Update naar Supernova (115) rampzalig

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Pettic
    Windows 10 Firefox

Update naar Supernova (115) rampzalig

Bericht door Pettic »

Alhoewel het erg rustig is op het forum hoop ik dat anderen een dergelijke ervaring hebben en beter nog een oplossing.
Ik heb 2 accounts.
Na de update blijkt bij de keuze Samengevoegde Mappen er een aantal geen pijl hebben. Het gaat dan om Concepten, Sjablonen, Verzonden, Archieven en Ongewenst. Ik heb van alles geprobeerd maar niets hielp. Het verwijderen van de map Mail>smart mailboxes lijkt te helpen maar als je dan op PostvakIN klikt zie ALLE berichten en niet alleen de aanwezige. Die zie je dan weer wel na een klik op een account.

Ook krijg je telkens een melding dat de Inbox van een account niet zou bestaan op de server terwijl die er toch is en werkt.

Deze problemen heb ik op 2 computers ondervonden, een derde durf ik niet aan. Daar blijf ik de vorige versie gebruiken.
Een van de 2 heb ik met kunst en vliegwerk werkend gekregen en de inhoud van het profiel ervan gekopieerd naar de tweede.

Verder moet ik constateren dat de met veel bombarie aangekondigde Supernova niet echt imponeert.
Windows; Firefox; Thunderbird
Mad Maks
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Update naar Supernova (115) rampzalig

Bericht door Mad Maks »

Hi
Ik heb totaal geen problemen met deze update. Maar vervelend dat jij dat wel hebt. Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoeld met geen pijl...
kan je wat duidelijker aan ,ij uitleggen wat je probleem is dan kan ik kijken of ik het kan reproduceren

Succes
Tim Maks
Pettic
    Windows 10 Firefox

Bericht door Pettic »

Bij samengevoegde mappen zie je voor elke rubriek zoals Verzonden een gekantelde V om beide accountmappen te zien. Bij mij dus niet. Inmiddels heb ik 1 computer (W11) werkend (vraag niet hoe) en op de andere (W10) heb ik een oude versie terug geïnstalleerd en dat bevalt prima. De zogenaamde verbeteringen imponeren me niet.
Windows; Firefox; Thunderbird
Mad Maks
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Hi
Ik snap wat je bedoeld, bij werkt het naar behoren. heb je misschien een add_on actief die dit zou kunnen veroorzaken? vervelend!

succes
Tim Maks
kv66
    Windows 10 Firefox

Bericht door kv66 »

Rampzalig, nou dat vind ik van de grootte van het lettertype. Bij het maken van een nieuw bericht is het standaard zo'n 8 punten. Niet te lezen. Kan ik groter maken, maar dan komt bij de ontvanger een zeer groot font aan. Althans dat zie ik als ik een bericht naar mezelf stuur.

Weet iemand hoe je dit kan aanpassen zodat je standaard een normale grootte van 11/12 punten krijgt en wel zo dat het vast gezet kan worden?
Mad Maks
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Bij instellingen kan je bij "opstellen" de html -stijl naar de standaard waarden terug zetten, misschien helpt dat (ik heb dat probleem namelijk niet).

het enige dat ik moest aanpassen in deze nieuwe versie is de dichtheid in de lettergrootte van het programma zelf om het naar mijn wens te krijgen;
dichtheid: standaard
lettergrootte: 12px

succes
Tim Maks
kv66
    Windows 10 Firefox

Bericht door kv66 »

Het lijkt erop dat het een display/graphics probleempje is. Ik gebruik Intel UDH graphics 730 display driver met 27” beeldscherm Iiyama op 2560x1440 resolutie

Ik heb nu de Thunderbird instellingen op standaard staan. Dichtheid op compact en letterhoogte 13px.

Als ik een nieuw bericht start en tekst typ krijg ik de superkleine letterhoogte op mijn beeldscherm. Na het verzenden, zie ik een normale letterhoogte als ik dat bericht open in mijn mailbox.

Als ik een nieuw bericht start en ik vergroot, met “control +” keyboard toetsen de letterhoogte, dan wordt de tekst die ik typ groter, maar alleen dus de tekst die ik typ in het tekstveld. Alle andere tekst, zoals onderwerpregel, blijven dezelfde grootte. Na het verzenden, zie ik een normale letterhoogte als ik dat bericht open in mijn mailbox.

Bij sommige websites, bv tweakers, is de letterhoogte bij mij ook relatief klein en moet ik als ik iets rustig wil lezen, vaak ook met “control +” de tekst vergroten naar 120 tot 150%, vooral als ik wat onderuitgezakt zit te scrollen en de afstand oog-beeldscherm groot is. Op deze Mozbrouwser site is dat niet nodig.

Om prettig een nieuw bericht te typen in de nieuwe versie van Thunderbird, moet ik 4x op de “+” toets klikken. Op de website betekent dat, dat de vergroting op 150% staat, waarschijnlijk ook 150% vergroting bij 'nieuw bericht' in Thunderbird.

Op een oude laptop met 1600x900 beeldscherm resolutie, zie ik een normale letterhoogte als ik een nieuw bericht start.

Ik vind het wel bijzonder dat ik bij de vorige versie van Thunderbird geen problemen had met dezelfde hardwareconfiguratie. Er is dus iets aangepast in de nieuwe versie wat dit nu veroorzaakt. Voorlopig dus bij elk nieuw bericht even met control + de grootte aanpassen. Hoop wel dat er fix komt.
kv66
    Windows 10 Firefox

Bericht door kv66 »

Inmiddels nog wat verder gezocht en hier uitgekomen.
https://support.mozilla.org/nl/question ... er-1609549

Daar wordt volgende tip/oplossing gegeven:

Settings > General Scroll to 'Language & Appearance' Click on 'Advanced'
• Choose 'Fonts for: 'Latin'
• Set Proportional size: 14
• Set Monospace size: 14
• Set Minimum size: 10

• Then choose 'Fonts for: 'Other Writing Systems' (it's at the bottom of the drop down list)
• Set Proportional size: 14
• Set Monospace size: 14
• Set Minimum size: 10

Reselect Fonts for 'Latin' Click on 'OK'

Heb ik gedaan en wat geëxperimenteerd met de instellingen. Mijn instellingen zijn : grootte op 16 en minimaal grootte op 10. Het lijkt weer wat.
Gesloten