ALLE MAILS WEG
-
ALLE MAILS WEG
Als ik mijn mail wilde ophalen kreeg ik steeds de melding: "verzending van mail is niet gelukt. Mailserver in.telenet.be antwoordde: not allowed." Ik belde de helpdesk van Telenet die mij een aantal acties liet doen (account verwijderen, nieuwe account aanmaken, opnieuw opstarten enz.). Gevolg: ik krijg nog steeds dezelfde boodschap (kan mijn mails dus nog niet ophalen) en heel mijn inbox is weg, alsmede mijn adresboek. Kan ik op één of andere manier nog aan mijn mails geraken? En hoe krijg ik die boodschap weg? Ik zit echt met mijn handen in het haar.
Corrylaura
Corrylaura
- adri
- Moderator
Eerst maar eens kijken of je je e-mails en adresboek nog hebt:
Start --> Zoeken (mappen en bestanden) --> mail intypen.
Als het goed is vindt je verkenner een map mail, kijk eens hoe groot die is (qua mb's).
Hetzelfde doe je met zoeken, maar dan het woord abook.mab intypen.
Wordt dat nog gevonden? Zo ja, dan is je adresboek nog wel te redden waarschijnlijk.
Zorg wel dat je verborgen mappen en bestanden weergeven aangevinkt hebt in je configuratiescherm (bij Beeld (of Extra -ik heb Windows nu niet bij de hand) --> Mapopties).
Laat je bevindingen hier weten, dan zoeken we verder.
Succes.
Start --> Zoeken (mappen en bestanden) --> mail intypen.
Als het goed is vindt je verkenner een map mail, kijk eens hoe groot die is (qua mb's).
Hetzelfde doe je met zoeken, maar dan het woord abook.mab intypen.
Wordt dat nog gevonden? Zo ja, dan is je adresboek nog wel te redden waarschijnlijk.
Zorg wel dat je verborgen mappen en bestanden weergeven aangevinkt hebt in je configuratiescherm (bij Beeld (of Extra -ik heb Windows nu niet bij de hand) --> Mapopties).
Laat je bevindingen hier weten, dan zoeken we verder.
Succes.
-
- adri
- Moderator
Dan vrees ik dat je e-mails inderdaad weg zijn...
Je adresboek heb je dus nog wel. Je kunt zien wat er instaat door het bestand met een teksteditor (bijv. wordpad of kladblok) te openen.
Vervolgens zou ik een nieuw profiel aanmaken en dat oude adresboek daarheen kopiëren.
Je zult dus weer van voor af aan moeten beginnen. Als je die foutmelding weer krijgt, laat dan even weten, dan zoeken we een oplossing.
OK?
Je adresboek heb je dus nog wel. Je kunt zien wat er instaat door het bestand met een teksteditor (bijv. wordpad of kladblok) te openen.
Vervolgens zou ik een nieuw profiel aanmaken en dat oude adresboek daarheen kopiëren.
Je zult dus weer van voor af aan moeten beginnen. Als je die foutmelding weer krijgt, laat dan even weten, dan zoeken we een oplossing.
OK?
- Sipster
- Contacteer:
-
- Frederik
- Moderator
- adri
- Moderator
Nee hoor, je bent je mail niet kwijt.
Lees deze wikipagina eens goed door en volg de aangeboden oplossingen op. Ik denk dat je probleem dan verholpen is.
Succes.
Lees deze wikipagina eens goed door en volg de aangeboden oplossingen op. Ik denk dat je probleem dan verholpen is.
Succes.