze er alle 10 in. en ze blijven er in staan
Soms zit het mee......... maar de rest van de tijd.......
via google in Songbird http://www.persberichten.com/radio.asp
deze website geladen met streams
aan afspeellijst toevoegen
en dan staan ze er alle 10 in. en ze blijven er in staan
Soms zit het mee......... maar de rest van de tijd.......
- vulture
- Contacteer:
je kunt nu via een Screencast (lees demonstratie) kijken wat je allemaal met Songbird kan doen. En dat is meer als ik dacht. Duurt wel bijna 8 minuten maar ik vind het schitterend. Vergeet niet op het play konopje te drukken dan gaat de demonstratie van start.
zie http://www.songbirdnest.com/nivi/blog/s ... e_songbird
zie http://www.songbirdnest.com/nivi/blog/s ... e_songbird
- Sipster
- Contacteer:
- Ronald-Jan
Als je daar toch mee bezig bent, installeer dan ook eens Windows Media Player 11. Het is wel een publieke béta, maar hij is erg stabiel en ik maak er met veel plezier gebruik van. Ik ben zelf altijd al een fan van WMP geweest sinds versie 8 uitgekomen is. Het ziet er strak uit en is erg overzichtelijk.
- Windows Media Player 11
- Design
- Screenshot Gallery
- WinSuperSite Review
- Design
- Screenshot Gallery
- WinSuperSite Review
Administrateur Steun Firefox
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Ah, is dat dan tegenwoordig ook al Open Source?Ronald-Jan schreef:Als je daar toch mee bezig bent, installeer dan ook eens Windows Media Player 11. Het is wel een publieke béta, maar hij is erg stabiel en ik maak er met veel plezier gebruik van. Ik ben zelf altijd al een fan van WMP geweest sinds versie 8 uitgekomen is. Het ziet er strak uit en is erg overzichtelijk.
- Design
- Screenshot Gallery
- WinSuperSite Review
- Sipster
- Contacteer:
wmp ben ik niet zo van gecharmeerd, hoevaak ik daar al niet de opmerking, kan de juiste codecs niet vinden tegen gekomen ben...
bovendien krijg je standaard zo'n irritant afspeelbalkje in je taakbalk als je minimaliseert....
bovendien krijg je standaard zo'n irritant afspeelbalkje in je taakbalk als je minimaliseert....
Wees meester en vormgever van jezelf
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox