Finland
Finland
Iemand een idee wat Mozilla in Finland doet ter promotie? Ik las dat 38,4% van cyberend Finland MFF gebruiken. Indien hier hetzelfde gedaan wordt als in Finland, wordt het wellicht meer gebruikt. Ik vind het wel vreemd dat Nederland op de laatste plaats staat met minder dan 10%.
- Frederik
- Moderator
- Gert-Paul
- Contacteer:
Daar had ik nog nooit van gehoord, maar dat scheelt idd wel aanzienlijk. Op http://www.xitimonitor.com/etudes/equipement14.asp is te zien (vergeleken met http://www.xitimonitor.com/etudes/equipement13.asp) dat het aandeel wsl wel iets gestegen is. Maar we staan inderdaad onderaan in de lijst van Europese landen (alleen Andorra en Spanje onder ons).
Ik ben ook wel benieuwd waarom Slovenië het zo goed doet. Duitsland is nog wel te snappen, omdat mensen daar volgensmij een relatief groot anti-Microsoft gevoel hebben.
Ik ben ook wel benieuwd waarom Slovenië het zo goed doet. Duitsland is nog wel te snappen, omdat mensen daar volgensmij een relatief groot anti-Microsoft gevoel hebben.
-
- Contacteer:
- adri
- Moderator
Inmiddels wat aan het Google'en geweest en het Linux-gebruik in Finland is inderdaad een stuk hoger.
Volgens het Linux Counter Summary Report scoort Finland in vergelijking met Nederland ruim twee keer zoveel gebruikers (relatief dan).
Als ik die tabel tenminste goed beoordeel...
Volgens het Linux Counter Summary Report scoort Finland in vergelijking met Nederland ruim twee keer zoveel gebruikers (relatief dan).
Als ik die tabel tenminste goed beoordeel...
- Sipster
- Contacteer:
gefeliciteerd met je 333e post!Samuël schreef:Komt dit niet toevallig omdat Linus Torvalds een Fin is?adri schreef:Wat misschien ook wel scheelt is dat Linux in Finland waarschijnlijk populairder is (gok ik).

Wees meester en vormgever van jezelf
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
- Frederik
- Moderator
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Misschien denkt de Finse bevolking wat meer zelf na en geloven ze inderdaad dat ze hun eigen toekomst deels zelf kunnen verbeteren. Als je een beetje nadenkt over welke keuzes er op dit moment bestaan op browser-gebied, dan kom je echt niet bij Internet Explorer uit (of je moet een nogal kromme redenering volgen). Toch wordt onder andere in Nederland en België nog veelal IE gebruikt. Blijkbaar gelooft men nog de verhalen van Microsoft dat het ooit nog goed komt met IE of heeft men zich nog onvoldoende geërgerd aan die browser.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
- Contacteer:
De ontwikkeling van IE lag jaren stil. Dat moet toch wel een teken zijn voor veel gebruikers dat Microsoft zich niets aantrekt van IE. Nu ze zware concurrentie krijgen, slaan ze wel in paniek. Misschien moest Opera al veel langer gratis zijn. Dan waren de zaken totaal anders dan nu.nirwana schreef:Blijkbaar gelooft men nog de verhalen van Microsoft dat het ooit nog goed komt met IE of heeft men zich nog onvoldoende geërgerd aan die browser.