Hallo,
Sinds kort krijg ik bij het opstarten van Firefox op Mac OSX een vervelende pop-up dat te maken heeft met Growl. Iedere keer verschijnt het in beeld en iedere keer moet ik 'annuleer' of 'open' kiezen om het venster te sluiten.
Wie weet wat dit is en hoe ik er vanaf kan komen? Bijgaand plaatje laat zien wat ik bedoel.
vervelende pop-up bij opstarten Firefox
-
vervelende pop-up bij opstarten Firefox
- Bijlagen
-
- Afbeelding 2.png (31.29 KiB) 6626 keer bekeken
-
Re: vervelende pop-up bij opstarten Firefox
Yep, een erg verveldende melding van Leopard. Dit heeft te maken met tagged downloads, een nieuwe lichtelijk irritante feature van Leopard. Elke file die je browser download krijgt stiekem een tag op disk mee.Yingie schreef: Wie weet wat dit is en hoe ik er vanaf kan komen? Bijgaand plaatje laat zien wat ik bedoel.
Deze tag kun je overigens ook wissen in de Terminal, mocht een gewone 'open' niet helpen. (met het xattr -d com.apple.quarantine "downloaded_file.zip" commado, zoals hier staat omschreven)
Mijn vermoeden is dat die lange cryptische bestandsnaam (in de pop-up tussen de quotes) steeds nieuwe files zijn, die steeds weer zo'n tag krijgen. Vandaar dat eenmalig accepteren dan niet helpt. Hoe je dit probleem oplost, weet ik helaas zo niet precies. (gebruik zelf geen Growl) Hoop dat deze tip wel alvast wat helpt bij spoorzoeken.
-
Re: vervelende pop-up bij opstarten Firefox
Thanks. Helpt al iets.