Bladwijzers en mails overzetten
Bladwijzers en mails overzetten
Ik heb momenteel een laptop die draait onder Windows XP pro Ik heb er constant problemen mee en schakel over enkele maanden over op MacBook (opvolger iBook ). Hetgeen ik echter niet weet, is hoe ik alles kan overzetten naar de MacBook. De brander in de Windows-laptop weigert dienst. Wat moet ik doen?
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Bladwijzers en mails overzetten
Een ander opslagmedium kiezen misschien ? Wat te denken van een geheugenkaart/USB-stick, externe harde schijf of een netwerk-locatie ? Ik weet niet hoeveel gegevens je over wilt zetten. Op een beetje geheugenkaart/USB-stick kun je ook al snel vele megabytes kwijt. Ik kan me voorstellen dat dat voldoende is voor vele documenten + profiel-backups. Ook kun je deze nog comprimeren op je PC en straks weer uitpakken op je MacBook.Samuël schreef:De brander in de Windows-laptop weigert dienst. Wat moet ik doen?
Tip: gebruik MozBackup voor het overzetten van je Mozilla-profielen. MozBackup is volgens mij vooralsnog alleen voor Windows, maar het maakt een zip-bestand aan (met een PCV-extensie). Die kun je overzetten, hernoemen naar .zip en zo de onderdelen uitpakken en op je Mac in het profiel zetten.
PS: zo'n MacBook is toch een laptop met Mac OS erop en een Intel-processor ? Ik vond de quote van Apple wel sterk gevonden:
What's an Intel-chip doing in a Mac ?
A whole lot more than it's ever done in a PC.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu